• بازی Forspoken که تا چند وقت دیگر قرار است توسط اسکوئر انیکس برای پلی استیشن 5 و هم چنین رایانه های شخصی منتشر شود با توجه به نمایش هایش نظر بسیاری از منتقدین و گیمر ها را جلب کرده و یکی از بازی های مورد انتظار است.

    در بازی Forspoken ما در نقش دختری به نام فری قرار میگیریم که یک زندگی معمولی دارد ولی ناگهان خود را در دنیایی به نام آتیا میابد و در حالی که هیچ اطلاعاتی راجب این که چگونه به این دنیا امده است و چه اتفاقاتی افتاده را ندارد.

    او که در ابتدا تمام خواسته اش این است که به دنیای خودش و زندگی معمولی برگردد حالا متوجه این میشود که باید طلسمی را که بر سر این دنیای اعجاب انگیزسایه افکنده از بین ببرد.

    داستان بازی در نگاه اول طوری به نظر میرسد که هم میتواند به یک داستان عمیق با روایتی درگیر کننده تبدیل شود و هم میتواند به یک بازی با داستانی به شدت کلیشه ای و تکراری تبدیل شود که هیچ چیز جدیدی ارائه نمیکند.

    همه این ها به هنر داستان سرایی و نحوه روایت آن مربوط میشود و باید تا روز عرضه صبر کنیم تا ببینیم داستان ها و ماجراجویی های فری در دنیای چشم نواز آتیا به چه گونه ای خواهد بود.

    Forspoken D 1
    Forspoken Marchtrailerscreen 04 9A8Cpf8A5
    2022 07 07 Image

    بازی Forspoken از نظر گیم پلی هم بسیار سرگرم کننده و اعتیاد آور به نظر میرسد . شخصیت اصلی دارای قابلیت های متنوعی از جمله پارکور های خاص خودش است و از نظر حرکتی و پلتفرمینگ بازی به صورتی روان و جذاب خود را نشان داده است.

    این موضوع در مبارزات هم نمود دارد و فری دارای قدرت های جادویی خاصی است که میتواند از آن ها برای مقابله با موجودات افسانه ای آتیا استفاده کند.

    طبق گفته ی سازندگان Forspoken یک بازی نقش آفرینی و جهان باز خواهد بود و باید دید که در پیاده سازی های مکانیزم های مربوط به این سبک تا به چه اندازه موفق عمل کرده اند.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی Outriders Worldslayer

    هم چنین نکات ریز درشت دیگری هم درباره بازی Forspoken منتشر شده مانند این که فری میتواند تا با با استفاده از کلبه های موجود در بازی سطح انرژی خودش را بازیابی کند و بازی را ذخیره کند.

    Forspoken هر چقدر در نمایش هایش خوب ظاهر شده همانقدر هم روی لبه تیغ راه میرود. درست همانند آثار اخیر اسکوئر انیکس واقعا نمیشود گفت که بازی به یک بازی خوش ساخت و با کیفیت و به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد و یا با یک بازی افتضاح دارای نقص های زیاد رو به رو خواهیم بود.

    طبق گفته سازندگان Forspoken فقط برای نسل نهم توسعه خواهد یافت با این حال با مقایسه بازی نسبت به دیگر بازی های نسل نهمی در نمایش هایش متوجه میشویم بازی از نظر بصری چندان قدرتمند ظاهر نشده است.

    هم چنین گیم پلی بازی هرچقدر هم جذاب و سرگرم کننده به نظر برسد اما باز هم ایراداتی که در فیزیک بازی وجود دارد حتی در نمایش های آن کاملا مشهود است.

    آن چه که مشخص است بازی آن قدر جذابیت دارد که به یکی از بهترین بازی های سال عرضه اش تبدیل شود و آنقدر هم نقص دارد که با یک افتضاح رو به رو شویم. باید منتظر بود و دید توسعه دهنگان بازی در فرصت باقی مانده میتوانند با کار بر روی پروژه اشان آن چه که مد نظرشان قرار داشته را ارائه دهند یا خیر.

    ممنون که تا آخر مقاله را خواندید. حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    تریلر بازی

    Qrynqqmssrvddcspv3Zvka 1200 80
    پخش ویدیو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها