• سبک ترسناک-بقا برای مدت‌ها جزو سبک‌های پرطرفدار بوده است. در طول سال‌های اخیر، میزان شهرت این سبک به شدت افزایش یافته و عناوین بسیاری برای پلتفرم‌های گوناگون عرضه شده‌اند که هر کدام به شیوه‌ای منحصر به فرد، این سبک را در خود جای می‌دهند. این عناوین به روش‌های مانند ارائه داستان جذاب و یا گیم پلی مولتی پلیر، توانسته‌اند به سیل عظیمی از بازیکنان دست یابند.

    خوشبختانه از حدود چند سال پیش، عناوین پلتفرم موبایل نیز شروع به رشد کردند و کار به جایی رسید که در نسل حاضر، شاهد عرضه شدن بسیاری از عناوین معروف بر روی موبایل‌ها بوده‌ایم. در این بین، عناوین سبک ترسناک-بقا نیز جای خوش کرده‌اند و چه در بخش آنلاین و چه در بخش داستانی، بازی‌های زیادی عرضه شده‌اند. در این مقاله سراغ یکی از همین بازی‌ها رفتیم که اتفاقا توسط یکی از استودیو‌های مستقل داخل کشور به مرحله تولید رسیده است.

    این عنوان که پاییز (TheFall) نام دارد، سعی در ارائه تجربه‌ای می‌کند که ویژگی‌های سبک ترسناک-بقا را در خود به خوبی جای دهد. برای بررسی این عنوان، با ما همراه باشید.

    داستان

    Thefall

    داستان بازی از جایی شروع می‌شود که یک هواپیمای بزرگ در شهر سقوط می‌کند. مسافران هواپیما بیشتر کشته شده و یا سرگردانند. شهری که هواپیما داخل آن سقوط کرده نیز توسط زامبی‌ها محاصره شده است. در این بین بازماندگانی که از حادثه هواپیما جان سالم به در برده‌اند، به دنبال پیدا کردن نشانی از امید و یا نشانی دیکر بازماندگان هستند. البته که این راه به هیچ عنوان بی‌خطر نیست و زامبی‌ها در گوشه و کنار شهر، مشغول به پرسه زدن هستند.

    داستان بازی روند نسبتا جالبی دارد. عناصر قرار گرفته در آن مانند قطعات پازل کنار یکدیگیر قرار می‌گیرند و به تکامل داستان بازی، کمک می‌کنند. تنها مشکلی که می‌توان در این قسمت یافت، تا حدی نامفهوم بودن روند داستان است. علی رغم تکامل آن به وسیله بسیاری از عناصری که در گوشه و کنار بازی وجود دارند، شروع داستان تا حدی نامفهوم است و شما حتی نام شخصیت اصلی را نمی‌دانید.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی سربازان وطن

    در ادامه داستان، بازی هدف شما را به طور دقیق مشخص نمی‌کند و با ادامه روند بازی، متوجه نمی‌شوید که به جز زنده ماندن و پیدا کردن دیگر آدم‌ها، چه ماموریتی دارید. شخصیت پردازی نیز به خوبی انجام نگرفته و خبر از صحنه‌های پر از احساس و یا شخصیت‌هایی که بازیکن با آن‌ها به خوبی ارتباط برقرار می‌کند، نیست. در واقع همان طور که گفته شد، شما حتی از خود بازیکن اصلی نیز اطلاعات چندانی ندارید و نمی‌توانید به خوبی با او ارتباط برقرار کنید.

    گیم پلی

    Thefall

    در طول گیم پلی بازی، شما هدف اصلی زنده ماندن را دنبال می‌کنید. سراسر نقشه پر از زامبی‌هایی است که می‌توانند در یک لحظه شما را از پای درآورند. در همان ابتدای گیم پلی، بازی به شما یک تیر و کمان، یک اسلحه کلت، یک کوله پشتی و یک بطری آب می‌دهد. با استفاده از کوله پشتی، می‌توانید تمام وسایلی که در طول بازی پیدا می‌کنید، نگهداری و مدیریت کنید.

    اسلحه کلت نیز در دستان شما جای می‌گیرد تا در صورت احساس خطر، به سرعت از خود دفاع کنید. در ادامه بازی وسایل بیشتری خواهید یافت، ولی با توجه به این که در ابتدا همین دو سلاح را دارید، ناچارید در نگه داری گلوله‌‌های کلت کوشا باشید. اگر مهمات شما امان شود، تنها یک تیر و کمان برایتان باقی می‌ماند. خوشبختانه در صورت احتیاج به استفاده از تیر و کمان، می‌توانید دوباره تیر پرتاب شده را از روی هدف بردارید و به این ترتیب، تیرهای خود را بهتر مدیریت کنید.

    در طول مسیر زامبی‌های زیادی در نقشه در حال حرکتند. در صورت دیدن شما یا شنیدن صدای شلیک گلوله، آن‌ها به سرعت به طرفتان حمله می‌کنند. استفاده از اسلحه‌ها تنها راه نجاتی است که در این شرایط برایتان باقی می‌ماند.

    گرافیک و جلوه‌های صوتی

    Thefall

    گرافیک بازی با توجه به این که پلتفرم بازی موبایل است، از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و تیم توسعه دهنده در این راه، کار قابل تحسینی انجام داده است. محیط بازی و نقشه‌های آن، از روی برخی مناطق شهر مشهد طراحی شده‌اند و به لطف استفاده از مه و ترکیب رنگ آبی، حس و حال یک شهر آخرالزمانی را ایجاد می‌کنند.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی پوکه مبارزان کمپانی

    اشیا موجود در بازی از خودروها گرفته تا اسلحه‌ها، محیط داخل ساختمان‌ها، خودروها و غیره نیز با توجه به اول شخص بودن گیم پلی بازی، از میزان کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشند. تیم توسعه دهنده جو محیط بازی را با استفاده از جلوه‌های ویژه واقع گرایانه، تا حد خوبی افزایش داده است. هنگام تجربه بازی ممکن است به طور ناگهانی صدای قدم زدن و یا دویدن، یا حتی صدای خش خش برگ‌ها و چمن‌ها را بشنوید، در این هنگام استرس درونتان نفود می‌کند، زیرا ممکن است گروهی از زامبی‌ها در نزدیکی شما باشند.

    استودیو مستقل funnyghost به خوبی از پس طراحی و عرضه عنوان پاییز برآمده است. اگرچه داستان بازی ممکن است نه تنها در ابتدا نامفهوم باشد، بلکه ارتباط خوبی با شخصیت‌ها برقرار نکند، اما نمی‌توان از جذابیت این بازی چشم پوشی کرد. 

    اگر از طرفداران سبک ترسناک-بقا هستید و یا دنبال عنوان مناسبی هستید که بتوان در هر کجا و هر شرایطی، آن را تجربه کنید، به شما بازی موبایلی پاییز را توصیه می‌کنیم.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها