• این روز ها در بین بازی هایی که عرضه میشوند اصطلاح های ریمیک و ریمستر را زیاد میشنویم . اما این ها به چه معنی است و چه تفاوتی با یکدیگر دارند. با ورناپلاس همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم .

    بسیاری از بازی های قدیمی طرفداران خاص خودشان را دارند و تجربه ای تکرار نشدنی برای گیمر ها به حساب می آیند . اما ویدیو گیم همانند هنر هایی مانند نقاشی نیست که بتوانیم از تابلویی که دویست سال پیش هم کشیده شده است لذت ببریم. ویدیوگیم بسیار به تکنولوژی وابسته است. 

    همزمان با پیشرفت تکنولوژی و بازی های سطح بالا از نظر فنی واقعیت این است که تجربه بازی های قدیمی تقریبا غیرممکن شده است و دیگر نمیتوان لذت زمان عرضه را از بازی دریافت کرد .

    حال برخی بازی ساز ها که میدانستند اگر بعضی بازی ها را بتوانند باز سازی کنند با توجه به میزان مخاطبان و علاقه مندانش درآمدش تضمین شده است به بازسازی بازی ها روی آوردند. 

    بازی های زیادی در این سال ها ریمیک و ریمستر شده است . برای مثال همه ی ما فرانچایز خاطره انگیز و فوق العاده مافیا را میشناسیم . نسخه اول آن ریمیک و نسخه دوم آن ریمستر شدند تا بار دیگر علاقه مندان به این بازی ها در نقش هایی که دوست دارند به تجربه دنیای مافیایی و گنگستری بپردازند . اما با این همه تفاوت میان واژه های ریمستر و ریمیک چیست؟

    Mdplstgj7It51

    تا به این جا این را میدانیم که بازی هایی که بازسازی میشوند در دسته ریمیک ها وم ریمستر ها قرار میگیرند اما تفوت این دو با یکدیگر چیست؟ 

    بازی هایی که ریمستر میشوند درواقع همان بازی نسخه اولیه را در زمینه های گوناگون از نظر فنی مانند کیفیت بافت ها ، میزان فریم و افکت های صوتی و تصویری باز سازی میکنند. این بازی ها همان نسخه اولیه اند که در زمینه های گوناگون پیشرفت داشتند و حالا بهتر از قبل میتوان آن ها بازی کرد و از تجربه آن ها لذت برد.

    اما بازی های ریمیک کاملا روند متفاوتی را در پیش میگیرند. این بازی ها به دلیل قدیمی بودن بیش از حد نسخه اولیه و یا در دسترس نبودن فایل های آن ها به طور کل از ابتدا تا انتها دوباره ساخته میشوند. 

    خواندن
    نقشه راه بازی سازی

    در ریمیک ها داستان و هسته بازی همان نسخه اولیه است اما یک بازی جدید را شاهد هستیم که از ابتدا ساخته شده است . برای مثال بازی مافیا در نسخه اول به هیچ وجه توانایی ریمستر شدن را نداشت. 

    کنترل های دوربین و بسیاری از مکانیک های استفاده شده در بازی به حدی قدیمی بودند که امکان استفاده از آن ها در یک بازی امروزی وجود نداشت. بنابراین سازندگان تصمیم گرفتند تا این بازی را از ابتدا بسازند .

    این موضوع در نسخه دوم کاملا برعکس بود . نسخه دوم هنوز هم قابل بازی بود پس سازندگان دستی به سر و روی آن از نظر فنی کشیدند تا بازی کیفیت فنی بهتر و امروزی تری را ارائه کند و البته بتواند کالکشن مجموعه را کامل کند.

    The Last Of Us Ps5 Remake Graphics Vs Last Of
    Remake Remaster

    بازی های ریمیک و ریمستر این روز ها در بین بازی های عرضه شده از تعداد بالایی برخوردارند و بعضی از آن ها از کیفیت خوب و برخی دیگر نه چندان موفق ظاهر شده اند . هر چه که هست این موضوع یک رابطه برد برد بین سازندگان و مخاطبان برقرار میکند. 

    سازندگان میدانند اگر در باز سازی بازی مورد نظرشان موفق عمل کنند با توجه به علاقه مندان زیاد به این بازی درآمد تضمین شده ای دارند و ریسک خلق یک ای پی جدید را به دوش نمیخرند و مخاطبان هم ه چند وقت یک بار با شنیدن خبر باز سازی بازی مورد علاقه اشان و این که میتوانند بار دیگر این بازی را با تکنولوژی های بروز بازی کنند حسابی به وجد میآیند و البته باید گفت این موضوع باعث میشود که گیمر های امروزی هم که فقط نام بعضی از عناوین قدیمی را شنیده اند امکان تجربه آن ها را داشته باشند  .

    برای مطالب بیشتر به اینستاگرام و آپارات رسانه ورنا پلاس هم سر بزنید و ما را دنبال کنید.

    Bp117026609

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها