• بازی های ویدیویی را میتوان به گونه های مختلفی دسته بندی کرد. از انواع سبک های آن ها بگیریم تا حتی نوع دوربین استفاده شده در بازی های ویدیویی.

    ادامه مقاله بررسی دسته بندی بازی های ویدیویی را با ورنا پلاس همراه باشید.

    اما یک نوع دسته بندی وجود دارد که بیشتر در بین بازی ساز ها برای تعیین نوع بازی و فرایند پیاده سازی موارد مورد نیاز در آن استفاده میشود. 

    در این مقاله قصد داریم تا این چهر نوع دسته بندی را در بازی ها و بازیسازی به شما معرفی کنیم. 

    هایپرکژوال

    Flappy Bird

    دسته هایپرکژوال بازی هایی هستند که با روی کار آمدن بازی های ساده موبایلی به نوعی ابداع شدند.

    هایرکژوال به بازی هایی گفته میشود که عموما از هسته گیم پلی بسیار ساده ای مانند پریدن های مداوم و یا جاخالی دادن و … استفاده میکنند. 

    این بازی ها از گرافیک های بسیار ساده و خلاقانه استفاده میکنند و عموما فاقد داستان و موارد دیگر این چنینی اند. این بازی ها یک هسته ی ساده برای گیم پلی خود استفاده میکنند و سعی میکنند تا با اعتیاد آور بودن مخاطبان زیادی را جذب کنند. 

    این بازی ها برای عموم مردم توسعه داده وم ساخته میشوند و مخاطب خاصی ندارند . از مثال های مهم این دسته میتوان به خیل عظیمی از بازی های موبایلی ساخته ی شرکت هایی مانند وودو و کچاپ و یا بازی فلپی برد اشاره کرد .

    کژوال

    91Duogx58Cl 1

    بازی های کژوال یک رده بالاتر از بازی های هایپرکژوال هستند. این بازی ها هم چنان بازی های بسیار ساده ای هستند که برای عموم مردم توسعه داده میشوند و سبک های گرافیکی کم هزینه ای دارند . 

    بازی های کژوال هم علاوه بر موبایل که یکی از مهم ترین مارکت های آن هاست برای پلتفرم های دیگر هم عرضه میشوند و میتوان از مهم ترین آن ها به بازی هایی مانند کلش آف کلنز و یا ریمن لجندز اشاره کرد . 

    خواندن
    برای بازی سازی چه مهارتی یاد بگیریم؟

    کژوال ها موارد بسیار بیشتری از بازی های هایپرکژوال را در گیم پلی خود جای میدهند و میتوانند دارای داستان و موارد دیگر باشند.

    میدکور

    Assassins Creed Symphonic Adventure Bandwagon 2021 2022

    دسته میدکور به بازی هایی گفته میشود که هم برای گیمر های حرفه ای و هم برای گیمر های عامه قابل استفاده اند. 

    این بازی ها گیم پلی های بسیار متنوعی دارند و هم چنین از سبک های گرافیکی پیشرفته و متنوعی همه در صورت نیاز استفاده میکنند. 

    اکثر بازی های مشهور و به نامی که در حوزه بازی سازی وجود  دارد در این دسته یعنی میدکور قرار میگیرند . مانند بازی های اساسینز کرید و یا خدای جنگ.

    هارد کور

    1366 2000

    بازی های دسته ی هارد کور از نظر داستان و گرافیک تقریبا با بازی های میدکور تفاوت خاصی ندارند اما گیم پلی این بازی ها به نحوی است که هر مخطبی توانایی بازی آن ها را ندارد و فقط برای مخاطبان و گیمر های حرفه ای و طرفدار این سبک ساخته و عرضه میشوند . 

    برخی بازی های دسته میدکور هم میتوانند در درجه سختی های بالای خود در این دسته قرار بگیرند و درکل بسیاری از بازی ها مانند آخرین ما در این دو دسته شناورند.

    از بازی های مشهور هاردکور میتوان به ساخته های فرام سافت ویر و میازاکی مانند الدن رینگ، دارک سولز و بلادبورن اشاره کرد.

    ممنون که تا آخر مقاله را مطالعه کردید حتما نظرات خود را برای ما در زیر همین مقاله بنویسید و در جهت حمایت از رسانه ما این مقاله را برای دوستان خود نشر دهید.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها