• از حدود بیش از ۲۰ سال پیش که اولین استودیو بازی سازی در ایران تاسیس شد تا به امروز، صنعت باری‌های ویدیویی در داخل کشور با چالش‌های متعددی روبرو شده است. 

    عناوین گوناگونی در این سال‌ها عرضه شده و بازخوردهای متفاوتی داشته‌اند. خوشبختانه در طول سال‌های اخیر، عناوین عرضه شده در داخل کشور پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند، به طوری که در بسیاری از فروشگاه‌های بین‌المللی، شاهد فروش روزافزون این بازی‌ها هستیم. در نسل حاضر رقابت با بازار بین‌المللی، بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار دارد.

    در این مقاله، ما سراغ مورد انتظار ترین بازی های ایرانی در سال 1402، رفته ایم که شاهد عرضه آن‌ها خواهید بود. این عناوین به نوبه خود، منحصر به فرد هستند و می‌توانند انقلابی در زمینه بازی سازی داخل، به وجود آورند.

     

    چمروش: نبرد اساطیر ایرانی

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    استودیو Team Alpha Storm عنوان چمروش: نبرد ایرانی را با الهام از المان‌های اساطیر ایرانی توسعه داده است. روند تجربه این بازی، به صورت هک اند اسلش خواهد بود.

    شما در این بازی، در نقش فریدون قرار می‌گیرید. داستان از جایی شروع می‌شود که گروه‌های بزرگی از شیاطین به سرزمین پارس حمله کرده و آن را محاصره می‌کنند. در این بین چمروش که از نگهبانان این سرزمین به شمار می‌آید، خود را با جادو به سنم تبدیل می‌کند تا از سرزمین پارس، محافظت کند. حال شما در نقش فریدون، وظیفه دارید تا دشمنان و شیاطین را نابود کرده و از نابودی چمروش، جلوگیری کنید.

    در این بین فریدون متوجه می‌شود که تنها راه نجات چمروش از جادو، استفاده از خون کاوه آهنگر است. حال علاوه بر نبرد با دشمنان، فریدون باید برای نجات چمروش از طلسم نیز تلاش کند.

     

    گردخت (Gordokht)

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

     

    سبک طراحی و گرافیک بازی گردخت به طور کاملا از شاهنامه و سبک هنری ایران باستان الهام گرفته شده است و به خوبی با دستان بازی، همخوانی دارد. داستان بازی گردخت مربوط به زمانی می‌شود که سرزمین پارس به پایان دوران اوج خودش رسیده و وارد سال‌های دوران تاریک عمر خود شده است، سال‌هایی که به مرور زمان تاریک‌تر و تاریک‌تر می‌شوند.

    خواندن
    فیل اسپنسر: Starfield و Redfall بازی‌های «واقعاً مهم» برای Game Pass ایکس باکس هستند

    در این سال‌ها نیروهای اهریمنی و خدایان شرور، بر این سرزمین سایه افکنده‌اند و هیچ موجود زنده‌ای، از شر آنان در امان نیست. به همین سبب، تعداد انسان‌ها به عدد پایینی رسیده و فقط عده‌ای انگشت شمار همچنان در میان معدود موجودات غیر شیطانی، به زندگی خود ادامه می‌دهند.

    شخصیت اصلی بازی که ژینا نام دارد، دختر گردآفرید و رستم است. ژینا مادر خود را در بین نبرد با شیاطین از دست داده و از سرنوشت پدرش نیز خبری ندارد. در این بین او سعی دارد تا با تمام وجود خود، هرآنچه را که از پدر و مادرش به یاد دارد برای مقابله با موجودات شرور به کار گیرد.

     

    ایکس گان (XGun)

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    عنوان شوتر اول شخص ایکس گان که توسط استودیو مستقل Phoenix Games مراحل طراحی و توسعه‌ی خود را پشت سر می‌گذارد، یکی از مورد انتظارترین عناوین این فهرست است.

    روند این بازی در محیط‌های کاملا ایرانی شامل مدرسه، اسکله، ادارات و غیره اتفاق می‌افتد. با توجه به تریلرها و ویدیوهای پیش نمایش، نور پردازی و طراحی گرافیک بازی به خوبی انجام گرفته است. طبق اعلام سازنده، این بازی قرار است یک رقیب حرفه‌ای و سرسخت برای عنوان زولا باشد. در ادامه، سازنده تایید کرده که به احتمال بالا، با عنوانی طرف باشیم که Pay to Win نخواهد بود.

     

    کانال سکوت ۲ (2 Silence Channeln)

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    یکی از جذاب‌ترین عناوین حاضر در این فهرست، عنوان Silence Channel 2 است. این بازی که عنوانی ترسناک به شمار می‌رود، دومین نسخه توسعه یافته از سری Silence Channel است.

    داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شما داخل خانه‌تان از خواب بیدار می‌شوید. صداهای مبهم از اطراف به گوش می‌رسد، شما گیج شده‌اید و نمی‌دانید چه اتفاقی افتاده است. ناگهان با نگاه کردن به در اتاق، متوجه دو چشم مرموز می‌شوید که به شما زل زده‌اند، شخصی وارد خانه‌تان شده است! در این لحظه شما با پلیس تماس می‌گیرید، اما تا قبل از این که کمک برسد، آیا می‌توانید خودتان را از شر این فرد ناآشنا نجات دهید.

    خواندن
    Atomic Heart طلایی شد

    سازندگان با خوبی از پس طراحی محیط بازی برآمده‌اند و حس ترس ترکیب شده با هیجان در تمام قسمت‌های بازی احساس می شود‌ استفاده از نورپردازی مناسب، شیوه‌های ایجاد ترس متنوع و صداگذاری مخوف، بر جذابیت این بازی افزوده است. هم اکنون نسخه دموی این بازی از طریق فروشگاه استیم در دسترس است.

     

    تکامل (Evolution)

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    اثر جدید سازنده‌ی خاکستر سرد، عنوانی آینده نگر، بر پایه داستانی جذاب و پر از هیجان است. داستان بازی از شهری تکامل یافته و آینده نگر شروع می‌شود، جایی که دیگر مرگ طبیعی وجود ندارد و تنها راه مرگ، قتل و با خودکشی است. در این بین، افراد بسیاری پیدا می‌شوند که برای قتل یک نفر، دست به هر کاری می‌زنند.

    شخصیت اصلی بازی که شما کنترل او را به دست می‌گیرید، یک آدم کش است که برای قتل افراد گوناگون، از صاحب کاران خود باج می‌گیرد. یکی از همین قتل‌ها، مربوط به دستور قتل دانشمندی می‌شود، دستوری که روند زندگی شما را به طور کامل تغییر می‌دهد…

    طبق اعلام سازنده بازی، این عنوان از حس و حال ترسناک، سلاح‌های متنوع، جزییات بیشتر، درخت مهارت جدید، شخصی سازی و غیره بهره می‌برد. سازنده تاکیید کرده که هدف آن‌ها، ساخت عنوانی با پیشرفت قابل توجه نسبت به عناوین پیشین است.

    کسی باقی نمانده است (NoBody’s Left)

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    عنوان فوق‌العاده‌ی No Body’s left که توسط استودیو Mad Rain Studio ساخته شده است، جهانی جذاب را به همراه گرافیک تماشایی به تصویر می‌کشد.

    روند بازی درباره یک شکارچی انسان است، کسی که با قتل افراد گوناگون، پاداش گرفته و زندگی خود را می‌گذراند. در این بین، یکی از اهداف او باعث ورود او به جنگ میان دو جناح شده و دردسرهای نسبتا بزرگی برای او ایجاد می‌شود. شکارچی داستان، تمام تلاش خود را می‌کند که حتی شده به بهای مبارزه، خود را از این مخمصه نجات دهد.

    بازی NoBody’s left توسط تنها یک نفر ساخته شده و در ساخت آن، از عناوینی همچون Inside، The last Of us، Days Gone و غیره الهام گرفته شده است. این بازی برای انتشار در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

    خواندن
    قرارداد Call of Duty فعلی سونی با اکتیویژن سال آینده به پایان می رسد

    نفوذی

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    عنوان نفوذی، بیش از هر چیز شما را به یاد بازی معروف، امانگ آس می‌اندازد. البته که این مورد بی دلیل نیست، چرا که طراحی بازی بر همین اساس انجام شده است.

    در این بازی که درون نقشه‌ها و مکان‌های گوناگون صورت می‌گیرد، تا سقف ۱۵ بازیکن می‌توانند در کنار یکدیگر به تعمیرات و تبادل اطلاعات بپردازند. اما کار به همین سادگی نیست و در میان تمام خدمه، چند نفر از عوامل نفوذی وجود دارند که قصد آن‌ها، جلوگیری از پیشروی در طول بازی است. شما وظیفه دارید تا عوامل نفوذی را پیدا کرده و با حذف کردن آن‌ها، تعمیر کردن سفینه را به پایان برسانید.

    با وجود مشکلاتی که توسط عناوین مشابه و به ویژه درون سرورهای آن‌ها رخ داده است، عنوان نفوذی می‌تواند جایگزین خوبی برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌ها باشد

    رپارت

    مورد انتظار ترین بازی‌های ایرانی در سال 1402

    بازی رپارت، شما را در قالب یک روبات قرار می‌دهد. به کمک استفاده از ویژگی‌ها در دسترس، باید به قسمت‌ها گوناگون محیط بازی سر زده و دشمنان را از بین ببرید. یکی از نکات جالب بازی، امکان ارتقای شخصیتتان است. در واقع با هر بار کشتن یک روبات، می‌توانید بدن او را صاحب شده و از قطعات آن، در ارتقای خود و تبدیل شدن به روباتی بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر، استفاده کنید.

    امکانات و ویژگی‌های جذاب این بازی، عنوانی خلاقانه را پیش روی شما قرار می‌دهد. این عنوان اکشن، برای عرضه در سال جدید برنامه ریزی شده است.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها