• بازی Need for Speed Unbound جدید ترین نسخه منتشر شده از این مجموعه بازی محبوب است که سعی دارد تا بار دیگر جایگاه خودش را در بین طرفداران و علاقه مندان به بازی های ریسینگ و ماشینی به دست آورد. نسخه های چند سال اخیر مجموعه بازی Need for Speed نتوانسته اند حال و هوای نسخه های شاهکار قدیمی خود را تکرار کنند و برخی از آن ها را میتوان یک افتضاح تمام معنا دانست و برخی دیگر هم در بهترین حالت یک بازی معمولی بودند.

     اما حالا بر خلاف انتظار طرفداران که به بازی های معمولی و ضعیف این مجموعه عادت کرده اند Need for Speed Unbound توانسته عملکرد خوبی را از خودش به جای بگذارد و یک عنوان سرگرم کننده باشد. با نقد و بررسی کامل این بازی همراه ورناپلاس باشید.

    نقد و بررسی بازی Need For Speed Unbound

    همانند چند نسخه اخیر مجموعه بازی نید فور اسپید که داستان در بازی به عنوان یکی از بخش های اصلی قلمداد میشد در این نسخه هم داستان بخش مهم و پر اهمیت بازی است که البته بر خلاف عناوین قبلی با زیبایی و ظرافت تمام پیاده سازی شده است و واقعا جذاب و سرگرم کننده است.

    داستان در شهر خیالی Lakeshore دنبال میشود و در آن یک گروه سه نفره آنقدر با یکدیگر صمیمی اند که خود را خانواده هم میدانند اما خیانت یکی از اعضای گروه همه چیز را عوض میکند. حال کاراکتری که شما نقش آن را بر عهده میگیرید تصمیم میگیرد تا در مسابقات خیابانی شرکت کند و هر طور شده انتقام بگیرد. باید گفت داستان برای یک بازی ریسینگ سطح واقعا مناسبی دارد و به خوبی کشش لازم را درشما برای انجام ماموریت های آن ایجاد میکند.

     داستان بازی در چهار هفته روایت میشود و در هر هفته در شش روز و شش شب باید مسابقات و ماموریت های مورد نظر را کامل کنید تا بتوانید در مسابقه آخر هفته شرکت کنید و در نهایت هم مسابقه انتهای هفته چهارم قرار دارد که با کامل کردن آن بخش داستانی بازی تمام میشود و با کامل کردن این بخش تمام شهر در اختیار شما قرار میگیرد تا با گشت و گذار در آن به انجام فعالیت های جانبی مشغول شوید.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی Wild Hearts

    طراحی مراحل و نوع مسابقاتی که در هر روز و شب باید انجام بدهید از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است و حسابی شما را سرگرم میکند. بازی سه درجه سختی متفاوت را در اختیار مخاطب قرار میدهد که هر کدام از آن ها با چالش های خاص خود همراه هستند.

    نقد و بررسی بازی Need For Speed Unbound

    علاوه بر این ماموریت های بازی صرفا به انجام مراحل داستانی خلاصه نمشود و گاها در حین پیشروی در بازی یک ماموریت ناگهانی در پیش روی شما قرار میگیرد که مکیتوانید آن ها را پشت سر بگذارید تا پاداش مناسبی را دریافت کنید و مکان های امن بازی را آزاد کنید.

    بازی در قبال تکمیل کردن مراحل آن پاداش خوبی را به شما میدهد که میتوانید از آن برای تیون کردن خودرو خود و یا آپگرید کردن گاراژتان استفاده کنید. هم چنین برخی از مسابقات دارای مبلغ ورودی است که البته هر چه ورودی بازی بیشتر باشد پاداش آن ارزشمند تر است و در نهایت میتوان گفت سیستم بازی از این نظر کاملا بهینه است و به خوبی مخاطب را برای دریافت منابع و پاد اش ها به انجام مراحل مختلف و گشت و گذار در بازی ترغیب میکند و هم چنین مخاطب را مجبور میکند تا از این منابع به دست آورده شده برای قوی تر کردن خودش استفاده کند و یا برای به دست آوردن پاداشی بیشتر و ارزشمند تر بر سر آن ریسک کند.

    سیستم Heat هم همانند نسخه قبلی در Need for Speed Unbound وجود دارد و بر اساس آن هر چه Heat شما بیشتر شود پلیس های بیشتر و مجهز تری به دنبال شما خواهد آمد. پلیس های بازی هم واقعا هوش مصنوعی خوبی دارند و رفتارشان در برابر شما کاملا منطقی است و به خوبی به هیجان بازی افزوده اند.

    بخش تیونینگ بازی هم از جزئیات و امکانات بالایی برخوردار است و حسابی مخاطبان را سرگرم میکند به علاوه تیونینگ ماشین و امکاناتی که به آن اضافه میکنید روی مسابقات و نتیجه آن تاثیر مستقیم دارد و همین باعث شده تا این بخش از بازی صرفا جنبه تزیینی نئداشته باشد و بخش مهمی در بازی به حساب می آید.

    خواندن
    نقد و بررسی بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West
    نقد و بررسی بازی Need For Speed Unbound

    تعداد ماشین های بازی و تنوع آن ها هم در سطح خوبی قرار دارد و به هیچ وجه شما را خسته نخواهد کرد. هندلینگ و خصوصیات هر ماشین هم به خوبی پیاده سازی شده است و تفاوت ماشین ها با هم به خوبی مشهود است و هنگام رانندگی هم با یک هندلینگ و فیزیک به شدت مناسب طرف هستیم که رانندگی در Need for Speed Unbound  را بیشتر از هر وقت دیگری لذت بخش میکند.

    بخش آنلاین بازی هم از جذابیت های آن به حساب می آید و هر چند که نمیتوان منابع و سطح به دست آمده در بخش داستانی رابه بخش آنلاین منتقل نمود اما این موضوع به هیچ وجه نکته ای منفی برای بازی به حساب نمی آید و بخش آنلاین بازی از ویژگی ها و جذابیت های بسیاری برخوردار است و به لطف برخورداری از حالت کراس پلتفرم همیشه کسانی هستند که در بازی با آن ها به رقابت بپردازید.

    نقد و بررسی بازی Need For Speed Unbound

    بازی Need for Speed Unbound از نظر بصری تفاوت مهمی با نسخه های قبلی این مجموعه دارد و آن هم استفاده از سبک گرافیکی کارتونی برای برخی بخش های آن مانند کاراکتر ها یا افکت های ماشین هاست که در کنار گرافیک واقع گرایانه بازی واقعا صحنه های زیبایی را خلق کرده است و حتی انگار از اول هم باید نید فور اسپید این شکلی ساخته میشده چرا که با فضای بازی همخوانی بسیار بالایی دارد و اتمسفر به شدت جذابی را خلق کرده است.

    هم چنین بازی از نظر فنی هم بدون هیچ مشکل خاصی نظیر افت فریم یا باگ اجرا میشود که این موضوع به تجربه مناسب و لذت بخش از بازی کمک زیادی کرده است.

    موسیقی های بازی نکته مثبت دیگر بازی اند و با این که اکثر آن ها را در نسخه های قبلی مجموعه گوش کرده ایم اما بار دیگر در Need for Speed Unbound به خوبی پیاده سازی شده اند و به خوبی با فضای بازی همخوانی دارند و تجربه مسابقات را هیجان انگیز تر کرده اند.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی The Dark Pictures : Devil in Me

    در نهایت باید گفت Need for Speed Unbound با نوآوری های خود در کنار حفظ نکات مثبتی که شناسنامه مجموعه حساب میشوند توانسته تا به خوبی بار دیگر نسخه ای در حد و اندازه های نام Need for Speed به مخاطبان عرضه کند و بر خلاف عناوین ضعیف اخیر یاد و خاطره عنوان های به یاد ماندنی قدیمی را تکرار کرده است و حالا با جرئت میتوان گفت Need for Speed Unbound با گذر از خاطرات بد نسل هشتم از بازی های ویدیویی برای این مجموعه بازی توانسته تا نوید نسل نهم جذابی را به طرفداران بازی های ریسینگ و این فرانچایز بی نظیر ارائه دهد.

    ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ورنا پلاس بودید. برای دیدن محتوا های بیشتر در دنیای بازی و سرگرمی در اینستاگرام ، تلگرام و یوتیوب هم همراه ما باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تازه ترین ها