• حوالی سال ۲۰۱۱ بود که بازی‌های استراتژی به گرافیک فانتزی داشتند، توانستند بر روی دستگاه‌های اندروید سر و صدا به پا کرده و حسابی معروف شوند. 

    گل سر سبد این بازی‌ها، عنوان کلش آف کلنز بود که میلیون‌ها بار توسط صاحبان موبایل‌ها دانلود شد و توانست به موفقیتی دیدنی دست یابد. حال پس از گذشت سال‌ها، همچنان شاهد عرضه این عناوین هستیم و موفقیت بسیاری از عناوین کلاسیک نیز، کماکان ادامه دارد.

    بازی کلش آف زامبی 2023 قهرمانان آینده در همین دسته جای می‌گیرد. این بازی که البته برخلاف تصور، ساخت استودیو Supercell نیست و در عوض، گروه بازیلند طراحی و توسعه آن را برعهده داشته، شما را در دنیایی پر از زامبی و پسا آخرالزمانی قرار می‌دهد که باید در آن به مبارزات گوناگون پرداخته و دهکده کوچک خود را از هجوم دشمن، در امان دارید. با نقد و بررسی این بازی همراه ما باشید.

    داستان و شخصیت پردازی

    کلش آف زامبی 2023: قهرمانان آینده

    داستان بازی از جایی شروع می‌شود که یک نوع ویروس شروع به گسترش در سراسر جهان کرده و انسان‌ها را یکی پس از دیگری، به زامبی تبدیل می‌کند. با گسترش ویروس دنیا به روزهای آخرالزمانی خود نزدیک شده و هر روزه تعداد زیادی از مردم، کشته می‌شوند. در این بین عده‌ای از انسان‌ها که هنوز آلوده نشده‌اند، به دنبال ناجی خود می‌گردند تا زامبی‌ها را نابود کند و آن‌ها را از مرگ نجات دهد.

    در این بین در جایی از دنیا، یک پایگاه مخفی، چند ابرقهرمان معروف را صدا می‌زند، ابرقهرمان‌هایی که قرار است کنترل آن‌ها دست ما بیفتد. با جمع شدن این ابرقهرمان‌ها، بازی اصلی شروع می‌شود و آن‌ها به سرعت شروع به حمله به دهکده‌ها و مواضع دشمن می‌کنند.

    داستان بازی نسبتا روند جالبی دارد، به ویژه که در بسیاری از عناوین مشابه ما شاهد داستاتی نیستیم. شخصیت‌های بازی تماما از روی دنیاهای مارول طراحی شده‌اند و شاهد حضور هالک، مرد عنکبوتی، مرد آهنی و حتی گروه شیلد به همراه دستیار آن‌ها یعنی بیوه سیاه، هستیم. 

    خواندن
    Sega تایید کرد که توسعه دهنده Rovio بازی Angry Birds را با قیمت 775 میلیون دلار خریداری خواهد کرد.

    علی رغم این که داستان بازی روند خوبی را دنبال می‌کند، ولی شاید بهتر بود حضور شخصیت‌های منحصر به فردی را در این بازی شاهد بودیم. دیدن شخصیت‌های تکراری ابرقهرمانی در عنوانی که سبک آن ابرقهرمانی نیست و حتی به آن‌ها چندان نیازی ندارد (در صورت نیاز خلق چند قهرمان منحصر به فرد گزینه بهتری بود)، چندان حس جالبی ندارد.

    گیم پلی

    کلش آف زامبی 2023: قهرمانان آینده

    روند بازی کلش آف زامبی 2023 قهرمانان آینده به گونه‌ای است که یک تکه از زمین‌های سالم مانده زیر انفجارها در دسترس شما قرار می‌گیرد. در این بین شما باید شروع به ساخت و ساز ساختمان‌های گوناگون کنید. از معادن استخراج طلا که برایتان سکه به همراه می‌آورند گرفته تا ساختمان‌هایی با مکانیزم دفائی تا در صورت حمله دشمنان، آن‌ها را از نابودی ساختمان‌های حساس باز دارند.

    هر بازیکن درون بازی تعداد مشخصی از نفرات گوناگون دارد که با پیشرفت در روند بازی، این تعداد افزایش می‌یابد. در بخش ارتقای نفرات نیز، می‌توانید هر کدام از افراد خود را ارتقا دهید و قدرت آن‌ها را بیشتر کنید. در طرف دیگر افراد شما از قدرت ویژه‌ای بهره می‌برند که در حین انجام حملات، می‌توانید از آن استفاده کنید و میزا پیشروی خود را تسریع بخشید.

    هنگام شروع حمله، ابتدا باید مکان حمله خود را از روی منو مشخص کنید. سپس با استفاده از سربازان انتخابی خود، شروع به حمله از بهترین نقطه کنید. برخی از مکان‌ها تنها شامل دیوارها و ساختمان‌ها می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از نگهبانان عظیم الجثه و برجک‌های نگهبانی بهره می‌برند. 

    پس از شروع نقشه، قدرت خاص هر کدام از نفرات شروع به شارژ شدن می‌کند و به محض مر شرن میزان شارژ، می‌توانید از آن استفاده کرده تا روند جنگ را تسریع بخشید و آیتم‌های دریافی را افزایش دهید.

    گرافیک و صداگذاری

    طراحی مراحل به شیوه‌ای ستودنی انجام گرفته و هر کدام از مکان‌هایی که امکان استفاده از آن را درون نقشه دارید، طراحی منحصر به فردی دارند. طراحی شخصیت‌ها نیز ستودنی است، علی رغم افت کیفیت و رزولوشن برخی از شخصیت‌ها در حین زوم کردن روی بازی که یکی از مشکلات بازی به شمار می‌آید. کیفیت نفرات در برخی موارد افت کرده و این میزان بسته به شخصیت متفاوت است.

    خواندن
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال ۲۰۲۲

    انیمیشن‌های استفاده شده در بازی کلش آف زامبی 2023 قهرمانان آینده نیز از مشکل خاصی بهره نمی‌برند و به خوبی با محیط و شرایط اطراف، هماهنگ می‌شوند. جزییات به کار گرفته شده در طراحی اشیا و انیمیشن‌ها نیز به خوبی انجام شده است.

    بازی کلش آف زامبی 2023 قهرمانان آینده توسط استودیو بازیلند، توسعه یافته و منتشر شده است. بازی از مشکلی در زمینه گیم پلی و ارائه تجربه‌ای خوب بهره نمی‌برد، هر چند که طراحی اشیا و شخصیت پردازی می‌توانست تا حدودی بهتر عمل کند. اگر به دنبال تجربه عنوانی استراتژی آنلاین هستید که از گرافیکی فانتزی بهره می‌برد، این بازی منتظر شماست.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها