مدتی پیش، دنباله بازی Star Wars: Fallen Order با عنوان Star Wars: Jedi Survivor به طور رسمی معرفی شد، اما Respawn Entertainment که وظیفه توسعه بازی را بر عهده دارد، از بیان جزئیات بیشتر در این مورد، خودداری کرد.
اوایل این ماه یک تریلر جدید، از روند بازی منتشر شد. این تریلر، ویژگی های جدید گیمپلی را به نمایش میگذارد، اما در آن هیچ اشارهای به تاریخ عرضه بازی نمیشود.
اخیرا کارگردان بازی استیگ آسموسن در مصاحبهای با Game informer، پرده از چندین ویژگی بازی برداشت. آسموسن در مصاحبه اخیر خود، به چندین ویژگی بازی از جمله افزوده شدن حالت های موضعگیری جدید، شخصیتهای جدید و انواع جدیدی از دشمنان کرد.
حالتهای موضع گیری جدید
از مواردی که آسموسن به آن اشاره کرد، اضافه شدن چندین حالت جدید موضع گرفتن برای زمانی است که کل کستیس، وارد نبرد می شود. آسموسن می گوید:
“ما پنج موضع کاملاً جدید در بازی داریم. اینکه از کدام حالت موضع گیری استفاده کنید، به دشمن شما بستگی دارد. در واقع بازیکن باید درک کند که برای شکست دادن هر کدام از دشمنان، از کدام حالت موضع گیری استفاده کند. همانند حالت موضعگیری، انتخاب و استفاده از اسلحه مناسب نیز، تاثیر بسزایی در شکست دادن دشمنان خواهد داشت”.
مواضع جدید شامل یک گزینه با عنوان دو تیغه است که اجازه میدهد کستیس، با سرعت بسیار بالا دو تیغه جداگانه خود را بچرخاند. مورد دیگر از مواضع جدید، نشان میدهد که جدی از شمشیر نوری به همراه انفجار استفاده میکند. این ویژگی، دامنه جدیدی از حرکات مختلف را به جدی اضافه میکند:
“بازه زمانیای که در آن کل را مییابیم، بسیار جالب خواهد بود. پنج سال از اولین بازی می گذرد اما دوران تاریک هنوز در جریان است. کل یک جدی غیر معمول است که از او کارهای غیر معمول سر میزند. در نتیجه، هر کاری را که لازم باشد انجام می دهد تا موانع پیش آمده در حین اوج گیری نظم جدی را، از میان بردارد.”
از دیگر مواضع اضافه شده، میتوان به استفاده از شمشیر نوری به سبک رو در رو که توسط شخصیت کیلو رن به کار برده میشد، اشاره کرد. آسموسن می گوید:
“این ویژگی، موضعی مطمئن تر را به لطف یک شمشیر سنگین و قدرتمند در اختیار شما قرار میدهد. شما باید در مورد نحوه استفاده از این موضع، بسیار سنجیده عمل کنید. در غیر اینصورت ممکن است فرصت مبارزه را از دست بدهید”.
وجود شخصیتهای تازه
آسموسن در مصاحبه خود، اشاره به بازگشت شخصیتهایی مانند BD-1 و Cere Junda کرد و حضور چهره هایی جدید، از جمله مزدوری به نام Bode Akuna را تایید کرد:
“بود و کل تقریبا مانند دو برادر پیوند خاصی برقرار میکنند. البته آنها دقیقاً یکسان نیستند، بلکه مکمل یکدیگر هستند”.
جدای از روند داستانی، بود به عنوان یک دوست .A.I هم ایفای نقش می کند. شخصیتی که هم در مبارزه و هم در پیمایش روند بازی، به کال کمک می کند.
چندین ویژگی جدید
Star Wars: Jedi Survivor چندین ویژگی جدید برای کمک به پیمایش جهان بازی را در برمیگیرد که باعث اکتشاف راحت تر در حین روند بازی میشود. این ویژگیها شامل استفاده از کابلها برای بالارفتن و عبور از نقاط دوردست میشوند. همچنین یک قابلیت ویژه به کستیس برای اهلی کردن و استفاده کردن از مونتها، به بازی اضافه شده است. آسموسن می گوید این ویژگی ها پیشروی در مترویدوانیا را گستردهتر میکند:
“کل میتواند با افزودن چندین نوع مهارت به یکدیگر، با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کند. البته که این ویژگی به نحوه نزدیک شدن ما به این مونتها و نحوه استفاده از آنها برای پیشروی و تسلط بر جهان بازی، بستگی دارد”.
انواع جدیدی از دشمنان
آسموسن همچنین اشاره به وجود نوع جدیدی از دشمنان کرد که کل باید با آنها مبارزه کند. میدانیم که کل در حال بازدید از یک سیاره جدید در دنیای جنگ ستارگان است. سیارهای که آسموسن می گوید در کنار بسیاری از سیارات از دنیاهای دیگر، یک مکان برای آزمایش و اکتشاف و احتمالا شامل طیف جدیدی از دشمنان، خواهد بود.
علاوه بر همه اینها، گرافیک و ویژگی های بصری بازی Star Wars: Jedi Survivor، به لطف استفاده از فناوری Ray Tracing، فوق العاده به نظر می رسند.
همه این موارد به دنبالهای اشاره دارند که آماده است تا از بازیکن را از نقش پاداوان به نقش یک شوالیه جدی واقعی ببرد.