• نسخه اصلی بازی Dead Space یکی از بهترین بازی‌های ترسناک بقا است که تاکنون ساخته شده است. بنابراین به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که در این رنسانس ژانر، یک ریمیک کامل از نسخه کلاسیک (عرضه شده در سال ۲۰۰۸) دریافت کنیم که با هر بار نمایش آن، بهتر و بهتر می‌شود. جزئیات جدید بیشتری هر روز ظاهر می‌شوند، و ویژگی‌های زیادی برای پوشش وجود دارد. 

    به همین منظور، چند نکته مهم در مورد بازی Dead Space Remake که باید بدانید، بررسی خواهیم کرد.

     

    الهام نشانه‌گیری از RE2

    Dead Space

    بازی Resident Evil 2 2019 نه تنها فقط برای بازی‌های سبک بقا، بلکه برای ریمیک‌ها نیز یک استاندارد طلایی به شمار می‌رود. بنابرین جای تعجب نیست که بازی Dead Space از این شاهکار کپکام در قسمت‌های مختلف الهام بگیرد. به گفته کارگردان خلاق بازی رومن کامپوس اوریولا، بازی از نظر پایه و داستان دست نخورده و در عین حال که هر چیز دیگری را بازسازی و تقویت می‌کند، رویکرد مشابهی را برای نمایش نسخه اصلی دارد. او در مصاحبه‌ای با VGC گفت:

    «تعریف‌های متعددی در مورد اینکه ریمیک به چه معناست وجود دارد. برای من، ریمیک یعنی انتقال بازی به یک نرم‌افزار جدید و بازسازی کامل آن. بسته به اینکه چقدر از بازی اصلی را ریمیک کنید، ممکن است حاصل نهایی دیگر یک ریمیک نباشد و به ریبوت تبدیل شود. ساخت ریمیک بیشتر در مورد پایبندی به پایه، ژانر و داستان است. به عنوان مثال می‌توان به ریمیک اخیر Resident Evil 2 اشاره کرد که با وجود تغییر زاویه دید، باز هم ترسناک است و در بیشتر موارد، همان داستان نسخه اصلی را در خود دارد. 

    من احساس می‌کنم که این Dead Space Remake شبیه کاری است که ما انجام دادیم. جایی که برخی چیزها را تغییر دادیم، همه چیز را در یک موتور بازی‌سازی جدید بازسازی کردیم، اما سعی کردیم کلیات خط داستانی و محیط بازی را حفظ کنیم.»

    تغییرات داستان

    Dead Space

    یکی از چندین تغییرات بازی Dead Space در ریمیک خود، تغییر در داستان بازی و نحوه بازگویی آن است. استودیوی توسعه دهنده Motive چندین بار عنوان کرده که هدف اصلی این ریمیک، این بوده که قسمت‌های اصلی داستان را بدون تغییر نگه دارد، اما به دیگر قسمت‌های آن تغییرات چشمگیری بدهد. این تغییرات به چندین روش انجام می شود. برای مثال چندین صحنه در نحوه اجرا تغییر کرده‌اند، از تغییرات جزئی و ادغام برخی کات‌سین‌ها گرفته تا استفاده از تغییر زاویه دید کاملاً متفاوت بدون تغییر در نتیجه نهایی.

    خواندن
    11 ویژگی بازی Horizon Call of the Mountain که باید بدانید

    Dead Space Remake از یک دوربین بدون کات نیز بهره می‌برد که احتمالا داستان سرایی را نیز به روش های جالبی تحت تاثیر قرار دهد.

     

    ماموریت‌های جانبی

    Dead Space

    در حالی که داستان اصلی بازی Dead Space به هیچ وجه از منبع اصلی منحرف نمی‌شود، توسعه‌دهندگان قرار است محتوای جدید زیادی را در قالب ماموریت‌های جانبی اضافه کنند. این ماموریت‌های جانبی در درجه اول به هدف معرفی شخصیت‌های جانبی می‌پردازد که در نسخه اصلی آن طور که باید معرفی نمی‌شدند. به عنوان مثال، ماموریت های جانبی جدید با جزئیات بسیار بیشتری نشان می دهد که دقیقاً چه اتفاقی برای نیکول در طول شیوع بیماری افتاده است.

    به طور مشابه، دکتر کراس یکی دیگر از شخصیت های جانبی است که قرار است زمان بیشتری برای آشنایی با او داشته باشیم.

     

    آیزاک کلارک

    Dead Space

    یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که Dead Space Remake در داستان خود ایجاد می‌کند، این است که آیزاک کلارک دیگر قرار نیست یک قهرمان بی‌صدا باشد. در حالی که در نسخه‌های دوم و سوم Dead Space شاهد صدادار بودن این شخصیت بودیم، در بازی اصلی او کاملا بی‌صدا بود. 

    در Dead Space Remake به لطف حضور مجدد صدا پیشه او گانر رایت، نه تنها آیزاک کلارک صدا و دیالوگ دارد، بلکه حضور بسیار فعال تری در داستان خواهد داشت.

    این ویژگی آیزاک کلارک، احتمالا در قسمت‌های مختلف بازی تاثیر بگذارد و شاهد ویژگی‌های جدید مربوط به این شخصیت باشیم.

     

    چهره جدید ایزاک

    Dead Space

    ایزاک به چندین روش در حال بازسازی است. نه تنها او قرار است کاملا صداگذاری شود، بلکه چهره کاملاً جدیدی نیز دارد. البته اگر صادقانه بگوییم، امکان دارد چهره جدیدش زیاد مورد علاقه طرفداران واقع نشود.

    برخلاف ظاهر خشن، نیمه خاکستری و چروکیده اولیه اش، او اکنون جوان تر و مهربان‌تر به نظر می‌رسد. خوشبختانه، آیزاک بیشتر بازی را در حالی که کلاه‌خود پوشیده سپری می کند، بنابراین اگر چهره جدیدش را دوست ندارید، مجبور نیستید خیلی به صورت او نگاه کنید.

     

    حضور تمام صداپیشگان

    Dead Space

    همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گانر رایت برای ایفای نقش آیزاک کلارک باز می‌گردد، اما در مورد سایر شخصیت‌ها چطور؟ در پاسخ، قرار است شاهد حضور چند صداپیشه جدید به همراه صداپیشگان قبلی باشیم. صداپیشگی شخصیت نیکول توسط تانیا کلارک انجام می‌شود. او در Dead Space 2 در سال 2011 نیز صداپیشگی نیکول را بر عهده داشت (اما نه در نسخه اصلی). از طرفی شاهد این هستیم که زک هاموند صدای جدیدی خواهد داشت.

    خواندن
    نقد و بررسی بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West

    صداپیشه جدید او آنتونی آلابی، ورزشکار سابق NFL است. سپس کندرا دنیلز را داریم که صداپیشگی او را بریژیت کالی کانالز بازی انجام می‌دهد، که بیشتر به خاطر نقش‌های ریچل در فیلم Fear the Walking Dead و Trace Martez در Star Wars: The Clone Wars و Star Wars: The Bad Batch شناخته می شود. صداگذاری چالوس مرسر نیز توسط فاران طاهر در حال انجام است.

     

    تغییرات گیم‌پلی

    Dead Space

    چگونه ریمیک این بازی همه چیز را در قسمت گیم‌پلی ترکیب خواهد کرد؟ ما در مورد چند مورد از این ویژگی‌ها در نکات قبلی صحبت کرده‌ایم، اما هنوز تغییرات دیگری وجود دارد که استودیو Motive در بازی گنجانده است. یکی از این تغییرات نسبتا جدید، وجود کلیدهای برق است. 

    این ویژگی را در نقاط خاصی از Dead Space Remake پیدا خواهید کرد و برای تغییر میزان قدرت کشتی، خاموش کردن چراغ‌ها و یا خاموش کردن اکسیژن، که هر کدام به نوبه خود بر روند بازی تاثیر می‌گذارند، مورد استفاده خواهند بود.این بازی همچنین تاکید بسیار بیشتری بر اکتشاف خواهد داشت.

    به طور مثال، ایشیمورا چندین اتاق جدید خواهد داشت که پشت سطوح امنیتی ارتقا یافته قفل شده‌اند و بازیکنان را ترغیب می‌کند تا پس از پایان مراحل مختلف، به مراحل قدیمی‌تر بازگردند.

     

    تغییر اسلحه‌ها

    Dead Space

    Dead Space Remake تغییرات قابل توجهی را نیز در چندین سلاح خود ایجاد کرده است، اگرچه هر یک از این تغییرات در مورد سلاح‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، برش پلاسما ظاهری تا حدودی بازطراحی شده دارد، اما تا حد زیادی شبیه به آنچه در نسخه اصلی بود، عمل می کند. اسنایپر پالس نیز دارای یک پرتابگر مین کاملا جدید است، مشابه آنچه در Dead Space 2 شاهد بودیم. یک فورس گان نیز در بازی وجود دارد که متفات‌ترین اسلحه لقب می‌گیرد.

    در Dead Space Remake به جای اینکه فقط برای بیرون راندن دشمنان مانند نسخه اصلی استفاده شود، می تواند یک نقطه با جاذبه بسیار بالا نیز ایجاد کند تا دشمنان را به خود جذب کند. به این موارد، ویژگی ارتقا همه سلاح ها را اضافه کنید. واضح است که ریمیک توجه زیادی به بخش اسلحه اختصاص داده است.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی Mafia: Definitive Edition

     

    Intensity Director

    Dead Space

    یکی از برجسته‌ترین و هیجان‌انگیزترین افزوده‌های جدید در بازسازی Dead Space، چیزی است که استودیو Motive از آن به عنوان Intensity Director یاد می‌کند. این ویژگی سیستمی است که از موقعیت‌های گیم‌پلی استفاده می‌کند و به صورت پویا تغییراتی را در بازی ایجاد می‌کند تا به یافتن راه‌هایی برای ترساندن و غافلگیرکردن بازیکن ادامه دهد. طبق گفته‌های اریک باپتیزات کارگردان ارشد بازی:

    «Intensity Director راهی برای کنترل سطح استرس بازیکن است تا مطمئن شویم همیشه اتفاقی در حال رخ دادن است. این ویژگی به ما امکان می‌دهد احساسات و تنش را کنترل کنیم و همیشه بازیکن را روی در حال بازی نگه داریم.»

    در همین حال دن کیم طراح ارشد سیستم‌ها، این ویژگی را به شرح زیر توضیح می‌دهد:

    «این ویژگی یک سیستم کنترل محتوا، به وجود آوردن مجدد بازیکن و سرعت است. بسته به نحوه محسبه، سیستم دارای بیش از ۱۲۰۰ رویداد منحصر به فرد است که ترکیب‌های متنوعی را شامل می‌شود. عناصر مختلف، مانند تغییرات صدا یا نور، مه یا بخار، به وجود آوردن دشمنان، همه اینها در بازی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا حوادثی را ایجاد کنند که شبیه موقعیت های از پیش ساخته است.»

    USG ISHIMURA

    ویژگی USG Ishimura بخش مهمی از تجربه Dead Space است و بخش عظیمی از هویت بازی را تشکیل می‌دهد، بنابراین چه نوع فیس لیفتی در ریمیک به دست می‌آید؟ برای شروع، اکنون کل کشتی کاملاً بدون درز است و زمان بارگیری ندارد، که به این معنی است که اکتشاف و عقب نشینی را می توان به شکلی بدون وقفه انجام داد. در همین حال، علاوه بر اتاق‌های جدید که قبلاً ذکر شد، USG Ishimura چندین بخش دیگر را نیز در Dead Space Remake تغییر داده است تا مکانیزم‌های گیم‌پلی جدید خود را در خود جای دهد.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها