در حالی که DLC های قبلی Far Cry 6 ممکن است آنتاگونیستهای قبلی این مجموعه را در کانون توجه قرار داده باشند، آخرین DLC به روشی متفاوت شما را پای این بازی مینشاند.
Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC که شما را به جای دنی روجاس باز میگرداند، درباره موجودی بیگانه به نام Fai است که در یارا فرود میآید و تعداد زیادی شکاف زمانی و پورتالهایی به ابعاد متناوب ایجاد میکند.
آنچه به وجود میآید شبکهای از سطوح نیمه بهم پیوسته است که میتوانید به هر ترتیبی که میخواهید بازی کنید. Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC یک راه واقعا سرگرم کننده برای پایان دادن به داستان دنی است.
مشابه Far Cry 3 که اژدهای خونی را برای ما به ارمغان آورد، Far Cry 4 درهای خارق العاده از Yetis را به ما داد، و Far Cry 5 ما را به مریخ رها کرد، Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC نیز ترسی ندارد که Far Cry 6 را بیش از پیش متفاوت کند.
ورود Fai به زمین باعث میشود پنج تکه از سفینهاش در سرتاسر نقشه پراکنده شود و او برای پیدا کردن آن تکهها و ساخت مجدد کشتیاش برای خارج شدن از سیاره به کمک شما نیاز دارد. خوشبختانه، فرآیند جمعآوری این تکهها که با جمعآوری آنها جهان را نیز از خطر نابودی نجات میدهد، کار چندان سختی نیست.
اندکی پس از تجربه بازی Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC، در مییابید که بهترین راه برای لذت بردن از بازی، این است که منطق را فراموش کنید. هیچ توضیح منطقی برای تصادف سفینه یک بیگانه با یارا وجود ندارد و به همین دلیل هر چه خودتان را از منطق دور کنید، بیشتر از نبرد با دشمنان گوناگون و کریستالی این DLC لذت میبرید.
جمع آوری تکهها به معنای استفاده از پورتالها برای رفتن به سمت مسیرهای بیثبات در دنیای واقعی به نام ریفت (rift) است. هر ریفت شبیه یک نسخه جالب و عجیب و غریب از Yara به نظر می رسد و اساسا یک سطح مستقل با کیفیتی منحصر به فرد است که چالش جدیدی را ایجاد می کند.
به عنوان مثال، یکی از ریفها از صاعقه بهره میبرد، دیگری دارای یک مارپیچ پایین آمده از ابرها است و دیگری کاملا تاریک است، البته به جز نوری که از ابرهای صورتی میدرخشد.
هنگام عبور از ریفتها، میتوانید تکههای درخشان Glint را نیز جمعآوری کنید. وقتی میمیرید، اگر به اندازه کافی Glint در اختیار دارید، میتوانید جستجو را مجدد از ابتدای ریفت شروع کنید، در غیر این صورت مرگ به این معنی است که باید کل مسیر پیموده شده به همراه Fai را از ابتدا شروع کنید.
شاید این ویژگی به مزاج برخی از طرفداران خوش نیاید، اما ساده بودن استفاده از glint ها باعث نیاز به زحمت کمتر میشود.
هنگامی که به انتهای یک ریفت رسیدید، باید بین دو پورتال قرمز یا آبی برای پیشروی بیشتر انتخاب کنید. پورتالها به سادگی دروازههایی هستند برای سفر شما به دو ریفت دیگر که با توجه به انتخاب شما تعیین میشود.
این ویژگی باعث میشود انتخاب پورتال مورد نظر چالش برانگیزتر باشد چرا که هر پورتال به ریفت خاصی منجر میشود. البته اگر از یک ریفت به وسیله پورتال مربوط به آن بیرون آیید، پورتال و ریفت مربوط را به خاطر خواهید سپرد.
حتی نقشه شما به شما نشان میدهد که کدام پورتال پس از باز شدن به کدام ریفت متصل میشود، بنابراین لازم نیست حداقل یک بار از هر ریفت حدس بزنید.
بعد از هر تکهای که جمع آوری کنید، Fai به شما یک وسیله جدید برای سرعت بخشیدن به حرکت ریفت شما میدهد. به عنوان مثال، پس از بازگرداندن اولین قطعه، او به شما یک بمب C4 میدهد که میتواند برای باز کردن میانبرها در گذر از ریفت بعدی استفاده شود.
ابزارهای دیگر عبارتند از یک قلاب گیره برای خراب کردن دیوارها و رد شدن از آنها و یک کلید برای باز کردن درهای قفل شده قبلی که معمولا حاوی چند چیز به دردخور هستند.
این پیشرفت یک ساختار عالی است زیرا مجبور نیستید هر بار که از ریفتی گذر میکنید، در صورت باختن کل ریفت را مجدد بازدید کنید و از تکرار روند بازی به طور چشمگیری میکاهد.
خارج از تعداد انگشت شماری ارتقاء دائمی، هر سلاح و ابزاری که در طول مسیر جمع آوری کرده.اید، یا هر تکهای که جمع کردهاید به محض اینکه بمیرید گم میشوند.
از آنجایی که تنها تعداد انگشت شماری اسلحه برای یافتن وجود دارد، این ویژگی تا حدی کاربردی است زیرا شما را مجبور میکند به جای انتخاب یک اسلحه مورد علاقه و نگه داشتن آن، از هر چیزی که در دسترس است استفاده کنید تا نگران از دست دادنش نباشید.
به همین دلیل، این ویژگی به هر ریفت کمک میکند حتی زمانی که برای بار دوم یا سوم از آن بازدید میکنید، سرگرم کننده باقی بماند. از آنجایی که همه ریفتها به روشهای مختلف متقاطع و به هم متصل میشوند، مجبور نیستید بیش از یک یا دو بار از یک ریفت بازدید کنید.
البته در هر صورت ناچار به بازدید از هر ریفت برای یک یا دوبلر خواهید بود که یک ویژگی منفی محسوب میشود. زیرا بازی به شما اجازه نمیدهد از ریفت دلخواه دیدن کنید و به خاطر پیدا کردن قطعات باید از همه آنها بازدید کنید.
ویژگی دیگری که در Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC برای اولین بار شاهد هستیم، مبارزات سنگین نام دارد.
همه دشمنان در Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC موجودات انسان نما و متبلور هستند که یا کاملا آبی یا کاملا قرمز هستند. برای اینکه به یکی از آنها آسیب برسانید، باید با تغییر رنگ گلوله خود در حال پرواز، آنها را با رنگ مشابه آنها شلیک کنید.
اگرچه بنا به دلیلی نامشخص، کلید پیشفرض برای تغییر رنگ L است، که کار را بسیار سخت و زمانبر میکند و بهتر است آن را به کلید چپ یا راست ماوس خود تغییر دهید.
متأسفانه، این ایده تغییر رنگ واقعا چیز زیادی اضافه نمی کند زیرا به نظر میرسد که دشمنان همیشه در مکان های مشابهی هر بار که از ریفت موردنظر بازدید می کنید اسپاون میشوند و برای نابودی آنها به این تغییر رنگ احتیاج پیدا میکنید.
به غیر از این، تغییر رنگ در ریفتهای دیگر، کاربردی ندارد. همچنین با توجه به تعداد انگشت شمار از انواع دشمن واقعی و انتخاب اسلحههای تهاجمی استاندارد، تک تیراندازان، غوغاگرها و مسلسلها، ویژگی تغییر رنگ تا حدودی گمنام است.
ظاهرا طرفداران ترجیح میدادند به جای اینکه یوبیسافت زمان خود را روی ویژگی تغییر رنگ که کاربرد چندانی هم ندارد صرف کند، بهتر بود به افزایش کارایی هوش مصنوعی و یا طراحی با کیفیتتر بازی بپردازد.
ویژگیهای جدید Far Cry 6 Lost Between Worlds DLC ممکن است محدودتر از دنیای باز عادی Far Cry 6 باشد، اما این ساختار تا حدودی خلاقانه است. آنچه یوبیسافت در طراحی سطح وسیع از دست داد، با یک جایگزین خلاقانه به وجود آوردن مسیرهای جدید و ترکیب رویکرد، جبران کرد.
این بار چیز زیادی در داستان وجود ندارد و اضافه شدن دشمنان رنگی کمک زیادی به تزلزل در مبارزه نمیکند، اما ویژگیهای پیشفرض جالب و گیمپلی جذاب حداقل به این DLC کمک می کند تا از موارد مشابه قبلی پیشی بگیرد.