استودیو Blackbird Interactive جزییات بسیار زیادی را در مورد برخی از جلوههای صوتی و بصری عنوان استراتژی خود، Homeworld 3 فاش کرده است. جزییات فاش شده خبر از وجود انیمیشنهای کاملا سه بعدی درون کاتسینهای بازی میدهند.
با وجودی که نسخه اصلی Homeworld و دنباله آن دارای کات سینهایی بودند که ببشتر شامل تصاویر عادی با روایت و صداپیشگی بود، اما ظاهرا کات سینهای Homeworld 3 صحنههای شخصیت محور را شامل میشوند که کاملا مدل سازی شده و متحرک خواهند بود. کات سینها قرار است شخصیتهای کلیدی داستان بازی را نشان بدهند و طراحی و آماده سازی آنها، از قبل صورت میگیرد.
از جنبه صوتی، بازی Homeworld 3 از ایده جدیدی استفاده میکند. توسعه دهندگان درون این بازی، نوعی سیستم گفتاری جایگذاری کردهاند که امیدوارند به گیم پلی بازی جانی تازه بخشد. این ویژگی برخی از بخشهای خود را از عناوین استراتژی Real Time بهره گرفته که در آن نیروها هنگام فرماندهی واحدها، خود را نشان میدهند.
هر سفینه در بازی Homeworld 3 دو صدا خواهد داشت. صدای اول صدای اصلی خواهد بود که به بازیکنان اجازه میدهد بدانند سفینه در حال انجام چه کاری است. صدای دوم به خاطر اتمسفر و داستان درون بازی گنجانده شده است و تنها در صورتی قابل شنیدن خواهد بود که بازیکن بر سفینه مورد نظر زوم کنند. این پچ پچ بین سفینهها صرف نظر از این ه بازیکن میتواند آنها را بشنود یا نه، همواره اتفاق میافتد و بازیکنان میتوانند به مکالمات بین کشتیها گوش فرا دهند.
بازی Homeworld 3 همچنین دارای سیستم رندر فیزیکی مبتنی بر Unreal Engine 4 خواهد بود که به توسعه دهندگان اجازه میدهد تا به طور واقعی نحوه تعامل نور با مواد مختلف در فضا را شبیهسازی کند. این سیستم به بازی اجازه میدهد تا نور پویا و بازتابهای سطحی ریل تایم و همچنین سایهها و روشنایی واقع گرایانهای داشته باشد.
در بخش گیملی، عنوان استراتژی Homeworld 3 سحابیهایی دارد که به صورت پویا تولید میشوند که میتوانند بر نحوه انجام نبردها تاثیر بگذارند. برای مثال، سفینههایی که سحابی پرواز میکنند، میتوانند از توانایی این ابر گازی برای پنهان کردن خود از حسگرهای دشمن استفاده کنند. بازی Homeworld 3 دارای گاز واقعی و شبیه سازی شده برای کمک به تولید این سحابیها خواهد بود.
رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.