• ثبت اختراع اخیر نشان می دهد که مایکروسافت ممکن است به دنبال ردیابی رویدادهای درون بازی برای درک بهتر نحوه بازی کاربران باشد. 

    این غول فناوری در چند وقت اخیر فعالانه روی گسترش ردپای خود در بازی ها کار کرده است و این ثبت اختراع به عنوان آخرین تلاش مایکروسافت در این فضا است.

    مایکروسافت به دنبال پیشرفت در صنعت بازی از طریق خریدهای قابل توجهی مانند Bethesda، خرید در حال انتظار Activision Blizzard، و اشتراک Game Pass و خدمات بازی ابری آن بوده است. در حالی که خود مایکروسافت در حال حاضر با سهم عادلانه خود از چالش ها روبرو است، به ویژه پس از شکایت FTC از غول فناوری به خاطر خرید Activision، این شرکت به نظر نمی رسد که جاه طلبی های بازی خود را کاهش دهد.

    با توجه به ثبت اختراع، به نظر می رسد که مالک Minecraft روی یک سیستم ردیابی و گزارش رویدادهای درون بازی کار می کند. ایده این است که این سیستم می‌تواند رویدادهای درون‌بازی متعددی مانند پیشرفت سطح، تعداد دفعات توقف یک منو، آمار برنده‌ها و تعداد زیادی از اتفاقات دیگر را که بر گیم‌پلی تأثیر می‌گذارند، ردیابی کند. 

    سیستم ردیابی فقط به یک عنوان محدود نمی شود، بلکه چندین عنوان در چندین برنامه بازی است. از آنجایی که سیستم ردیابی رویداد به محتوای بازی وابسته است، می‌تواند رویدادها را در سیستم‌های بازی مختلف اعم از رایانه شخصی، کنسول یا تلفن همراه مشخص کند.

    یکی از پیشنهادات جالب‌تر سیستم ردیابی، ایده ارائه گزارش‌های جامع برای گیمرهای رقابتی است که حرفه‌شان عناوین و ژانرهای مختلفی را در بر می‌گیرد. 

    چنین گزارش‌های رویدادی ممکن است شامل اطلاعاتی مانند آمار مربوط به سطوح رویداد، داده‌های برد/باخت، آمار مدت زمان بازی و مجموعه‌ای از اطلاعات مرتبط دیگر از ردیابی نمونه‌های رویداد درون بازی باشد. اتفاقاً، این مورد استفاده با پتنت دیگری برای سیستمی مطابقت دارد که به مایکروسافت امکان تجزیه و تحلیل مسابقات ورزشی الکترونیکی را می‌دهد.

    خواندن
    Raf Grassetti، مدیر هنری God of War Ragnarok استودیو Santa Monica را ترک می کند

    مایکروسافت همچنین ادعا می‌کند که این سیستم ردیابی حتی می‌تواند برای شناسایی نمونه‌هایی از سوء استفاده‌های کاربر، فراوانی رویدادهای مرتبط با باگ در بازی‌ها و سایر رویدادهای غیرمنتظره استفاده شود. این پرونده بیان می‌کند که سیستم از پهنای باند سیستم بازیکن یا منابع محلی برای عملکرد خودداری می‌کند و در عوض بر قابلیت‌های رایانش ابری تکیه می‌کند. 

    علاوه بر این، مایکروسافت اشاره می‌کند که از آنجایی که سیستم به محتوای بازی مانند ورودی‌های ویدیو، صدا و کنترلر بستگی دارد، بدون نیاز به دسترسی به نرم‌افزار، کد منبع یا سیگنال‌های پردازشی یک برنامه بازی خاص کار می‌کند.

    در حال حاضر، آنچه که مشخص نیست این است که مایکروسافت چگونه این سیستم را در اکوسیستم خود گنجانده و چگونه به نظر می رسد که سایر بازیگران صنعت را درگیر کند. 

    در هر صورت، غول فناوری ممکن است نگرانی های فوری تری را در دست داشته باشد زیرا تلاش می کند تا خرید عظیم 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard را در بحبوحه افزایش فشار نظارتی انجام دهد.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها