پیش از خواندن این مقاله ممکن است لازم باشد که این را از خود بپرسید: از دنبالهای که قرار است برای عنوان The Legend of Zelda Tears of the Kingdom عرضه شود، چه انتظارهایی دارید؟ تنوع دشمنان بیشتر؟ مکانهای جدیدتر؟ ایدهها منحصر به فرد؟ حتی ممکن است جزو آن دسته از طرفدارانی باشید که عرضه شدن یک دنباله، خود به تنهایی دلیلی برای تجربه آن به شمار میرود.
با این حال خوشبختانه، شما مجبور نیستید از بین تمام این موارد، تنها یک مورد را انتخاب کنید، زیرا پاسخ نینتندو به همه این درخواستها، مثبت خواهد بود.
بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom لزوما آن چه را که بازی Breath of the Wild را به یکی از بهترین بازیهای تمام دوران تبدیل کرده بود متحول نمیکند، در عوض این دنباله سعی میکند ویژگیهای جدیدتر و منحصر به فردی را ارائه دهد.
این عنوان Sandbox دارای جهانی بزرگتر، پر جزییات تر و به نوعی حتی جاهطلبانه تر است. بازی اکنون شامل سیستمهای خلاقانه جدیدی میشود، مانند سیستم ساخت وسیله نقلیه و سیستم ساخت سلاحها.
در نهایت توسعه دهندگان نقشه بازی را به بهترین نحو تغییر داده و آن را گسترش دادهاند، چیزی که باعث پویاتر شدن نقشه و بیشتر شدن فعالیتهای درون آن است. با این که بازی Breath of the Wild ناتمام نیست، اما بهطور غیر قابل انکاری بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom به نوعی حکم تمکیل کننده آن را دارد.
قبل از این که بخواهیم به دنیای Hyrule ورود پیدا کنیم و در مورد بازی صحبتی کنیم، لازم است نکتهای را ذکر کنیم. داستانی (در واقع بسیار عالی) که این عنوان از Zelda در خود جای میدهد، بیشتر شکل یک طرح داستان را دارد.
بخشهای بزرگ تری از بازی به گشت و گذار، اکتشافات و سر زدن به مکانهای گوناگون جهان بازی میگذرد. بنابراین اگر از کسانی هستید که میخواهید از بازی لذت کامل را ببرید، پس از به پایان رساندن آن باید بازی را اول شروع کنید و به تجربه دوباره آن بپردازید.
دنیای عنوان The Legend of Zelda Breath of the Wild به ویژه زمانی که عنوان پیشین را تجربه کرده باشید، هوشمندتر و گستردهتر به نظر میرسد و بسیاری از ویژگیهای ان منحصر به فرد بودن خود را حفظ کردهاند.
مواردی مانند بالا رفتن از دیوارها، انجام فعالیتهای گوناگون برای افزایش Stamina و یا حتی معابدی که درون خود پازلها و معماهای گوناگونی را جای میدهند تنها گوشهای از ویژگیهای این بازی به شمار میروند. امیدواریم وقت کافی برای تجربه این بازی داشته باشید، زیرا موارد بسیاری برای تجربه وجود دارد.
با اطمینان میتوان گفت که اگر از طرفداران نسخه قبلی این بازی یعنی Breath of the Wild بوده باشید، عنوان The Legend of Zelda Tears of the Kingdom را نیز دوست خواهید داشت، زیرا این دو بازی ساختارهای مشابهی دارند. ساختار اولیه این بازی بسیار آشنا است: بازی در یک منطقه خاص شروع میشود، جایی که با تلاش خود مجموعه جدیدی از تواناییهای قدرتمند را به دست میآورید. پس از آن با هدف جستجو، وارد دنیای اصلی بازی خواهید شد.
از آنجا شما آزاد هستید که هر کاری که می خواهید انجام دهید. در این مرحله حتی اگر بار اولتان باشد که عنوان Tears of the Kingdom را تجربه میکنید، میتوانید داستان را با ترفندهایی به سرعت به پایان برسانید، اگرچه این بار انجام این کار چندان ساده نیست.
توصیه میکنیم به دنبال به پایان رساندن سریع بازی از طریق این ترفندها نباشید، این کار بیشتر مناسب Speedrun ها خواهد بود. بخش گستردهای از کات سینها و لحظات داستانی بزرگ نیز بار دیگر در نقاط خاصی در اطراف نقشه به وقوع میپیوندند که به تاریخچه Hyrule اشاره دارند و دلایل تغییرات آن را نمایش میدهند، تغییراتی که در ابتدای بازی Tears به وقوع پیوسته و باعث اتفاق ناگواری میشوند.
این اتفاق باعث میشود ویرانههای یک تمدن باستانی به نام Zonai به صورت شناور در آسمان ظاهر شده و سرتاسر آن را با ساختارهای خود فرا بگیرد. این اتفاق و مشکلاتی که در طول بازی به وقوع پیوسته، ممکن است بهترین ساختار داستان نویسی در طول چنین بازی بزرگی نباشد، زیرا شما را در بیشتر زمان بازی بدون تعامل مستقیم با شخصیتهای اصلی رها می کند، اما با این حال روند داستان به اندازه خوبی جذاب است.
این اتفاق این به معنای متوقف کردن برخی نیروهای شیطانی است (و بازگشت گانوندورف) و نجات پرنسس زلدا ختم میشود، به همین دلیل داستان به چشم طرفداران نسخه پیشین آشنا خواهد آمد. توصیه میکنیم اگر نسخه قبلی را تجربه نکردید، آن را تجربه کرده و سپس به دنبال تجربه نسخه Tears بروید.
البته کمی جای تعجب دارد که نینتندو تصمیم گرفته راه هود را ادامه دهد و داستان این نسخه را مشابه عنوان پیشین Zelda به وقوع بپیونداند. داستان عنوان Tears of the Kingdom نمیتواند خود را به سطح عناوینی God of War برساند، اما در عوض بیشتر حکم یک پس زمینه برای داستان نسخه پیشین یعنی Breath of the Wild را دارد.
با این حال، همچنان مثل گذشته اکتشافات هسته اصلی عنوان Tears of the Kingdom را تشکیل میدهند و انجام آنها همچنان لذت خاص خود را دارد. جذابیت اکتشافات در این بازی افزایش پیدا کرده، به ویژه با استفاده از سیستم جدید ساخت و ساز که به شما این امکان را میدهد که ماشینهای سفارشی، قایقها و ماشینهای پرنده را آن طور که میخواهید بسازید و از آنها استفاده کنید.
بازی Breath of the Wild از زمان انتشار خود در سال 2017 بر بازیهای بیشماری دیگر تاثیر گذاشته است، اما یکی از مهمترین درسهایی که به نظر میرسد عناوین بسیاری از آن فرا گرفتهاند، این موضوع است که یک نقشه خالی ممکن است بتواند قدرتمندتر از یک نقشه کامل باشد.
در طول این بازی کارهای بسیار زیادی برای کشف کردن و انجام دادن وجود دارد و اگر لیستی از این مراحل به شما داده شود، برای انجام آنها مشکلی نخواهید داشت. انجام مراحل اصلی نیز مشکل بزرگی به شمار نمیآید و وظیفه پر کردن نقشه به گردن خودتان است. دیدن نقاط دیدنی در حین پرواز کردن در آسمان، شنیدن شایعات در حین صحبت با مردم شهر و حتی گم شدن در طول نقشه بازی، باعث میشود روند انجام هر مرحله به خودی خود جذاب باشد.
این ویژگیها همه از سابقه فوق العاده نینتندو در ساخت عنوان پیشین ناشی میشود و این شرکت اطمینان دارد که ما اسرار نقشه را در طول انجام مراحل کشف خواهیم کرد، بدون ان که نیاز به جست و جوی فراوان باشد. نکته قابل توجه این جاست که حتی اگر نتوانید اسرار چندانی را در طول انجام مراحل پیدا کنید، باز هم این ویژگی باعث میشود که ماجراجویی در طول بازی بسیار طبیعی به نظر برسد.
با وجودی که محیط بازی همان نقشه Hyrule است، اما به هیچ وجه کاوش کردن در طول آن آن تکراری به نظر نخواهید رسید. حتی اگر وجب به وجب نقشه Breath of the Wild را طی کرده باشید، باز هم همه چیز در عنوان Tears of the Kingdom به چشمتان جدید و متمایز خواهد آمد.
داستان به شما اطلاعات چندانی نمیدهد، اما از وضعیت مردم میتوان دریافت که چند سالی از شکست Calamity Ganon گذشته و آنها در حال بازسازی شهر هستند. شهر اصلی طراحی کاملا جدیدی دارد و در Hyrule Field درست خارج از قلعه ایجاد شده است.
با پیشرفت شما و انجام مراحل، این شهر کم کم توسعه مییابد. تشخیص شخصیتها یا مکانها و دیدن چگونگی رشد یا تغییر آنها بسیار حذاب و سرگرم کننده است. بازی Tears of the Kingdom همچنین شما را با مسیرها و مکانهای ناآشنای زیادی روبرو میکند.
این مورد باعث میشود که بحشهای متفاوتی از Hyrule را که قبلا دیدهاید و با خاطر سپردهاید، از منظرهای جدید ببینید. تغییرات شامل موارد بسیاری میشوند. آب و هوای کل مناطق به شدت توسط آشوب تغییر کردهاند، که باعث به وجود آمدن آب و هوای متمایز و زمینهای جدید برای کشف و اکتشافات شده است.
روند اصلی بازی شما را به کاوش در این مناطق وا میدارد تا بتوانید خودتان اسرار و رمز و رازها را کشف کنید. نکته جالب این که حتی پس از به پایان رساندن بازی هم، اسرار بسیاری وجود دارد کهممکن است آنها را کشف نکرده باشید. به عنوان مثال، شهر ساحلی Lurelin در جنوب شرقی نقش زیادی در Breath of the Wild بازی نکرده بود، اما بازی Tears of the Kingdom به شما میگوید که این شهر مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته است. وظیفه نجات این شهر و بازسازی ان نیز در دست شما قرار میگیرد.
اگر موارد گفته شده به نظرتان کافی نیستند، باید به شما بگوییم که کشف و اکتشافات تنها به این موارد ختم نمیشود. در طول بازی دهها غار، چاه و جزیره آسمانی برای کشف کردن وجود دارد. تمام این موارد درون خود اسرار متفاوتی را جایی میدهد.
به همین مثلا دلیل یکی از تفریحاتی که میتوانید در طول بازی انجام دهید، ورود به یک غار، مبارزه و شکست داده موجودات درون آن، و کشف پاداشهایی است که سازندگان در انتهای غار قرار دادهاند. تماشای محیط نقشه از بالای برجهای Skyview نیز به شما اجازه میدهد تا قبل از پرواز کردن به سمت پایین، بتوانید مکان معابد را برای کشف و اکتشاف پیدا کنید.
با این حال یکی از بهتدین مواردی که در این بازی گنجانده شده، این مورد است که جزایر آسمانی به طور کلی، همه مناطق جدید بازی را نشان نمیدهند. زیر این جزیرهها نقشه خطرناک و بزرگی وجود دارد که وسعت آن تقریبا به اندازه خود Hyrule است. عظمت این نقشه به حدی است که شاید پس از صد ساعت تجربه این بازی هم، نتوانید تمام آن را کشف کنید.
نمیتوان گفت که آیا نینتندو با بازسازی نقشه پیشین خود، رویکرد درستی را در پیش گرفته است یا خیر، اما میتوان خاطر نسان کرد که همه این اسرار و ویژگیها، محیط عنوان Tears of the Kingdom را حسابی متمایز و منحصر به فرد میکنند.
البته با وجودی که این منطقه عمیق وسعت زیادی دارد، اما به اندازه نقشه اصلی شامل مراحل جانبی یا مراحل داستانی نیست.، در عوض سازندگان صندوقچههای گنج بسیاری را در این منطقه جای دادهاند که میتوانید آنها را پیدا کنید.
در این منطقه ماده قرمز رنگی به نام Gloom وجود دارد که هم زمین و هم دشمنانش را کامل میپوشاند و عملکرد بسیار خطرناکی دارد. اگر از Gloom آسیب ببینید، حداکثر سلامتی شما کاهش مییابد تا زمانی که به بیرون از این منطقه تاریک و زیر نور برگردید یا از مواد مربوط به افزایش سلامتی استفاده کنید.
حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا باید با فکر بازگشت به زیر نور باشیم؟ این منطقه که زیر جزایر اصلی بنا شده، کاملا تاریک است و نمیتوان هیچ چیزی را مشاهده کرد. برای کاوش در این منطقه باید در حین راه رفتن از Brightbloom استفاده کنید تا بتوانید اطراف را ببینید، چیزی که به کاوش احساسی کاملا متفاوت و بسیار جذابتر میدهد.
در این منطقه عمیق هیچ گونه معبدی نیز وجود ندارد. در عوض، دهها ساختار به نام Lightroots در این منطقه قرار داده شده که آسیبهای Gloom شما را التیام میبخشد و زمانی که فعال میشوند، بخشی از محیط اطراف خود را روشن میکنند.
در مجموع، مناطق اعماق و جزایر آسمانی به عنوان مکمل یکدیگر برا انجام مراحل اصلی و فرعی عمل میکنند و ساختار پیشین خود را گسترش میدهند. به لطف وجود این دو منطقه فعالیتهای زیادی در طول بازی Tears of the Kingdom مانند روشن کردن تاریکی اعماق، پرواز با گلایدرهای سفارشی شده در بین صخرههای شناور و کشف اسرار غارها وجود دارد که میتوانید با خیال راحت، ساعتهای خود را صرف تکمیل کردن آنها کنید.
این فعالیتها بخشی از جذابیت نسخه Breath of the Wild را نیز تشکیل میدادند، با این حال عنوان Tears of the Kingdom فرصتهای بی شماری را برای انجام این مراحل در دسترس شما قرار میدهد.
برخی اوقات ممکن است برای انجام یک مرحله جانبی به بخشی از نقشه سفر کنید، اما با انواع فعالیتهای دیگر که در همان بخش گنجانده شده روبرو شوید و ناچار باشید زمان زیادی در همان یک منطقه بگذرانید. بسیاری از طرفداران وضعیت مشابهی را با عنوان Breath of the Wild میگذراندند، هر چند تفاوتی که بین این دو بازی وجود دارد، این است که در بازی Breath of the Wild پس از به پایان رساندن داستان اصلی بازی، از این که مراحل بسیاری را انجام دادهاید خشنود خواهید بود، در حالی که در عنوان Tears of the Kingdom حتی پس از به پایان رساندن داستان بازی، ممکن است حس کنید مراحل بسیاری را انجام ندادهاید.
برخی از طرفداران گفتهاند که پس از تمام کردن بازی، نه تنها مراحل جانبی بسیاری ناتمام باقی مانده، بلکه جی پی اس درون بازی نشان میدهد که آنان بیش از پنجاه درصد نقشه را کشف نکردهاند! بسیاری از ویژگیهای Tears of the Kingdom نسبت به BotW ارتقا یافتهاند، واقعیتی که میتوان آن را به وضوح در میان دشمنان و سلاحهای تقویتشده مشاهده کرد. بسیاری از موجودات و دشمنان نسبت به نسخه قبلی از ویژگیهای جدیدی بهره میبرند، ویژگیهایی که مبارزه با آنها را چالش برانگیزتر کرده است.
یکی دیگر از پیشرفتهای بزرگ دیگر عنوان Tears of the Kingdom، تنوع باسها و باس فایتها است. در این بازی دیگر با چهار نوع از یک نوع باس مبارزه نمیکنید. شما اکنون با دشمنان منحصر به فرد و بسیار چالش برانگیزی روبرو هستید که برخی از آنها میتوانند با باسهای نسخه قبلی مقایسه شوند. تنوع باسها نسبت به نسخه قبلی فوق العاده است و شاهد بازگشت باسهای گوناگونی از آن نسخه نیز هستیم.
این فقط باسها نیستند که ارتقا و بهبود یافتهاند. انواع دشمنان به طور کلی بسیار بهبود یافته و در نتیجه نبردها لذت بخش تر از قبل شدهاند. به عنوان سادهترین تغییر، بوکوبلینها اکنون میتوانند سبدهایی از اقلام قابل پرتاب را با خود حمل کنند یا زرههایی بپوشند که شما را مجبور میکمد تا با سلاحهای ویژهای به آنها حمله کنید. این نوع از دشمنان حتی میتوانند توسط یک Boss Bokoblin بزرگ هدایت شوند که حملات آنها را با یکدیگر هماهنگ میکند.
دشمنان نوع Horriblins میتوانند بر روی دیواره غارها خزیده و از مبارزات شما در امان باشند، دشمنان نوع Constructs میتوانند تیرهای موشکی به سمت شما پرتاب کنند، نوع Like Likes شما را کاملا میبلعند و نوع Little Frox وظیفه نابود کردن Brightbloom هایی که جمع آوری کردهاید را دارند. تمایز دشمنان سبب میسود ناچار باشید روند حملات خود را بسته با نوع دشمن تغییر دهید. این مورد در مورد سیستم سلاحها نیز صدق میکند، چیزی که به شما امکان میدهد بتوانید هر نوع شی مناسب را به سلاح خود متصل کنید.
شاخهای هیولا اکنون به عنوان تیغهها یا تیرهای قدرتمندی عمل میکنند و به شما اجازه میدهند در صورت آسیب دیدن تیغه شمشیرتان، تسغه را با شاخها جایگزین کنید. به لطف این سیستم حتی میتوانید کارهای به ظاهر احمقانه انجام دهید، مثلا یک بمب را به ته یک تکه چوب متصل گرده و آن را به میان دشمنان پرتاب کنید. این سیستم به شما تقریبا امکان ساخت سلاحهای ترکیبی را به طور کامل میدهد و وظیفه این که چه نوع ترکیبهایی بهترین بازدهی را دارند، بر عهده شما خواهد بود.
با وجود این که سیستم بازسازی سلاح به این بازی بازگشته است، اما همچنان باید مراقب سلاح خود و نحوه استفاده از آن باشید. با این حال، ساخت و ارتقای سلاح به لطف سیستمی که گفته شد راحت تر از همیشه شده است.
اکنون میتوانید با مبارزه با دشمنان زیاد، قطعات آنها را جمع آوری کرده و در ساخت سلاح از آنها استفاده کنید. شمشیرهای آتشین نیز دیگر قابل پیدا شدن نیستند، بلکه باید تونایی ساختن آنها را داشته باشید، این کار نیز با استفاده از شاخ اژدهایان آتشین ممکن است.
فضای زیادی برای ساخت و ارتقای سلاحهایتان وجود دارد تا بتوانید قدرتمند ترین سلاحها را طراحی کرده و با دشمنان خود مبارزه کنید. همچنین به لطف سیستم ساخت و ساز سلاح دیگر مجبور نیستید قطعاتی را که پیدا میکنید، جمع آوری کرده و بی استفاده نگه دارید.
بازی Tears of the Kingdom با استفاده از گزینههای بیشتر به منظور کاوش کردن، باعث به وجود آمدن تغییرات اندکی در مبارزات شده است. اکنون قابلیت پرتاب کردن به بازی اضافه شده است و میتوانید از بمبهایی که در دسترس دارید تا تا گیاهان خاصی که به دشمنان آسیب میرسانند، به سمت آنها پرتاب کنید.
پرتاب گیاهانی مانند Dazzlefruit به سمت دشمنان نیز باعث میشود ناچار شوند اسلحههایشان را رها کنند. تمام این موارد را میتوانید به نوک تیرها متصل کنید تا پرتاب کردنشان راحتتر شود. با سوار کردن این ویژگیها بر روی سپرهایتان میتوانید میزان مقاومت آنها را افزایش دهید.
استفاده از این ویژگیها به شما امکان انجام کارهایی را میدهد که در عنوان Breath of the Wild قادر به انجام آنها نبودید. قابلیت ارتقا دادن اسحهها، راه را برای افزودن دیگر ویژگیها به این بازی هموار کرده است.
قدرت Magnesis ارتقا گستردهای را به همراه دارد دارد که به شما امکان میدهد تقریبا هر شی دلخواه را برداشته و آن را به شی دیگری متصل کنید. این کار توسط دهها شی خاص به نام Zonai Devices انجام میپذیرد که استفاده از آنها به شما آزادی زیادی در نحوه حرکت در جهان اطرافتان میدهد. به لطف این قبلیت میتوانید از قطعات همراهتان برای ساختن یک گلایدر و یا یک خودروی ساده استفاده کنید که گشت و گذار در محیط بازی را برایتان راحتتر میکند.
البته این ابزارها برخلاف این که به نظر پرکاربرد میآیند، ممکن است در برخی موارد نخواهید آنها را به کار ببرید. به طور مثال چرا باید نیازی به دستگاههای بالا رونده از صخره داشته باشید، در حالی که میتوان ار یک بالون هوای گرم استفاده کرد؟
با این وجود این ابزارها در سرتاسر این بازی گنجاندهاند و در بخشهای گوناگون، بازی از شما میخواهد تا به شیوه خلاقانهای از آنها استفاده کنید. با این حال، برخلاف عنوان Legend of Zelda: Nuts & Bolts زمانی که بازی از شما چیزی برای ساختن درخواست کند، میتوانید به راحتی آن را توسط قطعات همراه و یا اطرافتان بسازید. همچنین درون بازی یک قابلیت ساخت خودکار وجود دارد که به شما امکان میدهد طرحها را ذخیره کرده و بعدا از آنها استفاده کنید.
همچنین به لطف ساخت خودکار اگر علاقه چندانی به ساخت و ساز نداشته باشید، بازی Tears of the Kingdom میانبرهایی را پیش رویتان میگذارد تا کارتان سادهتر شود. استفاده از این ابزاره و میانبرها باعث میشود که مرحله ساخت سلاح خسته کننده نشود. توسعه دهندگان ویژگیها و حالتهای دیگری نیز به بازی اضافه کردهاند، مانند حالت لونی تونز که به شما اجازه میدهد به هر وسیله دلخواه موشکها متصل کنید. به لطف این ویژگیها در برخی موارد شکست به اندازه موفقیت سرگرم کننده است.
دو توانایی جدید دیگر که به بازی اضافه شدهاند، با این که کارآیی کمتری دارند، اما نقش خود را به خوبی ایفا میکنند. توانایی Recall به شما اجازه میدهد زمان را بر روی اجسام معکوس کنید. به طور مثال با استفاده از این قابلیت میتوانید سوار سنگی که از بالای یک صحره سقوط کرده شوید و با معکوس کردن زمان، خود را بالای صخره برسانید. در طرف دیگر قابلیت Ascend به شما امکان میدهد مدتی در هوا پرواز کنید. این قابلیت با توجه به تمام ویژگیهایی که در طول بازی وجود دارند و نیاز به بالا رفتن سریع از صخرهها، میتوان از آن استفاده کرد.
تواناییهای زیادی در طول بازی گنجانده شده است، مانند توانایی Ultra Hand، توانایی Fuse، توانایی Stasis یا توانایی Cryonis. تعداد تواناییها به قدری زیاد است که گاهی اوقات فراموش میکنید که چنین تواناییهایی دارید.
مواردی وجود دارد که باعث شده تجربه بازی Breath of the Wild بعد از تجربه Tears of the Kingdom دشوارتر شود. به طور مثال، اکنون به شما این امکان داده میشود که بلافاصله پس از باز کردن یک صندوقچه با موجودی کامل، سلاح یا سپر خود را رها کنید و نیازی به باز کردن منو و انجام چند کار اضافی نداشته باشید.
مثال دیگری فهرستی است که همیشه به همراه دارید، فهرستی که هر وعده غذایی و اکسیری را که تا به حال درست کرده یا پیدا کردهاید درون خود ذخیره میکند. این موارد نشان دهنده این واقعیت هستند که نینتندو تا چه حد به طرفداران اهمیت داده و قابلیتهای مورد درخواست آنها را درون بازی گنجانده است. با این حالت مواردی هستند که عنوان Tears of the Kingdom نتوانسته نسبت به بازی Breath of the Wild بهبودی داشته باشد.
یکی از این موارد، عملکرد فنی است. شاید محیط بازی به نظرتان زیبا بیاید، به ویژه زمانی که در بالای مناظر باشکوه و در حال شنیدن موسیقی متن فوق العاده پرواز می کنید، اما واقعیت این است که حتی زمانی که از حالت dock استفاده کنید، همچنان وضوح بازی 1080p و نرخ آن 30 فریم در ثانیه خواهد ماند.
بدیهی است که این وضعیت از نظر فنی با آن چه بازیهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس یا رایانه شخصی میتوانند انجام دهند، قابل مقایسه نیست. با این حال، این وضعیت تنها در صورتی برایتان به یک مشکل تبدیل میشود که به رزولوشن و نرخ فریم اعمیت بسیاری بدهید.
در بیشتر مواقع بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom به خوبی اجرا میشود، اما هر زمان که افکتهای زیادی روی صفحه نمایش وجود داشته باشد، نرخ فریم به طور قابل توجهی افت میکند. این وضعیت پیشرفتی و یا پسرفتی نسبت به بازی Breath of the Wild به شمار نمیرود، اگرچه در حملات جدید ساده اما جذابی که میتوانید با گروهی از شکارچیان و هیولاهای NPC در برابر اردوگاههای دشمن انجام دهید، خود را بیشتر نشان میدهد. همچنین به ندرت امکان فریز شدن بازی هنگام سقوط آزاد از آسمان وجود دارد. اما در کل، این مشکلات به ندرت باعث ایجاد دردسر میشوند.
افت نرخ فریم مطمئنا گاهی اوقات میتواند حواستان را پرت کند، اما جز آن آسیب چندانی ندارد. همچنین ممکن است در اثر این مشکلات، دلتان برای Switch Pro تنگ شود. با وجود همه این موارد، این مود بسیار توجه است برخی از بازیکنان حتی پس از تجربه بازی به مدت صد ساعت و یا بیشتر، هیچ باگی مشاهده نکردند، چیزی که این بازی را از عناوینی مانند Pokemon Scarlet و Violet که در سال گذشته عرضه شدند و یا حتی بسیاری از عناوین دیگر نسل فعلی متمایز میکند.
اگر بخواهیم صادق باشیم، این واقعیت که میتوانید از اوج آسمان سقوط آزاد خود را شروع کرده و تا پایین ترین نقطه مناطق اعماق بدون هیچ مشکل و یا باگی آن هم در یک کنسول که ساخت ۲۰۱۷ است پرواز کنید، خود دستاورد بزرگی به شمار میآید.
بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom ادامهای غیرقابل درک برای یکی از بهترین بازیهایی است که تا به حال ساخته شده است و تقریبا از هر لحاظ آن را بهبود میبخشد، چه با بهبودهای ساده در کیفیت زندگی، چه با یک داستان هیجانانگیز و چه با مکانیک های جدید ساخت و ساز خلاقانه خود که ساعتها شما را درگیر میکند.
این بازی به گونهای هم عنوان پیشین را بازسازی میکند و هم نواحی جدید و وسیعی را معرفی میکند، به قدری که باعث میشود عنوان Breath of the Wild کمی ناقص به نظر برسد. وجود چندین و چند مرحله، مرحله فرعی، فعالیتها جانبی و اسرار و رمز و رازها باعث متمایز شدن این عنوان شده است. نینتندو پیروزی پیشین خود را با یک پیروزی دیگر دنبال کرده و دنیایی را که قبلا فراتر از انتظارات بود، به شیوه جدیدتری بازسازی کرده است.
نام: The Legend of Zelda Tears of the Kingdom
توسعه دهنده: نینتندو
ناشر: نینتندو
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرمها: نینتندو سوییچ
رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.