• همه ی بازی دوستان و علاقه مندان به بازی های ویدیویی مجموعه بازی های خدای جنگ را میشناسند و با آن خاطره دارند.

    امروز اما در این مقاله قصد داریم تا با سازنده و خالق این سری محبوب کوری بارلوگ آشنا شویم.
     

     مجموعه بازی های خدای جنگ از بهترین عناوین تاریخ ویدیو گیم و قطعا از محبوب ترین آن ها است.

    کوری بارلوگ کسی است که مجموعه بازی های خدای جنگ را به او مدیونیم . این بازی ساز خلاق متولد سال 1975 و اهل ایالات متحده آمریکاست . او به عنوان انیماتور کارش را در صنعت بازی سازی از سال 2000 شروع کرد .

    او که به عنوان انیماتور روی دو عنوان بازی ویدیویی نه چندان موفق کار کرده بود به استودیو سانتامونیکا پیوست و به عنوان انیماتور اصلی بازی خدای جنگ شروع به فعالیت کرد.

    پس از موفقیت های زیادی که این بازی کسب کرد سانتامونیکا تصمیم به ادامه دادن این فرانچایز گرفت و در نسخه دوم کوری بارلوگ نویسنده اصلی داستان بازی شد .

    Cory Barlog 768X529 1
    Godwaralmost 2554593B

    داستان بازی خدای جنگ 2 هنوز هم بین عناوین منتشر شده از این سری یک داستان منحصر به فرد است و در کل باید گفت خدای جنگ 2 یکی از بهترین نسخه های کل این مجموعه بود .

    او برای نویسندگی داستان بازی خدای جنگ 2 برنده ی جایزه بفتا شد.

    سپس بارلوگ در ادامه همکاری هایش با سونی و سانتامونیکا پروژه ی خدای جنگ 3 رزا آغاز کردند . پروژه ای که بعد از هشت ماه و به دلیل اخحتلافاتی که بین بارلوگ و سونی پیش آمد منجر به جدایی او شد و خدای جنگ 3 بدون کوری بارلوگ مسیر ساختش را ادامه داد و منتشر شد.

    پس از آن با وجود اختلافاتی که بین سونی و کوری بارلوگ بود اما در نوشتن داستان بازی خدای جنگ : روح اسپارتا کمک زیادی کرد. و در نهایت تصمیم گرفت تا راهش را جدا کند و دنبال ماجراجویی های دیگری برود .

    خواندن
    آشنایی با هیدئو کوجیما

    اخبار زیادی از او در این مدت منتشر شد . او قرار بود روی یک اقتباس از فیلم Mad Max Fury Road  کار کند اما از آن تیم جدا شد.

    هم چنان قرار بود او کارگردان یکی از نسخه های بازی Tomb Raider باشد اما این پروژه هم بدون بارلوگ راهش را پیش گرفت و او باز هم از آن تیم جدا شد .

    440Px Cory Barlog 2019 Bafta
    Cory Barlog

    در نهایت مثل این که قرار نبود تا راه بارلوگ از مجموعه بازی خدای جنگ جدا شود و در سال 2013 او به سانتامونیکا برگشت و پروژه ی ریبوت بازی خدای جنگ را استارت زد و در سال 2018 بعد از پنج سال این بازی منتشر شد و به یکی از بهترین عناوین نسل هشتم و یکی از شاهکار های بازی های ویدیویی تبدیل شد. 

    عنوان خدای جنگ 2018 در سالی که رقبای قدری برای او وجود داشت از جمله شاهکار راک استار یعنی بازی  Red Dead Redemption 2 ، اما توانست عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کند .

    کوری بارلوگ که از او به عنوان یکی از خلاق ترین بازی ساز ها یاد میشود هم اکنون در حال کار بر روی نسخه ی جدید بازی خدای جنگ است که تا آبان ماه در دست انتشار قرار میگیرد.

    خدای جنگ رگناروک که دنباله ی مستقیمی بر عنوان قبلی این مجموعه است ادامه ماجراجویی های کریتوس و آترئوس را در دنیای نورس برای ما بازگو خواهد کرد .

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات هم دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها