• شاید اگر از اکثر علاقه مندان به گیم در باره بازی ساز ها سوال کنید بر خلاف اطلاعات قویشان راجب انواع بازی ها راجب بازی ساز ها اطلاعات چندانی نداشته باشند. اما چه این دسته از گیمر ها چه کسانی که حرفه ای تر دنیای ویدیو گیم را دنبال میکنند همگی هیدئو کوجیما را میشناسند.

    از او به عنوان یکی از بهترین بازی ساز های دنیا یاد میشود . و البته که کارنامه کوجیما آنقدر آثار با کیفیت را دارد که به راحتی میتوان این ادعا را تصدیق کرد.

    هیدئو کوجیما خالق سری متال گیر است و معروف ترین اثرش یکی از بلند ترین دنباله های دنیای ویدیو گیم است که در سال دو هزارو پانزده با انتشار فانتوم پین و جدایی کوجیما از کونامی دیگر ادامه پیدا نکرد .

    کوجیما زاده شده ی هزارو نهصدو شصت و سه میلادی است که در رزومه اش نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی و طراحی بازی های ویدیویی و حتی صدا پیشگی آن ها هم به چشم میخورد.

    پدرش دست فروش بود و در سیزده سالگی او را از دست داد . با رسیدن به سن جوانی کوجیما که به هنر پیشگی و تصویر گری علاقه مند بود روی به نوشتن داستان آورد.

    داستان های کوتاه و بلند نوشت و آن ها را برای چاپ در مجلات پیش ناشر ها برد اما آن ها علاقه ای به چاپ داستان های او نداشتند . چرا که ظرفیت مجله برای چاپ داستان نهایتا صد صفحه بود اما داستان های کوجیما به چهرصد صفحه میرسید.

    Kojima And Microsoft Game
    Kojima To Make A Game Like The Boys

    هیدئو کوجیما تصمیم گرفت تا در دانشگاه در رشته اقتصاد تحصیل کند . در همین حین او با دوستی که یک دوربین هشت میلیمتری داشت آشنا شد و به فیلم سازی و کارگردانی علاقه مند شد و آن را رویای خودش اعلام کرد.

    خواندن
    نگاهی به استودیو بازی سازی Fromsoftware

    او که در دانشگاه اوقات فراغتش را معمولا مشغول انجام بازی های ویدیویی بود ناگاهن در سال چهارم اعلام کرد که میخواهد وارد دنیای ویدیو گیم شود.

    کوجیما به کونامی پیوست و بدین ترتیب پروژه تولید یکی از طولانی ترین و البته برترین فرانچایز های دنیای ویدیو گیم کلید خورد و هنوز هم راحب تئوری های داستانی آن در مجامع گیمینگ بحث است.

    سری متال گیر با انتشار بر روی پلی استیشن باعث شد تا کوجیما به شهرت جهانی دست پیدا کند و حالا از او به عنوان یکی از بهترین بازی ساز ها یاد میشود.

    سی و یک عنوان بازی از فرانچایز محبوب متال گیر در بین سال های 1987 تا 2015 منتشر شده که همین نشان دهنده عمق داستان سرایی و اهمیت دادن به تولید اثر را نشان میدهد و میشود متال گیر را در بازی های ویدیویی چیزی همانند در جست و جوی زمان از دست رفته در کتاب ها دانست.

    Photo 2022 07 09 20 31 02
    Lisa Photo Upstairs.0

    کوجیما در همان سال جدایی اش از کونامی استودیوی مستقل خودش با نام کوجیما پروداکشنز را تاسیس کرد و در سال 2019 بازی دث استرندینگ را منتشر کردند که به اندازه متال گیر مورد توجه قرار نگرفت.

    هم چنین یکی از عجیب ترین و مورد بحث ترین آثار کوجیما بازی پی. تی. است که به عنوان دموی رایگان عرضه شد.

    این بازی که با همکاری گیلرمو دل تورو کارگردان مطرح و دوست داشتنی دنیای سینما ساخته شده بود به نوعی دموی بازی لغو شده سایلنت هیل بود.

    که بعد از جدای کوجیما از کونامی و لغو این نسخه از سایلنت هیل پی تی هم توسط کونامی از مارکت حذف شد و برای همیشه به خاطره ها پیوست که البته این موضوع خشم بسیاری از هوادران را برانگیخت.

    خواندن
    معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady

    دموی کوتاه پی.تی. از عجیب ترین بازی های ویدیویی و شاید ترسناک ترین اثر قابل بازی بود که عرضه شده بود.

    ممنون که تا آخر مقاله را خواندید. حتما نظرات خود را در زیر همین مقاله برای ما بنویسید.

    رسانه ورنا پلاس را هم در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها