• شاید وقتی برای اولین بار در سال 2009 بازی Demons Souls ساخته ی یک استودیو کم نام و نشان ژاپنی و با آن سبک عجیب و غریبش منتشر شد کمتر کسی فکرش را میکرد که این سبک به یکی از ژانر های مطرح و پرطرفدار بازی های ویدیویی تبدیل شود و آثار به یاد ماندنی در این زمینه تولید شود . 

    استودیو بازی سازی Fromsoftware سی و پنج سال پیش و در سال 1986 میلادی تاسیس شد اما تا قبل از انتشار بازی Demons Souls توسط میازاکی استودیوی کمتر شناخته شده ای به حساب می آمد . 

    احتمالا اگر شما به بازی های ویدیویی علاقه داشته باشید نام بازی هایی مانند سری سولز و بلاد بورن و الدن رینگ را شنیده اید . همه این بازی ها یک خالق مشترک دارند و آن کسی نیست جز جناب آقای هیده تاکا میازاکی . کسی که برای درک داستان بازی هایش باید ساعت ها و روز ها وقت بگذاریم و میدانیم وقتی اثری را خلق کرده بی دلیل و صرفا برای در آمدزایی و یا سرگرمی نبوده و حرف های زیاد و قابل توجهی در آن بازی زده شده است .

    وقتی برای اولین بار سری بازی های سولز منتشر شد به گونه ای بود که با شما با مشاهده طراحی های بازی و سبک آن گمان میکردید که با یک بازی اکشن سوم شخص شمشیر زنی بسیار جذاب طرف هستید . همه ی این فرضیات درست بود اما تا زمانی که به اولین دشمن بازی میرسیدید . اولین دشمن نه اولین باس ! آن زمان بود که متوجه میشدید که بازی همه ی آن ویژگی ها را داشت اما یک ویژگی دیگر هم داشت . بازی بی نهایت سخت بود . به گونه ای ک پیشروی در بازی غیر ممکن به نظر میرسید . اما چه چیزی باعث میشد تا با وجود تمام این سختی ها با هر بار مردن و شروع دوباره از منطقه ای که بسیار با زمان مردنمان فاصله داشت اما باز هم هر بار بیشتر از قبل برای ادامه دادن بازی ذوق داشته باشیم ؟  

     

    1366 2000
    566666111 1
    Bloodborne Guide Walkthrough 2
    Elden Ring.0
    2049

    بازی ها بی نهایت زیبا بودند  . این دلیل اول و محکمی بود که شما با وجود تمام سختی های موجود اما دوست ندارید تا از این زیبایی دست بکشید . همچنین بازی داستان بی نظیری را هم در مقابل شما قرار میداد که هر لحظه بیشتر از قبل کنجکاو به شنیدن و تجربه ی ادامه ی آن بودید . 

    خواندن
    نگاهی به عملکرد استودیو یوبی سافت

    هم چنین اگر در اوایل بازی میتوانستید با سختی بازی کنار بیایید و با چندین و چند بار مردن تسلیم نشوید با کمی ادامه دادن و به دست آوردن قلق بازی متوجه میشدید که بازی هم چنان بسیار سخت است ! اما این سختی غیر منطقی نیست و قابل ادامه دادن است . 

    همچنین گیم پلی بازی به طرز عجیبی جذاب بود و مبارزات خوبی را برای شما به ارمغان می آورد و سختی بیش از حد آن و دور بودن چک پوینت ها و غافلگیری های متعدد بازی هم باعث میشد تا بیشتر از هر بازی دیگری هیجان را تجربه کنید . 

    همه ی این نکات مثبت و بی نقص بودن بازی از نظر فنی ، فیزیک و گرافیکی ههم باعث شد تا این سری از بازی ها بیش از بیش مورد توجه مخاطبین و البته منتقدین و رسانه ها قرار بگیرد . 

    کم کم بازی سازان دیگر هم به سراغ خلق چنین آثاری آمدند و بازی هایی مانند نیوه و مورتال شل خلق شد و حالا با سبکی به نام سولزلایک طرف هستیم که طرفدارن خاص خودش را دارد که از قضا کم هم نیستند . 

    فرامسافتور با خلق بازی هایی مانند فرانچایز سولز ، بلادبورن ، سکیرو و الدن رینگ کاری کرد که همه مخاطبین به آن ها احترام بگذارند و حتی اگر توانایی ادامه دادن بازی و تجربه ی آن را ندارند این به دلیل حوصله سر بر بودن و ضعیف بودن بازی نباشد . 

    ذهن خلاق میازاکی و داستان ها و دنیا هایی که تاکنون در صنعت گیم خلق کرده است جز ارزشمند ترین و جذاب ترین آثار بازی های ویدیویی و حتی کل هنر میباشند . 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها