• یوبی سافت بدون تردید از بزرگترین کمپانی های بازی سازی جهان است . اگر بخواهیم عناوین معروف یوبی سافت را هم ذکر کنیم در این مقاله گنجانده نمیشود چه برسد که بخواهیم به همه آن ها بپردازیم .

    همه گیمر ها حداقل با چند مورد از عناوین قدیمی و جدید این شرکت محبوب خاطره دارند . اما سوال اصلی این جاست که آیا میشود هنوز هم این شرکت را محبوب صدا کرد ؟

    انتقادات فراوانی به عملکرد یوبی سافت وارد است و مخاطبان و منتقدان دیگر رضایت و اعتماد قبل را به این غول بازی سازی ندارند . یوبی سافت به راحتی  می توانست اعتباری بسیار بیشتر از آن چه الان دارد را پشتوانه اسمش داشته باشد اما با عملکرد های اشتباه این فرصت را از دست داد .

    یوبی سافت در گذشته عناوین خلاقانه و سرگرم کننده زیادی را به بازار عرضه کرد .همین امر موجب محبوبیت و رشد بیش از انتظار این کمپانی شد . اما این انتظار بالای به وجود آمده برای مخاطبان و عطش آن ها برای دیدن شاهکار یوبی سافت کار دست آن ها داد .

    یوبی سافت بعد از مدتی کار را انجام شده میدید و حس میکرد از اعتبار غیر قابل صدمه ای در بازار بهره میبرد . پس از مدتی خلاقیت برای بازی های جدید جایش را به نکات بازاریابی ، ساخت عناوین سالانه و در مجموع هرکاری کردن برای به دست آوردن کمیت زیادی از بازی های منتشر شده و همینطور پول های زیاد و تضمین شده در حساب خود خلاصه عملکرد آن ها بود .

    1620819560139

    بیایید تا باهم به بکی از جریانات رخ داده نگاهی کنیم . یوبی سافت سال ها قبل ساخت عنوان شاهزاده پارسی را شروع کرد و آن را به انتشار رساند . پس از مدتی این بازی با توجه به خلاقیت های بی نظیر و گیم پلی جذابش نظر همه منتقد ها و مخاطبان را جذب کرد . یوبی سافت به ساخت نسخه های دیگری از این عنوان روی آورد و آن قدر ادامه داد تا در نهایت در یکی از بازی ها آن ها تصمیم گرفتند تا آن نسخه را تحت عنوان شاهزاده پارسی منتشر نکنند و عنوان اساسینز کرید را پدید آوردند . شاید باید گفت اگر این اتفاق نمی افتاد یوبی سافت اوضاع بسیار بد تری را سپری میکرد و یکی از تصمصم های بزرگ و شانس های آن ها همین بود .

    خواندن
    آشنایی با کوری بارلوگ

    عنوان اساسینز کرید با نو آوری هایی که در گیم پلی ارائه میداد و همچنین آن طراحی کاراکتر بی نظیرش و داستانی با کشش بالا از بهترین بازی های نه تنها زمان خود بلکه کل تاریخ گیم است و این موضوع باز هم یوبی سافت را ترغیب به ساخت دنیاله ای برای آن کرد . این موضوع تا دو سه نسخه بعد هم قابل تحمل بود  و محاطبان همچنان شاهد بازی های شاهکار بودند اما از جایی به بعد بود که ما شاهد تکرار مرگ آوری برای این فرانچایز شدیم .

    و در کمال تعجب یوبی سافت نه تنها به نقد ها و برطرف کردن آن ها توجهی نکرد بلکه به اشتباهش ادامه داد و صرفا با تکیه به محبوبیت بالای بازی میان مخاطبان به تولید و انتشار سالانه آن روی آورد .

    Ubisoft Promotional Image

    این موضوع در کوتاه مدت به نفع یوبی سافت بود و از نظر مالی به آن ها کمک کرد ولی در دراز مدت به ضربه ای مهلک برای آن ها تبدیل شد . آن ها به راحتی یکی از جذاب ترین ای پی های دنیای گیم را نابود کردند . هرچند در نسخه های اخیر شاهد تغییرات بزرگی در این دنباله بودیم اما به نظر شخصی من دیگر مدت هاست که ما اساسینز کرید نمیبینیم و بازی های جدید این مجموعه به هیچ وجه روح آن را در خود ندارند .

    مطمئن باشید عناوینی مانند GTA  یا Witcher  و The Last Of Us هم اگر قرار بود هرسال منتشر شوند دیگر خبری از شاهکار نبود . اگر این عناوین شاهکار های دنیای گیم اند به این دلیل است که روی هر نسخه آن سال ها کار شده و فقط  زمانی توسعه یافه و منتشر شده اند که اولا حرفی برای گفتن داشته باشند و دوما بی نقص باشند و صرفا به دلیل محبوبیت بالای آن ها تصمیم به انتشار سالانه اشان نگرفته اند .

    این موضوع فقط راجب اساسینز کرید نیست . یوبی سافت ای پی های بزرگ و به یاد ماندنی را به دست نابودی و فراموشی سپرد و با سیاست های اشتباهش از شکوفایی عناوین جدید هم جلوگیری کرد .

    خواندن
    زندگی و آثار فومیتو اوئدا

    اگر نظر شخصی ام را بخواهید همه این ها زمانی اتفاق افتاد که یوبی سافت دید بازاری و پول را به آرت و خلاقیت ترجیح داد .

    حتی همین حالا هم میتوان به جد بر این نکته تاکید کرد که عناوین قدیمی و جدید یوبی سافت از بیشترین پتاسیل موجود برای احیا و یا شکوفایی و منفجر کردن کل دنیای گیم برخوردارند اما با سیاست های کنونی هرگز یوبی سافت تغییری در جایگاهش نخواهد دید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها