• اگر Rocksteady را نمی شناسید باید به شما بگویم کاری انجام دادند که قبل از آن ها هیچ کس موفق به انجام آن نشده نشده بود . به علاوه این که آثار آن ها معنای واقعی کلمه بازی را به مخاطب نشان میدهد .

    در دنیای بازی های ویدیویی به جز این چند سال اخیر همواره بازی هایی که از فیلم ها اقتباس میشدند و به خصوص بازی های ابرقهرمانی که اتفاقا همواره طرفداران  قهرمان ها میخواستند تا آن ها را تجربه کنند ، تجربه خوبی را ارائه نمیدادند و همواره با شکست رو به رو میشدند . 

    این موضوع البته در عکس آن هم صادق بود و فیلم هایی که از داستان های بازی های ویدیویی اقتباس میشدند هم عملکرد خوبی نداشتند . این قصیه به جز آثار چند سال اخیر همواره صادق بود به استثنا زمانی که یک استودیو بازی سازی دست به ساخت اثری با محوریت دنیای کمیک های دی سی و شخصیت اصلی بتمن زد . احتمالا شما هم سه گانه ی بتمن آرکهام را بازی کرده اید یا حداقل اسمش را شنیده اید .

    امروز میخواهیم تا در ورناپلاس به معرفی سازندگان این شاهکار بپردازیم . با معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady همراه ما باشید .

    معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady

    Rocksteady در سال 2004 توسط سفتون هیل و راجر واکر تاسیس گردید . این استودیو کارش را با ساخت بازی به نام Urban Chaos : riot response که یک بازی شوتر اول شخص بود شروع کرد . اما همه ی ما آن ها را نه برای این بازی بلکه برای سه گانه ی آرکهام میشناسیم .

    خواندن
    نگاهی به استودیو PLAYDEAD

    اولین بازی از سه گانه ی بتمن آرکهام با نام Batman Arkham Asylum  در سال 2009 منتشر شد . در طول زمان ساخت بازی و اوایل انتشار آن هیچ کس منتظر آن نبود و همگی آن را هم از پیش یک بازی شکست خورده در ژانر ابرقهرمانی میدانستند . اما بعد از انتشار آن اوضاع تغییر کرد . بازی با واکنش فوق العاده مثبت منتقدان و در پی آن نظر عالی مخاطبان همراه شد و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد . میانگین امتیازات بازی نمره ی بی نظیر نود و یک را از آن خود کرد و همه چیز طوری پیش رفت که هیچ کس انتظار آن را هم نداشت .

    در بازی ما در محیط تیمارستان آرکهام قرار میگیریم . جایی که جوکر دست به خرابکاری های زیادی زده و با درست کردن یک معجون میتواند افراد تیمارستان را به غول های بی شاخ و دم تبدیل کند . قصه اما از این هم فراتر میرود و جوکر تصمیم میگیرد تا این معجون را وارد فاضلاب شهر کند تا کل گاتهام را با آن آلوده کند . دشمن اصلی شما در این نسخه از بازی جوکر است اما با افراد مهم دیگری از دنیای قصه های بتمن هم دیدار میکنید .

    معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady

    بازی از همان ساعات ابتدایی شما را تحت تاثیر قرار میدهد یا بهتر است بگویم خلاقیت سازندگان است که شما را درگیر خود میکند . با هربار مردن دشمن اصلی ای که در آن مرحله با آن درگیر بودید بالای سر شما می آید و با گفت جملاتی مرگ شما را برای خودش شیرین تر و برای شما زهر آگین تر میکند . دیالوگ های جوکر و شخصیت پردازی او در این نسخه محشر است و واقعا شما را به خود درگیر میکند . در تمام طول بازی دهان هایی مصنوعی را روی زمین مشاهده میکنید که با صدای جوکر میخندند و شما را از همیشه عصبی تر میکنند .

    خواندن
    در سال ۲۰۲۳ چه انتظاراتی از ایکس‌باکس باید داشته باشیم؟

    طراحی مراحل به طرز اعجاب انگیزی خوب است و شما باید از همه مهارت های مخصوص بتمن استفاده کنید تا بتوانید آن ها را پشت سر بگذارید . بازی اصلا قابل پیش بینی نیست و شما را مملو از هیجان پای خود میخکوب میکند .

    معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady

    نسخه دوم بازی با نام Batman Arkham City  در سال 2011 منتشر شد و ادامه مستقیمی برای نسخه پیشین بود .

     جایی که جوکر مریض شده و برای درمان خود بتمن را هم به مریضی خود مبتلا میکند تا درمانش را از طریق او به دست آورد . اما این فقط بخشی از خرابکاری ها و اتفاقاتی است که در این نسخه می افتد و باید گفت این جا بتمن از همیشه سرش شلوغ تر است و با شخصیت های زیادی از جمله راس الغول و مستر فریز و .. هم درگیر میشود . داستان و هیجان در این نسخه از بازی به اوج خود میرسد و بسیاری آن را بهترین بازی بازی ابرقهرمانی تاریخ میدانند .

    معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady

    اما به شخصه شاهکار این استودیو را در خلق نسخه بعدی یعنی Batman Arkham Knight در سال 2015 میدانم . شاید برایتان جالب باشد Rocksteady مجموعا صد و شصت کارمند دارد اما آثاری ذرا عرضه کرده است که به نظر میرسد یک شرکت بزرگ چند هزار نفره روی آن کار کرده اند . هنوز هم باورم نمیشود که چطور با این تعداد نفرات در طول کمتر از چهار سال چنین شاهکاری خلق شده است . باید آن را بازی کنید تا به حرفم پی ببرید .

     بازی مملو از جزئیات است . گرافیک بالا و جزئیات بی نظیر شهر گاتهام به کنار ، صحنه های سینمایی بازی که شما را به وجد خواهد آورد ، داستان شاهکار و طراحی مراحل شاهکار تر ، حضور واقعا جذاب بتموبیل در این بازی و تمام عناصر بازی در یک کلام بی نظیر و واقعا هیجان انگیز و سرگرم کننده اند .

    خواندن
    آشنایی با نیل دراکمن

    Rocksteady هم اکنون در حال کار بر روی عنوانی است که مراحل پایانی خودش را طی میکند یعنی kill the justice League  : Suicide Squad که خوش بختانه کار گردانی آن را سفتون هیل برعهده داشته است . بازی در سال 2023 منتشر خواهد شد اما قبل از انتشار آن اعلام شد که سفتون هیل و جیمی واکر یعنی بنیان گذاران این استودیو  آن جا را ترک خواهند کرد .

     آن ها هم مانند بسیاری دیگر از اعضای قدیمی راک استدی آن جا را ترک میکنند تا احتمال این که شاهکار های دیگری را در سطح شاهکار های قبلی از راک استدی شاهد باشیم کمتر شود و شاید حتی این استودیو محبوب و کاردرست به خاطره ها بپیوندد که البته امید واریم این طور نشود .

    معرفی استودیو بازی سازی Rocksteady

    Rocksteady اما ثابت کرد که آن چه برای خلق شاهکار مهم است میزان خلاقیت و جدیت سازندگان بر روی پروژه است . سه گانه ی بتمن آرکهام شاهکاری تکرار نشدنی در دنیای ویدیوگیم بودند که تکرار آن ها دور از انتظار است .

    اگر میخواهید بدانید سرگرم شدن و هیجان در بازی به چه معناست آثار راک اسندی و سه گانه ی بتمن آرکهام را بازی کنید چرا که معنای واقعی بازی ویدیویی را به مخاطبان نشان داده اند .

    با ما در اینستاگرام و یوتیوب همراه باشید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها