اگر شما هم به بازی های ویدیویی علاقه مند باشید احتمالا تا کنون نام او را شنیده اید.
نیل دراکمن از روسای استودیوی بازی سازی ناتی داگ و خالق سری بی نظیر The Last Of Us
دراکمن در پروژه های زیادی حضور نداشته اما تک تک پروژه هایی که او بر روی آن ها کار کرده از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و این موضوع او را با دیگر بازی ساز ها متفاوت کرده است.
البته باید گفت نسبت به مدت زمانی که او در ویدیو گیم مشغول به کار شده رزومه ی شلوغی دارد و همیشه پرکار بوده است.
نیل دراکمن در کشور اسرائیل متولد شد و در همان کودکی با کمیک بوک ها آشنا شد و به داستان سرایی علاه پیدا کرد.
او خانواده اش در سن یازده سالگی به آمریکا مهاجرت کردند و در آن جا تحصیلش را ادامه داد و در دانشگاه رشته علوم کامپیوتر را مطالعه کرد. در همان دوران با جیسون رابین ملاقات میکند که از بنیان گذاران استودیو بازی سازی ناتی داگ بود.
رابین شماره اش را به نیل دراکمن میدهد و دراکمن آنقدر به او زنگ میزند که رابین پشیمان میشود که چرا شماره اش را به او داده است. سر انجام رابین در مقابل اصرار زیاد نیل دراکمن تسلیم میشود و قبول میکند تا او را به عنوان برنامه نویس کار آموز به ناتی داگ بیاورد.
اما نیل دراکمن خیلی زود بعد از مشغول شدن در ناتی داگ پستش را ارتقا میدهد و در پروژه های Jak3 و Jak x Combat Racing کار میکند.
نیل دراکمن اما ایده های بسیار بیشتر از یک برنامه نویس ساده بودن را در ذهن داشت پس برای همین در خواست میدهد تا به عنوان طراح بازی مشغول به کار شود.
درخواستی که در ابتدا رد میشود اما بعد از مشاهده استعداد نیل دراکمن قبول میکنند تا به عنوان یکی از طراح های بازی در نسخه ی اوا آنچارتد دست داشته باشد.
در نسخه ی دوم آنچارتد نیل دراکمن به مقام طراح ارشد بازی دست پیدا میکند. پس از این بازی قبل از شروع به ساخت نسخه ی سوم آنچارتد ناتی داگ تصمیم میگیرد تا اعضای استودیو را به دو تیم برای کار بر روی دو پروژه ی مجزا تقسیم کند.
یک تیم به کار بر روی آنچارتد سه مشغول میشوند و تیم دیگر هم پروژه ای به نام Jak And Daxter را آغاز میکنند که خیلی زود و قبل از این که پروژه بخواهد در بازار شکست بخورد خودشان به این نتیجه میرسند و ساخت پروژه را لغو میکند و بازی جدیدی را شروع به ساخت میکنند. بازی ای به نام The Last Of Us
The Last Of Us بعد از انتشار توجه تمام منتقدان را به خودش جلب کرد و همه مخاطبین را تحت تاثیر قرار داد.
نمرات بالا و جوایز متعدد و نظر مثبت تمام منتقدین و گیمر ها کاری کرد که به جرئت بتوانیم بگوییم The Last Of Us از بهترین بازی های تاریخ است.
ایده اصلی بازی زمانی شکل گرفت که نیل دراکمن در حال تماشای مستندی بود که در آن مورچه ها بعد از این که از نوعی قارچ سمی تغذیه میکردند این قارچ در بدن آن ها رشد میکرد و کنترل مغزش را در دست میگرفت و باعث میشد تا مورچه خلق و خوی وحشی به خودش بگیرد و انقدر از خانه اش دور شود تا بمیرد.
سپس این قارچ باز هم در بدن مورچه رشد میکرد تا از سرش بیرون بزند و مورچه ی دیگری را طعمه کند.
این مستند جرقه ی ایده ی اصلی بازی را در ذهن نیل دراکمن روشن کرد تا او بازی بی نظیر The Last Of Us را خلق کند.
در حین ساخت بازی بود که نیل دراکمن دارای فرزند شد و فرزندش هم دختر بود و همین موضوع نمود خودش را در بازی و رابطه ی جول و الی نشان میدهد.
همه ی ما با بازی کردن The Last Of Us و دنیای بی نظیر پسا آخرالزمانی خلق شده در آن و داستان شاهکارش به تحسین این بازی پرداختیم و کسی فکرش را نمیکرد که در نسخه ی دوم از این سری نیل دراکمن بخواهد کاری کند و اثری خلق کند که حتی از نسخه قبلی هم بهتر باشد.
آنقدر بهتر که حتی این نسحه را زیر سوال ببرد و داستانی چند لایه و مفهومی را روایت کند که حتی بعضی از طرفداران پرو پا قرص مجموعه را اذیت کند.
هنوز هم به شخصه به این موضوع فکر میکنم که کارگردانی صحنه های فوق العاده The Last Of Us چگونه از عهده یک دانشجوی علوم کامپیوتر بر میاید.
فعالیت نیل دراکم در سری The Last Of Us فقط به همی دو نسخه منتهی نشد و او در چاپ کمیک بوک و سریال ویدیویی این مجموعه که هنوز منتشر نشده هم دست دارد.
نیل دراکمن حقیقتا از نوابغ دنیای ویدیو گیم است و آثار به شدت ارزشمندی را خلق کرده باعث میشود او را به عنوان یکی از بهترین سازندگان بازی های ویدیویی بشناسیم و معرفی کنیم.
ممنون دوست عزیز که تا آخر این مقاله را خواندید. جهت حمایت از تیم ما می توانید این مقاله را برای دوستان خود هم ارسال کنید.
می توانید رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.