• همه ی بازی های ویدیویی بر اساس نوع بازی و میزان بزرگی آن و طول زمان ساخت بازی مراحلی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم پشت سر میگذارند که مهم ترین آن ها پنج مرحله ای است که قصد داریم در این مقاله به توضیح درباره آن ها بپردازیم. 

    برای دانستن مراحل بازی سازی با ورنا پلاس همراه باشید .

    ایده پردازی

    Computer Large 1

    مرحله اول ساخت هر بازی ویدیویی بدون شک وجود یک ایده برای ساخت آن است . بازی های ویدیویی این روز ها بازار بسیار داغ و پر رقابتی دارند و در این بین برای خلق یک بازی جدید باید یک ایده جذاب به ذهن سازندگان برسد. 

    این ایده میتواند شبیه به بازی های دیگر موجود در بازار باشد و یا یک ایده یونیک باشد که در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد. 

    آن چه که مهم است این است که ایده اولین خشت برای تولید اثر است و بدون داشتن ایده ای در ذهن نمیتوانیم شروع به ساخت چیزی کنیم . ایده ها میتوانند در ابتدا بسیار ساده باشند و در ادامه آن قدر روی آن کار و فکر شود که به یک ایده جذاب و پخته برسد. 

    مهم است که ایده های ساخت یک بازی روی کاغذ آورده شود و به تمام موارد آن پرداخته شود تا در مجموع به این نتیجه برسیم که آیا این ایده ارزش ساخت دارد یا نه و آیا میخواهیم قدم در راه ساخت طولانی آن بگذاریم یا نه. 

    پس از آن که از همه جهات به این نتیجه رسیدیم که با یک ایده جذاب و فوق العاده برای ساخت رو به رو هستیم حالا وقت این است که شروع به راه ساخت بازی کنیم .

    پیش تولید

    سند طراحی بازی

    مهم ترین و اصلی ترین مرحله ساخت بازی پیش تولید بازی است. 

    به نوعی میتوان حتی با قطعیت گفت که موفقیت و یا شکست بازی هم در پیش تولید رقم میخورد و همه ی تصمیم هایی که برای بازی گرفته میشود در مرحله پیش تولید است. در مرحله پیش تولید تمام اعضای تیم بر روی ایده نظر میدهند که آیا این این ایده میتواند از جهات مختلف عملی باشد و قابل اجرا باشد یا نه. 

    خواندن
    گیم دیزاین و گیم دیزاینر

    چه چیز هایی باید به آن اضافه یا کم شود . بازی چه قابلیت خاصی دارد و قرار است روی چه چیزی تمرکز کند . بازی کی مراحل ساخت را شروع و کی تمام میکند کی منتشر میشود و هدف آن چه نوع مخاطبانی است. 

    سبک گرافیکی بازی چیزی است و همه ی تصمیمات دیگر درباره بازی در این مرحله گرفته میشود. سند طراحی بازی هم در این مرحله برای بازی تنظیم میشود و بازی آماده میشود تا وارد مرحله ساخت شود. 

    حتی ممکن است که پروتوتایپ هایی هم برای بازی ساخته شود تا ببینند آیا ایده آن ها اجرایی است یا نه.

    تولید

    Game Developer 1

    در این مرحله تمامی تصمیم هایی که در مرحله پیش تولید گرفته شده بود را اجرایی میکنند و بازی مراحل ساخت را پشت سر میگذارد و همه چیز به طور عملی پیش میرود . ممکن است دتصمیم هایی جدیدی در این مرحله گرفته شود اما تعداد آن ها نباید زیاد باشد .

    انتشار

    Aid3437816 V4 1200Px Develop A Game Step 18

    انتشار بازی یکی از مهم ترین مراحل بازی است و شاید بعد از پیش تولید مهم ترین تلقی شود . در این مرحله بازی با منتشر شدن در بازار های هدف به دست مخاطب میرسد و حاصل تمام زحمات تیم سازنده حالا منتشر میشود . در این مرحله داشتن یک ناشر خوب بسیار میتواند به تیم کمک کند تا تمامی کار های تبلیغات و مراحل قانونی انتشار و نحوه انتشار خوب را خودش انجام دهد. 

    اما ممکن است که تمام این مراحل را خودتان انجام دهید و بسار مهم است که بتوانید بازی خودتان را به مخاطب بشناسانید . روز انتشار هم روز بسیار مهمی است که در آن روز باید بازی خودتان را حسابی برای مخاطبان آماده کنید و به دستشان برسانید و در دسثترس باشد تا هر گونه مشکل و نقص احتمالی را حل کنید .

    پس از انتشار

    Game Design 3

    محتویات اضافی و آپدیت ها این روز ها میتوانند ورق را برای یک بازی برگردانند . ممکن است که شما هم بعد از عرضه بازی خود بخواهید برای آن آپدیت هایی عرضه کنید تا بازی خود را بهتر از قبل کنید و یا قصد انتشار یک دی ال سی دارید . در مجموع باید گفت محتویات بعد از عرضه بازی هم بسیار مهم اند و مخاطب باید این حس را داشته باشد که بازی پشتیبانی میشود و رها نشده است .

    خواندن
    بازی مستقل : از رویا تا واقعیت

    برای دیدن مطالب بیشتر اینستاگرام و آپارات رسانه ورنا پلاس را دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها