• سبک ریسینیگ مد‌ت‌هاست که درون دنیای ویدیو گیم خودنمایی کرده و توانسته به جایگاه بالایی دست یابد. هیجان بالای این سبک و ویژگی‌های گوناگون آن، باعث شده تا بین جامعه گیمرها، بسیار پرطرفدار شود. 

    در این بین استودیو های گوناگون توانسته‌اند عناوین ریسینگ خود را معرفی کرده و به افزایش اهمیت این سبک، کمک کنند. 

    در این مقاله سراغ ۱۰ مورد از بهترین بازی‌ های ریسینگ ایرانی می‌رویم که توسط استودیوهای داخل کشور توسعه یافته‌اند و سعی داشتند سبک ریسینگ را به جایگاه جدیدی برسانند.

    مسابقات کلاسیک

    بهترین بازی‌های ریسینگ ایرانی

    بازی مسابقات کلاسیک شاید نتواند تصوری که از گرافیک دنیای گیمینگ در نظر دارید را ارائه دهد، اما اگر بخواهیم صادق باشیم، این مسئله چندان اهمیتی ندارد! در واقع خاقیت در به وجود آوردن عناوینی که با وجود گرافیک سطح پایین، باز هم بتوانند جایگاه خود را در بین بهترین‌ها باز کنند، دست آورد کمی نیست.

    بازی مسابقات کلاسیک علی رغم گرافیک ساده، از گیم پلی جذابی بهره می‌برد و داخل خود دارای طیف وسیعی از انواع خودروهای ایرانی و خارجی ارائه می‌دهد. صداگذاری بازی نیز به نحو خوبی انجام شده و به همراه تمام امکانات موجود، یکی از بهترین عناوین با گرافیک ساده را به ارمغان می‌آورد.

    شتاب در شهر ۲

    شتاب در شهر ۲

    با این که بازی شتاب در شهر ۲ مدت‌ها پیش عرضه شده، اما نمی‌توان از جایگاه آن در این لیست، صرف نظر کرد. این عنوان با بهره برداری از تعداد بسیاری در خودروهای گوناگون، امکانات شخصی سازی و گیم پلی پرهیجان، راه خود را به سمت یکی از عناوین جذاب ریسینگ می‌گشاید.

    طراحان بازی در مراحل توسعه آن از دنیا و ویژگی‌های عناوین معروفی مانند NFS Rivals الهام گرفته‌اند تا بتوانند دنیایی با جزییات هرچه بالاتر طراحی کنند.
    متاسفانه از سال ۹۶ تا کنون شاهد بروزرسانی و حتی نسخه جدیدی برای این عنوان نبوده‌ایم، بنابراین در صورت علاقه به تجربه آن، باید به سراغ همین نسخه و یا نسخه اول آن بروید.

    خواندن
    بهترین بازی‌های PS5 - پارت دوم

    دریفت

    بهترین بازی‌های ریسینگ ایرانی

    عنوان دریفت در جایگاه اول یادآور مسابقات طولانی و برخی اوقات نامحدود، در مسیرهای پر پیچ و خم و جاد‌ه‌ها وسیع است. این عنوان به لطف ویژگی‌های شخصی سازی خود، سعی در ارائه تنوعی کم نظیر در بین عناوین دیگر می‌کند. امکانات شخصی سازی جذاب این بازی، راه را برای مقابسه آن با برخی از عناوین نمونه خارجی نیز، هموار می‌کند.

    توسعه دهندگان به خوبی از گیم پلی و امکانات گوناگون بازی بهره برده‌اند تا یکی از عناوین جالب و جذاب را، به وجود بیاورند.

    دنده دو: درگ

    بهترین بازی‌های ریسینگ ایرانی

    اگر قرار باشد به یکی از عناوین این لیست، مدال بهترین داستان ارائه شده بدهیم، قطعا دنده دو: درگ آن را از آن خود خواهد کرد. داستان بازی در مورد یک راننده حرفه‌ای است که در یکی از مسابقات، فراری معروف خود را به حرف باخته و حالا با انجام مسابقات گوناگون، سعی در پس گرفتن آن دارد.

    بازی در شهرهای گوناگون ایران از جنله تهران، اهواز، یزد و غیره صورت می‌پذیرد و معماری خیابان‌ها و مکان مسابقات با توجه به مکانی که در آن حضور دارید، تغییر می‌کند. نکته قابل تامل در مورد این بازی، گرده نسبتا کوچک طراحان آن است، به طوری که کد نویسی و طراحی مراحل هر کدام توسط تنها یک نفر انجام شده‌اند.

    جی تی: کلوپ سرعت

    بهترین بازی‌های ریسینگ ایرانی

    عنوان جی تی: کلوپ سرعت، از بازی‌هایی با روند مسابقات درگ (مسابقاتی که به مدت کوتاه و در یک خط مستقیم انجام می‌شود)، به شمار می‌رود. قرار داشتن خودروهای گوناگون ایرانی به همراه قابلیت‌های شخصی سازی گوناگون، باعث ارائه تجربه‌ای متقاوت می‌شود و بازی روند متنوع خود را حفظ می کند.

    بازی جی تی: کلوپ سرعت به لطف عرضه در فروشگاه‌های بین المللی، توانسته به تعدا بالایی از پلیرهای بین المللی نیز دست یابد و نقدهای دریافتی، عموما مثبت بوده‌اند. اگر به دنبال تجربه عنوانی ایرانی هستید که حتی در بازار بین الملل کم نظیر است، بازی جی تی کلوپ سرعت منتظر شماست.

    خواندن
    زیباترین دنیاها در بازی های ویدیویی ( قسمت اول )

    ماشین اسپورت ۲: پارکینگ

    بهترین بازی‌های ریسینگ ایرانی

    ارائه تجربه‌ای جهان باز و مبتنی بر ریسینگ، از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند در هر بازی جای گیرد. بازی ماشین اسپرت ۲: پارکینگ نیز از این قضیه مستثنی نیست. این بازی به طیف وسیعی از خودروها، ویژگی‌های شخصی سازی، طرح بدنه و غیره، گیمپلی جذابی را ارائه می‌دهد.

    جهان نسبتا وسیع این بازی با توجه به موبایلی بودن آن، طراحی خوبی دارد و از حالت چرخش شبانه روز بهره می‌برد. تجربه این بازی به طرفداران عناوین ریسینگ جهان باز، پیشنهاد می‌شود.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها