• امروزه بازی های ویدیویی یکی از پلتفرم های تاثیر گذار در حوزه هنر و سرگرمی است . همین باعث شده تا غول های تجاری دنیا به سرمایه گذاری روی این هنر صنعت روی آورند . همین موضوع و رقابت بزرگان و ثروتمندان باعث شده تا با پیشرفت روز افزون این پلتفرم و بازی های بسیار با کیفیت رو به رو شویم . 

    اما همواره بار ها و بار ها در تمام مدیوم های هنر ، هنرمندان مستقل این موضوع را ثابت کرده اند که برای خلق اثری با کیفیت و خوب نیاز به هزینه زیاد نیست و درواقع پول و امکانات ضامن خلق یک اثر ارزشمند نیست . 

    این موضوع در عرصه ی بازی های ویدیویی نمود واضحی دارد و بار ها و بار ها شاهد خلق آثاری خلاقانه بودیم که توسط تیم های کوچک مستقل ساخته شده و به موفقیت هایی رسیده اند که برای بسیاری از بازی های پر هزینه دست یابی به آن امکان پذیر نبوده است . 

    در لیست زیر سعی کردیم تا چند نمونه ی خوب از این آثار را با شما به اشتراک بگذاریم . 

     

    HADES

    Hades

    بازی هیدس اثر زیبا و هنرمندانه مستقلی که بعد از انتشار مورد توجه مخاطبین و بیش تر از آن ها مورد توجه منتقدین قرار گرفت . بازی جوایز و افتخارات زیادی را کسب کرد و از فروش خوبی هم برخوردار بود . 

    این بازی محدودیت های یک عنوان روگ لایک که می خواهد از داستان خوبی برخوردار باشد را کنار زد و به نوعی آن محدودیت ها را تبدیل به نوعی امتیاز برای نحوه ی داستان گوییش کرد . 

    داستان بازی درباره فرزند هیدیس است که میخواهد با کمک خدایان المپ از دنیای زیر زمین فرار کند و در این راه با ماجرا های بسیاری رو به رو خواهد شد . 

    Little Nightmares

    Little Nightmares Ii Sheydegame Banner

    لیتل نایتمرز درست در زمانی عرضه شد که همه اهالی ویدیو گیم مشغول صحبت در باره موفقیت های عنوان مستقل دیگری به نام اینساید بودند اما به خوبی ثابت کرد که به هیچ وجه قرار نیست زیر سایه بازی دیگری باشد و هم در نسخه اول و هم دوم به عنوان یک اثر ارزشمند و با داستانی تاثیر گذار و گرافیک هنری خاص و بی نظیر  و گیم پلی سرگرم کننده به یکی از آثار به یاد ماندنی ویدیو گیم تبدیل شد که همیشه از آن صحبت خواهد شد .

    خواندن
    پرفروش ترین بازی های ایرانی اندروید

     

    Hollow Knight

    345690C2 2C6A 4B82 8300 136F3413E5B1

    یک عنوان بی نظیر در سبک متروید وینیا که مخاطبان را به دنیایی اسرار آمیز و صد البته پر هیجان میبرد . اگر با آثار متروید وینیا هم آشنایی ندارید بهترین توصیف راجب این بازی شاید یک عنوان سولزبورن اما دو بعدی باشد . 

    دنیای زیبای حشرات و تنوع و جذابیت های آن ها همواره مستعد داستان گویی های بسیاری بوده است که البته کم هم به آن پرداخته نشده است . بازی Hollow Knight هم اثری است که از این دنیا استفاده کرده تا داستان زیبا و منحصر به فرد خودش را روایت کند . 

     

    Machinarium

    Gfswl0Oh2Itdudxmpznzehap

    مگر میشود که لیستی از بازی های مستقل ارائه شود و نامی از ماشیناریوم در آن نباشد ؟ 

    فقط کافی است تا به طراحی ها و آرت استایل های بازی نگاه کنید . دنیای بازی آنقدر زیباست که حتی در حالی که ساعت ها در تلاش برای حل معما ها و پازل های گوناگون هستید هم از تنها چیزی که خسته نمیشوید نگاه کردن به این دنیاست.

    ماشیناریوم داستان بی نظیری را روایت میکند و حرف های زیادی برای گفتن دارد که صد البته در کنار دنیای زیبای خلق شده در بازی تجربه ای خاص برایتان رقم خواهد زد . 

     

    Inside

    Inside 1806473 1200X675

    بدون هیچ کلمه و حرف اضافه ای جمله ی اصلی را بگویم . اینساید را بازی کنید و اگر هم بازی کرده اید واقعا خوشا به سعادتان ولی میتوانید حتی دوباره بازی کنید . 

    شاید اکثر منتقدان با من هم نظر باشند که اینساید اگر بهترین هم نباشد قطعا یکی از بهترین آثار مستقل و یکی از بهترین بازی های ویدیویی ساخته شده تا به امروز است . 

    نگاه به سادگی آن نکنید که بازی بسیار عمیق و پر محتواست و البته که زیبایی در سادگی است !

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها