• این مقاله ادامه سری اول بهترین بازی های کامپیوتری است و هر ماه سعی داریم ۵ تا از بهترین های بازی های که پی سی گیمرها باید تجربه کنند را معرفی کنیم.

     

    FTL: Faster Than Light

    بهترین بازی های کامپیوتری

    هیچ عنوانی نمی‌تواند مانند FTL: Faster Than Light فرماندهی یک سفینه فضایی را شبیه سازی کند. این بازی جو آن دسته از عناوینی است که زنده ماندن در طول آن به یک چالش تبدیل می‌شود، زیرا به احتمال زیاد، توسط یک سفینه دشمن که قدرت بسیار بیشتری از شما دارد تعقیب و نابود خواهید شد. ممکن است اعضای یک سفینه غول پیکر در دسته‌های بزرگ به شما حمله کنند و حتی ممکن است سیستم پشتیبانی شما هک شود و برایتان دردسر ایجاد کند.

    با این وجود بازی FTL جایی نیست که در آن بردن و یا باختن مسئله مهم باشد، در عوض این بازی سعی می‌کند شما را در داستان خود شرکت دهد. در طول بازی شما باید بتوانید سلاح‌های قدرتمند لیزری و انفجاری را پیدا کنید تا بتوانید از خود و اعضای سفینه‌تان، در برابر تهدیدات موجود در فضا محافظت کنید. 

    در عنوان FTL تکنیک‌های مبارزات هرگز تکراری و خسته کننده نمی‌شوند، لون‌ها و مراحل جانبی بسیار تصادفی هستند و امکان پیش بینی گیم پلی بازی را غیر ممکن می‌کنند. همچنین انواع متفاوت سفینه‌ها که به شما حمله می‌کنند، شما را مجبور می‌کنند تا به ناچار استراتژی حملات خود را تغییر دهید.

    تاریخ انتشار: 17 سپتامبر 2012

    توسعه دهنده: Subset Games

    Slay The Spire

    بهترین بازی های کامپیوتری

    در عناوین roguelike، ویژگی تنوع اساس و هسته کار را تشکیل می‌دهد. کارت‌های مربوط به توانایی‌ها، دریافت یادگارهای قدرتمند و سه شخصیت قابل بازی کاملا متفاوت، عنوان Slay The Spire را به نوبه خود جذاب و متمایز جلوه می‌دهند. 

    تماشای حملات، دفاع، استفاده از مهارت‌ها و قدرت‌های شخصیت‌تان در سه فصل آن جذابیت خاص خود را دارد. پس از پایان هر دور بازی، مرحله دیگری پیش روی شما گذاشته می‌شود که با قبلی تفاوت زیادی دارد، به گونه‌ای که می‌توان گفت هیچ دو مرحله مشابهی را در طول بازی تجربه نخواهید کرد.

    خواندن
    15 تا از بهترین مراحل سری Hitman World Of Assassination Trilogy

    البته همواره امکان مواجه شدن با یک مرحله ترکیبی وجود دارد. تمایز بالای مراحل کنار گذاشتن بازی را برایتان دشوار می‌کند و مراحل تصادفی Daily Climb نیز باعث می‌شوند رقیبانتان قدرت‌ها و شیوه های متمایز بر سر راه شما حاضر شوند.

    تاریخ انتشار: 23 ژانویه 2019

    توسعه دهنده: MegaCrit LLC

    Apex: Legends

    بهترین بازی های کامپیوتری

    عنوان Apex Legends در فوریه ۲۰۱۹ عرضه شد و از آن زمان تا کنون، این بازی توانسته با ویژگی‌های جذاب خود سطح عناوین بتل رویال را چند پله ارتقا دهد. بازی Apex علاوه بر الهام از عنوان Titanfall 2 که توسط استودیو Respawn توسعه یافته است، از توانایی‌های شخصیتی به سبک Overwatch استفاده کرد که باعث شد این بازی از دیگر عناوین بتل رویال متمایز شود. 

    با وجودی که Apex روی کنسول‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، سوییچ و پلافرم موبایل عرضه شده است، اما تجربه این عنوان در پلتفرم در رایانه‌های شخصی، روان ترین، آزاد ترین و بهترین گیم پلی را به شما ارائه می‌دهد.

    این عنوان همچنین دارای حالت دائمی Apex Arenas است که مسابقاتی مشابه Valorant را درون خود جای می‌دهد، جایی که می‌توانید توانایی‌ها و سلاح‌های خود را قبل از هر دور مسابقه خریداری کنید و در مسابقات 3v3 شرکت کنید. 

    بنابراین حتی اگر طرفدار مسابقات بتل رویال نباشید، همچنان راهی وجود دارد که بتوانید وارد بازی شوید و از اکشن آن لذت ببرید. با بروزرسانی‌هایی که تا کنون هر سه تا چهار ماه برای این بازی عرضه شده اند، عنوانApex Legends به‌ راحتی عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتری را از آن خود می‌کند.

    با وجود موفقیت بالای این عنوان و رعایت این نکته که ویژگی‌هایش آن را در فهرست بهترین بازی های کامپیوتری قرار می‌دهند، متاسفانه اخیرا شرکت EA خبر کنسل شدن نسخه موبایل این بازی را به گوش طرفداران رساند. بنابراین چنانچه از بازیکنان موبایل این بازی باشید، به زودی امکان تجربه آن را نخواهید داشت. بروزرسانی بازی در سایر پلتفرم‌ها همچنان به خوبی پیش می‌رود.

    خواندن
    ۱۵ تا از بازی‌ های انحصاری که پس از عرضه با شکست مواجه شدند

    تاریخ انتشار: 4 فوریه 2019

    توسعه دهنده: Respawn Entertainment

    God of War

    بهترین بازی های کامپیوتری

    هنگامی که عنوان God of War در سال 2018 به‌عنوان یک بازی انحصاری برای پلی‌ استیشن عرضه شد، تاثیر زیادی بر بسیاری از بازیکنان گذاشت و حتی موفق شد جایزه بهترین بازی سال IGN را دریافت کند. با این وجود عظمت آن به پلتفرم انحصاری آن بستگی نداشت و ورود آن به Steam در اوایل سال 2022 راه تجربه این سری را برای مخاطبان جدید هموار کرد. اگر از دسته مخاطبینی هستید که قبلا این عنوان را تجربه نکرده‌اید، تجربه آن به طور قطع به شما پیشنهاد می‌شود.

    این بازی مشابه یک ریبوت برای عناوین قدیمی خود عمل می‌کند. از نبردهای جذاب و چالش برانگیز گرفته تا داستان فوق‌العاده تاثیرگذار، همگی در کنار هم باعث ارائه تجربه فوق العاده‌ای شده‌اند. 

    توسعه دهندگان این بازی روند شگفت انگیزی را برای ساخت آن طی کردند و نه تنها عنوانی با وفاداری به عناوین پیشین خلق کرده‌اند، بلکه با استفاده از ویژگی‌های نوین، حس عنوانی کاملا جدید و متمایز را به بازیکنان داده‌اند. عناوین God of War بیش از یک دهه است که در بین عناوین فوق العاده راه خود را پیدا کرده‌اند و بی دلیل نیست که ما در فهریت بهترین بازی های کامپیوتری، به سراغ این سری رفته‌ایم.

    دنباله این سری تحت عنوانGod of War: Ragnarok، اکنون برای PS5 و PS4 نیز در دسترس است. وب سایت IGN امتیاز ۱۰/۱۰ را به آن اعطا کرده و این بازی را به عنوان بهترین بازی اکشن ماجراجویی در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

    تاریخ انتشار: 20 آوریل 2018

    توسعه دهنده: Santa Monica Studio

    Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition

    بهترین بازی های کامپیوتری

    عنوان Divinity: Original Sin 2 به یکی از بهترین بازی‌های سبک RPG در تمام دوران تبدیل شده است. توسعه دهندگان در ساخت این بازی به طرز ماهرانه‌ای ویژگی‌های گوناگون cRPG کلاسیک را با مکانیک‌ها و طراحی‌های مدرن‌تر ترکیب کرده‌اند و ترکیبی جذاب را پدید آورده‌اند. 

    خواندن
    10 بازی برتر 2022 از دید Game informer

    این دنباله با ارتقای سیستم‌ها و در عین حال ساده‌سازی ویژگی‌های خود، نسبت به نسخه قبلی پیشرفت خوبی داشته است. البته باید هوش مصنوعی جذاب و خاص این عنوان که توسعه دهندگان تلاش خود را بر روی آن متمرکز کرده اند را نیز در نظر بگیریم.

    این بازی همچنین از حالت‌های متمایز و متنوعی برای تجربه بهره می‌برد. درون این بازی شما به شش کاراکتر اصلی گوناگون، امکانات سفارشی سازی برای ساختن خودتان و بیش از 74000 خط دیالوگ کاملا صدادار دسترسی دارید. تمام این ویژگی‌ها این عنوان نقش‌آفرینی عظیم را به یکی از بهترین بازی ای کامپیوتری در سبک خودش تبدیل می‌کند.

    تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2017

    توسعه دهنده: Larian Studios

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها