• این مقاله ادامه سری اول بهترین بازی های کامپیوتری است و هر ماه سعی داریم 5 تا از بهترین های بازی های که پی سی گیمرها باید تجربه کنند را معرفی کنیم.

    Control

    Control

    بازی Control، از بسیاری جهات، اوج ایده‌های طراحی Remedy از چندین بازی گذشته‌اش است که از بهترین عناوین الهام گرفته شده و ماجراجویی هیجان‌انگیز و جذابی را رقم می‌زند. داستان بازی، نفوذ جسی فادن به دفاتر اداره کنترل فدرال را دنبال می‌کند که با مجموعه‌ای از توانایی‌ها و قدرت‌های او، عجیب و غریب، به یاد ماندنی و غیرمنتظره می‌شود.

    استودیو Remedy دنیای Control را با جزئیات کوچکی پر کرده است که باعث می‌شود ایده‌های عجیب و غریب آن با یکدیگر همخوانی داشته باشند و روند بازی بیش از پیش غیرمنتظره‌ شود. درست مانند مکان اصلی بازی، گیم پلی روندی پر از رمز و راز دارد، اسراری که کشف آن‌ها بر عهده‌ی شما گذاشته می‌شود.

    تجربه‌ی نسخه‌ی PC این بازی، تنها راه برای بهره بری از ردیابی پرتو است که به جهان ظاهری واقعی‌تر و در عین حال ماورایی‌تر می‌دهد. شاید به همین دلیل است که این بازی کامپیوتری تک نفره، جایزه بهترین بازی سال 2019 وب سایت IGN را از آن خود کرد.

    در حال حاضر استودیو Remedy به طور رسمی روی Control 2 برای پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X|S و PC کار می‌کند. این استودیو همچنین در حال توسعه یک بازی چندنفره Control، ساخت بازی Alan Wake 2، یک بازی شوتر co-op رایگان با اسم رمز Vanguard و توسعه ریمیک Max Payne 1 و 2 است.

    تاریخ انتشار: 27 آگوست 2019

    توسعه دهنده: Remedy

    Stardew Valley

    پس از عرضه بازی Stardew Valley در سال 2016، این بازی توانست به یکی از پایه‌های اصلی در بازی‌های رایانه شخصی تبدیل شود و شاید به تنهایی مسئول احیای مجدد ژانر شبیه سازی کشاورزی را داشته باشد. در آن زمان، هیچ بازی دیگری با موفقیت نتوانسته بود ترکیب استادانه‌ای از مکانیک‌های RPG، گیم‌پلی جذاب و موسیقی زیبا و دلپذیر ارائه کند.

    خواندن
    ده تا از بهترین بازی‌های کنسول Steam Deck

    آخرین به‌روزرسانی این بازی، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی را شامل می‌شود که یک منطقه کاملا جدید را به همراه محتوای بیشتری برای تجربه به بازی اضافه می‌کند. این بازی حتی اگر بروزرسانی‌های آن را در نظر نگیریم، باز هم یک بازی کامل است. چه بازیکن جدیدی باشید از بازیکنان با سباقه و قدیمی، عنوان Stardew Valley یکی از بهترین بازی هایی است که می‌توانید روی رایانه شخصی بازی کنید. خالق بازی Stardew Valley اکنون روی یک شبیه ساز جدید به نام Haunted Chocolatier کار می‌کند.

    تاریخ انتشار: 2016

    توسعه دهنده: Eric Barone

    Genshin Impact

    D

    بازی Genshin Impact با 48 کاراکتر قابل بازی، سه منطقه بزرگ برای کاوش و رویدادها و فعالیت‌های متنوع، یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های رایگان است که در این لیست جای می‌گیرد. این بازی علاوه بر گیم پلی مبتنی بر داستان، تعداد زیادی ماموریت جانبی، امکان تعامل با شخصیت‌های گوناگون و داستان‌های جانبی زیادی نیز ارائه می‌دهد که فرصت خوبی برای شناخت بهتر شخصیت‌ها، حل پازل‌ها، جمع‌آوری کلکسیون‌ها و شرکت در رویدادها محدود فراهم می‌کند.

    حتی زمانی که به پایان داستان برسید، نبردها و فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با دوستان خود انجام دهید. تعداد زیاد سلاح و شخصیت‌های گنجانده شده در این بازی، باعث می‌شود تا روند آن خسته کننده و تکراری نباشد. اگر چه آخرین بروزرسانی از مشکلاتی مانند شخصیت‌های تصادفی بهره می‌برد، بازی Genshin Impact همچنان روند لذت بخشی دارد.

    خوشبختانه، سیستم گاچا (یا سیستمی که توسط آن به طور تصادفی با ارز ممتاز به دست آمد، سلاح یا شخصیت بهتر جایزه می‌گیرید) چندان تصادفی نیست و کسب ارز ممتاز نیز بدون پرداخت کار دشواری نیست. قطعا مقداری طول می‌کشد تا بتوانید شخصیتی پنج ستاره را برای خود دست و پا کنید.

    تاریخ انتشار: 28 سپتامبر 2020

    توسعه دهنده: miHoYo

    Grand Theft Auto 5 / GTA Online

    D 1

    نقشه گسترده و در عین حال پر از جزییات بازی Grand Theft Auto V، نقطه‌ای است که بیشتر بازی‌های جهان باز آرزوی رسیدن به آن را دارند. این نقشه نه تنها وسعت بالایی دارد، بلکه فوق‌العاده متراکم است و محتوای زیادی در خود جای داده. گیم پلی بازی نیز محدود به رانندگی و تیراندازی نمی‌شود و داستان بازی سه قهرمان را در برمی‌گیرد. این بازی هم به عنوان یک بازی رایانه شخصی تک نفره و هم به‌عنوان بازی آنلاین، به لطف ابزارها و حالت‌های خلاقانه خود، قطعا ارزش تجربه را دارد.

    خواندن
    بهترین بازی‌ های کامپیوتری با سیستم مورد نیاز پایین - قسمت اول

    با به‌روزرسانی‌هایی مانند Cayo Perico که سرقت‌های انفرادی و جزیره‌ای جدید را به نقشه اضافه کرد و با توجه به عرضه شدن این بازی برای کنسول‌های نسل نه، ظاهرا این بازی قرار نیست به این زودی‌ها از لیست بهترین‌ها کنار رود.

    استودیو Rockstar رسما تایید کرد که GTA 6 در حال توسعه است. ظاهرا این بازی بازگشتی به Vice City خواهد بود و برای اولین بار شاهد حضور یک شخصیت زن مجموعه در قالب یک ماجراجویی با الهام از بانی و کلاید خواهیم بود. جزئیات گفته شده توسط لیک اخیر اطلاعات بازی تایید شد.

    تاریخ انتشار: 4 آوریل 2015

    سازنده: Rockstar Games

    Forza Horizon 5

    Forza Gamescom Inline2

    بازی‌های رانندگی یک سبک دیرینه، مهم و قابل احترام در میان بازی‌های ویدیویی هستند، اما برای ارائه عنوانی منحصر به فرد به عاشقان خودرو، نیاز به ویژگی‌های خاصی است. با این معیار، بازی Forza Horizon 5 راه خود را بین بهترین عناوین رایانه‌هوی شخصی باز می‌کند. بازی فورتزا هورایزن 5، شبیه سازی بسیار واقع گرایانه و طبیعی از رانندگی با انواع خودروها در جهنی گسترده را به ارمغان می‌آورد، به گونه‌ای که از بسیاری از رقیبان به سرعت پیشی می‌گیرد‌.

    این بازی مسابقاتی عظیم را با الهام از زیباترین، متنوع‌ترین، جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های سری Forza Horizon تاکنون در خود جای می‌دهد. چه بخواهید خودروی خود را آماده کرده و رقیبان خود در مسابقات خود را شکست دهید، چه بخواهید اطراف را کاوش کنید و از سواری در بیابان‌های مکزیک لذت ببرید، این بازی نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

    بسته گسترش دهنده بازی Forza Horizon 5 که با حالت حرفه‌ای رالی جدید ارائه می شود، در 29 مارس (9ام فروردین) منتشر خواهد شد. همچنین در طول اولین برنامه Direct Developer Xbox، استودیو Turn 10 عنوان کرد که بازی بعدی، از فرنچایز Forza Motorsport خواهد بود و بیش از 500 اتوموبیل و ۸۰۰ ارتقا جدی را ارائه خواهد کرد.

    تاریخ انتشار: 5 نوامبر 2021

    خواندن
    15 تا از بهترین عناوین مستقل PS5 که باید تجربه کنید

    توسعه دهنده: Playground Games

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    2 دیدگاه

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها