• احتمالا به خوبی می‌دانید که بازی‌های مستقل (Indie) هرگز از پشتوانه مالی و منابع هنگفتی که بازی‌های AAA دارند، برخوردار نیستند، اما این موضوع باعث نشده تا از نظر کیفی نیز از این عناوین عقب بیفتند.

    بسیاری از بازی‌های مستقل به دلیل ویژگی‌های جذاب خود و عملکرد فوق العاده سازنده به رسمیت شناخته شده و توانسته‌اند طیف وسیعی از طرفداران را پای خود میخکوب کنند. با این وجود متاسفانه برخی از این عناوین مستقل، تا حدی نادیده گرفته می‌شوند.

    در این مقاله، ما قصد داریم در مورد چند مورد از بهترین عناوین مستقل PS5 که تا حدی نادیده گرفته شده‌اند، صحبتی کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را برشماریم.

    Tormented Souls

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    برای طرفداران عناوین کلاسیک در سبک ترسناک بقا، تجربه بازی Tormented Souls ضروری می‌شود. با وجودی که این ژانر در حال حاضر شامل تغییرات گوناگونی می‌شود و تفاوت‌هایی با گذشته خود دارد، اما عنوان Tormented Souls یکی از معدود بازی‌هایی است که تجربه‌ای از ویژگی‌های کلاسیک این سبک (به طور مثال دوربین کلاسیک آن) را ارائه می‌کند، چیزی که عناوین قدیمی Resident Evil و Silent Hill با آن شناخته می‌شدند.

    البته ممکن است تجربه این بازی بدون مواجه شدن با برخی از اشکالات آن نباشد، اما با این حال ویژگی‌های مثبت آن به خوبی نکات منفی را خنثی می‌کنند.

    Haven

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    عنوان Haven چند مشکلات گوناگون را شامل می‌شود، از کاوش در دنیایی یکنواخت گرفته تا مواردی مانند نبردهای نسبتا ساده و بی هیجان. با این وجود نمی‌توان از نکات مثبت و ویژگی‌های جذاب بازی، چشم پوشی کرد. سفر در طول جهان بازی Haven سرگرم کننده است و به خوبی شما را درگیر خود می‌کند.

    البته همان طور که گفتیم طراحی جهان این بازی کمی تکراری و خسته کننده است، اما دست کم سادگی طراحی آن به جداب تر شدن سفر در ان کمک می‌کند. دو شخصیت اصلی بازی یعنی یو و کی نیز بسیار دوست داشتنی هستند و بازی، داستانی جذاب را در مورد رابطه بین آن‌ها روایت می‌کند.

    Rollerdrome

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    سال گذشته بود که استودیو Roll7 با کنار گذاشتن پلتفرم‌های جانبی بازی‌های OlliOlli، وارد دنیای اکشن سوم شخص شد و ورود خود را، با توسعه و عرضه عنوان Rollerdrome جشن گرفت. البته این بازی به خودی خود عنوانی تماما اکشن نیست، اما توسعه دهندگان ویژگی‌های جذابی را درون آن جای داده است.

    این بازی ویژگی‌های جذاب سفر کردن در دنیایی گسترده را با ویژگی‌های شوتر ترکیب می کند و با بهره بری از دنیایی با طراحی خیره کننده، عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

    خواندن
    پرفروش ترین بازی های ایرانی اندروید

    Unpacking

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    ممکن است عناوینی که از پازل‌ها به عنوان بخش اصلی گیم پلی استفاده می‌کنند، چندان جذاب به نظر نیایند، اما با این حال توسعه دهندگان بازی Unpacking توانسته‌اند به خوبی از این ویژگی‌ها استفاده کنند. نه تنها گیم پلی بازی Unpacking به‌طور شگفت‌انگیزی جذاب است، بلکه شیوه‌ای که بازی باداستفاده از آن داستان پس زمینه قهرمان داستان را تعریف می‌کند نیز قابل تحسین است.

    The Ascent

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    با وجود عرضه شدن به عنوان یک بازی انحصاری برای ایکس باکس، بازی The Ascent توانست توجهات زیادی را جلب خود کند، اگرچه انتشار پورت PS5 آن، به نوعی از حجم این توجهات کاست. با این حال، اگر از صاحبان کنسول PS5 هستید و هنوز عنوانThe Ascent را بازی نکرده‌اید، باید به شما بگوییم که این بازی قطعا ارزش تجربه کردن را دارد.

    از گرافیگ خیره کننده و محیط سایبرپانک مانند گرفته تا مبارزات هیجان انگیز و جذاب The Ascent، این بازی به راحتی در دسته بهترین عناوین مستقل PS5 جای می‌گیرد و ویژگی‌های بسیاری را شامل می‌شود که شما را برای مدت‌ها درگیر خود می‌کنند.

    Chicory: A Colourful Tale

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    بازی Chicory: A Colourful Tale به راحتی یکی از خلاقانه ترین و جذاب ترین بازی‌هایی لقب می‌گیرد که در سال‌های اخیر بازی کرده‌ایم و این واقعیت که این بازی تنها توسط یک نفر ساخته شده است، نکات مثبت آن را نمایان تر می‌کند.

    عنوان Chicory با سبک گرافیکی منحصر به فرد و در عین حال پر جنب و جوش، داستانی جذاب، مکانیک ساده و در عین حال سرگرم کننده و بسیاری از موارد دیگر، اثری ماندگار از خود بر جای می‌گذارد.

    The Pathless

    The Entropy Centre

    همزمان با عرضه کنسول‌های نسل کنونی و همه نسخه‌های بزرگ AAA که یکی پس از دیگری معرفی و عرضه شدند، یکی از جدید ترین عناوین استودیو Giant Squid که The Pathless نام داشت، کمی از قافله عقب افتاد و توسط بسیاری از گیمرها نادیده گرفته شد. با این حال، تجربه این بازی را قطعا به شما توصیه می‌کنیم.

    عنوان The Pathless در دنیایی زیبا و غم‌ انگیز افاق می‌افتد و به لطف مکانیک‌های پیمایش کردن در طول بازی، امکان سفر و کاوش نقاط گوناگون نقشه را خواهید داشت. این بازی با توجه به ویژگی‌های خود، به راحتی در میان بهترین بازی‌های مستقل PS5 قرار می‌گیرد.

    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    امروزه عناوین Metroidvania در جایگاه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند و با وجود موفقیت برخی از آن‌ها، برخی دیگر برای همیشه فراموش می‌شوند. عنوان F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch یکی از همین موارد است که تا حدی فراموش شده و نادیده گرفته شده است، در حالی که ویژگی‌های جذاب آن، آن را سزاوار توجه بیشتری می‌کند.

    خواندن
    شایعه: بازی The Elder Scrolls 6 ممکن است برای کنسول PS5 منتشر شود

    چه مبارزات جذاب این بازی را مورد توجه قرار دهید و چه نگاهی به توانایی‌هایی که در طول بازی فعال می‌کنید بیندازید، متوجه خواهید شد که توسعه دهندگان این بازی به خوبی توانسته‌اند المان‌های Metroidvania را در آن پیاده کنند و آن را به عنوان یکی از بهترین عناوین مستقل PS5 معرفی کنند.

    Lost in Random

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    ممکن است بازی Lost in Random دارای برخی از ویژگی‌هایی که عناوین تحت نظارت EA Originals دارند، نباشد، اما این بازی اکشن ماجراجویی که توسط استودیو Zoink توسعه یافته است، هنوز هم نکات مثبت زیادی را درون خود جای می‌دهد که باعث شده در میان بهترین عناوین مستقل PS5 جای بگیرد.

    قلمروهای این بازی بسیار متنوع و از نظر گرافیکی جذاب هستند، جو آن فوق العاده به نظر می‌رسد و مبارزات متنوع هستند. حتی اگر برخی از مشکلات مبارزات را در نظر بگیریم، باز نخواهیم توانست نکات مثبت آن را نادیده بگیریم.

    Dredge

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    عرضه عنوان Dredge که به گونه‌ای یک شبیه یاز ماهیگیری به شمار می‌رود که آرامش زیادی در طول گیم پلی خود دارد، تعداد بسیاری را غافلگیر کرد. ویژگی‌های گوناگون این بازی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند و یک گیم‌ پلی واقعا اعتیاد آور و جذاب را ایجاد می‌کنند که می‌تواند شما را ساعت‌ها درگیر کند (مخصوصا اگر به ماهیگیری علاقه مند باشید).

    اگر برای دقایقی از عناوین AAA گوناگونی که امسال معرفی و عرضه شده‌اند فاصله بگیرید، عنوانی مانند Dredge می‌تواند به خوبی توجه شما را جلب کند.

    Deliver Us Mars

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    عنوان ماجراجویی علمی تخیلی استودیو KeokeN Interactive که با نام Deliver Us Mars و بر اساس Deliver Us the Moon ساخته شده است، در اوایل سال جاری وارد بازار شد. اگرچه ان بازی نتوانست معرفی و فروشی حیرت انگیز داشته باشد، اما موفق شد در نوع خود تجربه مناسبی را ارائه کند.

    بازی Deliver Us Mars داستان جذابی را روایت می‌کند، شخصیت پردازی خیلی خوبی دارد و اگرچه گیم پلی و جنبه‌های فنی کمی ضعیف هستند، اما نقاط قوت داستانی بازی، بسیاری از این مشکلات را جبران می‌کند.

    Toem

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    تنها یک نگاه به TOEM کافی است تا متوجه شوید که این بازی چقدر منحصر به فرد است تنها مدت کوتاهی تجربه این بازی، آن را به شما اثبات می‌کند. علاوه بر جلوه‌های بصری فوق العاده، بازی Toem مکانیک‌های ساده و در عین حال سرگرم‌ کننده، پازل‌های هوشمندانه و مهم تر از همه، دنیایی جذاب و بی پایان را ارائه می‌دهد که حضور در آن لذت بخش است.

    خواندن
    شایعه: کنسول دستی PS5 عمر باتری 3 الی 4 ساعت خواهد داشت

    The Entropy Centre

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    شاید بالاخره زمانی برسد که طلسم همیشگی شرکت Valve بشکند و این شرکت بالاخره شمردن تا سه را یاد بگیرد. در این صورت ممکن است هر چه سریع تر بتوانیم عنوان بعدی سری Portal را تجربه کنیم. با این حال تا زمانی که این اتفاق بیفتد، می‌توان سراغ تجربه عناوین مشابه رفت که عنوان The Entropy Centre یکی از آن‌ها است.

    این بازی به لطف طراحی عالی پازل‌های سرگرم کننده و بهره بری از محیطی جذاب، موفق به ارائه تجربه‌ای لذت بخش به صورت اول شخص می‌شود، عنوانی که حتی اگر نکات منفی آن راددر نظر بگیریم، باز هم ارزش تجربه کردن را دارد.

    Hard West 2

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    با ترکیب عناصر غرب وحشی و عناصر ترسناک، عنوان Hard West 2 توانسته به به لطف محیط جذابش، جذابیت زیادی پیدا کند، البته نمی‌توان عملکرد خوب استودیو Ice Code Games را نیز نادیده گرفت.

    مهم ترین ویژگی این بازی، سیستم مبارزه و تاکتیک‌های آن است، اابته این سیستم ممکن است بهترین سیستمی نباشد که تا به حال دیده‌اید، اما ویژگی‌های مثبت آن، تاثیر جالبی بر روی المان‌های اصلی این ژانر ایجاد می‌کند. با وجودی که این بازی قرار نیست تجربه‌ای بی نظیر را به شما ارایه دهد، اما تجربه آن قطعا پیشنهاد می‌شود.

    MADiSON

    بهترین عناوین مستقل Ps5

    بازی‌های ترسناکی که در نهایت نمی‌توانند حس ترس را به خوبی القا کنند، معمولا بعث ناامیدی طرفداران می‌شوند و به هدف خود دست نمی‌یابند. خوشبختانه این مورد در باره بازی MADiSON صدق نمی‌کند و نیازی نیست که نگران آن باشید. این عنوان ترسناک روانشناختی اول شخص، از اولین دقایق گیم پلی تا آخرین دقایق خود، گیم پلی‌ای به شدت ترسناک را به نمایش می‌گذارد.

    ترکیب پازل‌های گوناگون و مکانیک‌های کاوش که با داستانی ناراحت کننده همراه شده‌اند، تجربه‌ای را ارائه می‌کند که تا انتها شما را درگیر خود نگه خواهد داشت. تجربه این عنوان به طرفداران ژانر ترسناک پینشهاد می‌شود.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها