• به شخصه بسیار به این جمله که انسان با داستان زنده است علاقه و باور دارم . همه ما با داستان زنده ایم . همه ما به تجربه و ماجراجویی و تحمل سختی ها و طی کردن راه های مختلف و رسیدن به اهداف مختلف میپردازیم تا داستانی برای نقل کردن داشته باشیم .

    حال این داستانگویی در طول تاریخ مدیوم های متنوعی داشته است . اما امروزه یکی از بهترین های آن دنیای گیم است . چرا بهترین ؟ چون در مدیوم های دیگر مخاطب یا بیننده یا شنونده و یا خواننده صرف است ولی در گیم علاوه بر این که خواننده و بیننده و شنونده است خود در جهان بازی فعلیت دارد و آن را تجربه میکند و این خود یک مزیت و عاملی برای تاثیر گذاری بیشتر تلقی میشود .

    حال امروز میخواهیم تا باهم نگاهی به بازی هایی بیندازیم که از بهترین داستان ها برخوردار بودند .

    The Last Of Us Part 2

    269Dbcff 3Ef5 4Ad4 86Ca Becaad895632

    قسمت دوم از بازی آخرین ما بدون شک یکی از شاهکار ها در دنیای داستان گویی در بازی های ویدیویی است . بازی ای که اولین بار در دنیای نوپای گیم به له کردن کلیشه ها پرداخت و نشان داد که خوب مطلق و بد مطلق وجود ندارد . قهرمان وجود ندارد و آن کسی که برای ما قهرمان است ممکن است برای کسی بد ترین و پست ترین موجود دنیا باشد که به هر دری میزند تا از او انتقام بگیرد .

    بازی هر آن چه که نیاز داشت به مخاطب برساند را به بهترین و تاثیر گذار ترین شکلش رساند و صد البته که این بهایی هم داشت . حقیقت آن است که حقیقت تلخ است و مردم بر خلاف آن چه تظاهر میکنند ، شنیدن دروغ های شرین را بیشتر ترجیح میدهند . میخواهید مطمعن شوید ؟ نگاهی به ماجرای بازی آخرین ما قسمت دوم بیاندازید . بازی از هر نظر و حتی داستان و پیچش داستانی یک شاهکار به تمام معنا بود و تمام منتقدین آن را با بالا ترین امتیاز ها بدرقه کردند . اما مخاطبان طاقت شنیدن یک داستان شاهکار و با مفهومی به شدت عمیق را نداشتند بلکه به دنبال یک کلیشه بودند و طاقت کثیف شدن چهره قهرمانانشان و یا از دست دادن آن ها را نداشتند . و با جمع آوری امضا سعی داشتند تا دوباره آن را باز تولید کنند .!

    خواندن
    بهترین بازی های موبایل ایرانی سال 1401 به انتخاب رسانه ورنا پلاس

    اگر میخواهید دو روی یک داستان بشنوید و ببینید و خود را درجایگاه دشمنان بازی هم قرار دهید تا ببینید حق دارند یا نه ؟ و اگر میخواهید تا به خوبی با انتقام وبخشش رو به رو شوید و آن را درک کنید از تجربه قسمت دوم از بازی آخرین ما غافل نشوید .

     

     

    Bloodborne

    566666111

    شاهکار میازاکی اثری است که بعد از تجرب آن تا مدت ها ذهنتان درگیرش خواهد بود .بازی سه پایان مختلف را ارائه میدهد که میشود راجب هرکدام از آن ها ساعت ها بحث کرد .

    گاهی از خود میپرسم که چطور یک شخص چنین داستانی روایت کرده است که وقتی تمام جزئیات و نکات مختلف آن را کنار هم قرار میدهیم حتی شنیدنش هم مغزمان را درد می آورد چه برسد به سرودنش !

    شما در بازی در نقش یک شکارچی قرار دارید که در شهری به نام یارنام باید جواب معما های زیادی را به همراه علت این بیماری خونی که مردم را به هیولا تبدیل کرده پیدا کند و همچنین خودش و افراد بازمانده دیگر را نجات دهد اما در ادامه پیچش های داستانی ای وجود دارد که حتی فکرش را هم نمیتوانید بکنید .

    در بلادبورن داستان به صورت معمول روایت نمیشود بلکه این شمایید که باید آم را کشف کنید و با کنار هم قرار دادن اجزایی که در طول بازی کشف کرده اید به نتیجه برسید

     

     

    Shadow of colossus

    Shadow Colossus 900X900 1

    بازی سایه کلوسوس از آن دست بازی هایی است که شاید هرکسی آن را تجربه نکرده باشد ، اما هرکسی که آن را تجربه کرده باشد قطعا داستانش را از یاد نخواهد برد .

    شما سوار بر اسب باوفای خود همراه با جسد یک انسان وارد یک معبد در دل یک دنیای زیبای متروکه میشوید . پارچه را از روی آن کنار میزنید و جسد دختری جوان نمایان میشود . خواسته خود را که زنده شدن دختر است بیان میکنید و صدای صاحیب معبد به شما میگوید که درمقابل کشتن شانزده غول بی شاخ و دم به نام کلوسی خواسته شما را برآورده میسازد اما این هشدار را میدهد که این عمل بهای بسیار سنگینی خواهد داشت . اما شما آن را قبول میکنید و حال از این جا به بعد آغاز یک ماجراجویی عظیم است . آغاز یک سفر زیبا هیجان انگیز و گشت و گذار در دنیایی که خالی از هر سکنه ایست اما بی اندازه زیباست . از این جا آغاز یک ماجراجویی پر از احساس است . آغاز یک عشق است و آغاز یکی از بهترین بازی هایی که تاریخ به خود دیده و یکی از بهترین داستان های روایت شده در دنیای ویدیو گیم.

    خواندن
    10 تا از بهترین بازی‌ های کنسول نینتندو سوئیچ

     

     

    Red dead Redemption 2

    Trailer Screen20

    دنیای غرب وحشی همواره مستعد روایت های بسیاری از داستان های مختلف است . این موضوع بار ها در سینما ، گیم و … خود را نمایان ساخته است .

    جایی که نام راک استار به عنوان سازنده قید شود میدانیم که خیلی بعید است که با یک اثر خوب مواجه نباشیم و رد دد ردمپشن دو اثری است که خوب نیست بلکه شاهکار است .

    اگر شما هم به تجربه آن پرداخته باشید و با شخصیتی دوست داشتنی به نام آرتور مورگان همراه شده باشید احتمالا با من در این که یکی از زیبا ترین و احساسی ترین روایت های داستان در دنیای ویدیو گیم متعلق به این اثر خوش ساخت اک استار است هم نظرید

     یکی از پر احساس ترین پایان بندی ها هم بدون تردید متعلق به آن است . صحنه پایانی بازی در بخش آرتور مورگان بدون شک  از زیباترین و تاثیر گذار ترین و صد البته به یاد ماندنی ترین سکانس های تاریخ صنعت گیم است .

    شخصیتی مانند آرتور مورگان و داستانی مانند داستان بازی رد دد ردمپشن دو بدون تردید جایش در این لیست قرار دارد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها