• سال ۱۴۰۱، سال نسبتا خوبی برای گیمرها به شمار می‌رفت. بازی‌های بسیاری در این سال برای پلتفرم‌های گوناگون عرضه شدند و چندین عنوان معروف، در این سال ریمیک خود را دریافت کردند. پلتفرم موبایل نیز دست کمی از سایر پلتفرم‌های گیمینگ ندارد و همانطور که سالانه بازی‌های گوناگونی برای آن عرضه می‌شد، امسال نیز شاهد توسعه و نشر عناوین گوناگونی بودیم.

    خوشبختانه در بین استودیوهایی که امسال توانستند نامی برای خود دست و پا کنند، اسامی چندین استودیو داخلی نیز به چشم می‌خورد. امسال بسیاری از این استودیوهای ایرانی، موفق به عرضه عناوینی شدند که به خوبی قادر به رقابت با بازار بین‌المللی بودند. 

    در این مقاله، سراغ بهترین بازی‌ های موبایل ایرانی سال ۱۴۰۱، به انتخاب رسانه ورنا پلاس می‌رویم و در نهایت در پایان هر بخش، برنده نهایی را مشخص می‌کنیم.

     

    نامزدهای بهترین بازی از نظر هنری

    پاییز

    فوتبالیا

    خاکستر سرد

    سرآشپز: رستوران ایرانی

    من دزد نیستم

     

    برنده بهترین بازی از نظر هنری: بازی فوتبالیا

    بهترین بازی های موبایل ایرانی در سال ۱

    بازی فوتبالیا که توسط استودیو GlimGames توسعه یافته، می‌تواند دلایل بسیاری برای حضور در این لیست داشته باشد. اما ما به طور خاص در این بخش، به ویژگی‌های هنری آن می‌پردازیم که می‌تواند با بسیاری از عناوین، رقابت داشته باشد. محیط بازی و تمام قسمت‌های آن، بر اساس محیط‌های ایرانی‌ای طراحی شده‌اند که بیشتر یادآور دهه هفتاد و دهه هشتاد شمسی هستند.

    سازنده به خوبی از پس طراحی محیط بازی برآمده و حس و حال کوچه پس کوچه‌های ایرانی را در آن قرار داده است. در بخش شخصیت‌ها نیز تیم سازنده کار قابل تحسینی انجام داده و کاراکترهای جذابی به وجود آورده، به گونه‌ای که ظاهر هر کاراکتر به خوبی با شخصیت و اخلاقیات او همخوانی دارد. با توجه به وجود مکان‌های گوناگون مانند خیابان، مغازه‌ها، پارک‌ها و غیره، در هم تنیدگی این مکان‌ها در هم کاملا حس می‌شود.

    با توجه به امکان تجربه این بازی در حالت ۲/۵ بعدی (که معمولا در حین تجربه فوتبال اتفاق می‌افتد)، سازنده به خوبی از پس طراحی اشیا و بخش‌های گوناگون به صورت سه بعدی بر آمده و با ارائه کیفیت مناسب در این بخش، تجربه فوتبال را از هر زمان دیگر لذت بخش‌تر می‌کند.

     

                              دانلود بازی فوتبالیا از مایکت              دانلود بازی فوتبالیا از بازار

    خواندن
    بهترین بازی های کامپیوتری - قسمت دوم

     

    نامزدهای بهترین بازی از نظر داستانی

    من دزد نیستم

    خاکستر سرد

    رانده شده

    خونه ما

    فوتبالیا

     

    برنده بهترین بازی از نظر داستانی: خاکستر سرد

    بهترین بازی های موبایل ایرانی در سال ۱

    استودیو Tedy در داستان نویسی و شخصیت پردازی بازی خاکستر سرد (ColdAsh) کار حرفه‌ای و قابل تاملی انجام داده است. در این بازی، شما شخصیت فرید را دنبال می‌کنید که به دنبال مشکلات گرسنگی و قحطی در قبیله خود، ناچار می‌شود مقدار بسیار زیادی پول از آنتاگونیست بازی، کیکاووس قرض کند. اما پس از مدتی که مشکلات و قحطی از قبیله فرید رخت می‌بندد، سر و کله کیکاووس پیدا شده و با آزار و اذیت فرید و اعضای قبیله، پول خود را طلب می‌کند.

    حال فرید باید به دنبال راه حلی برای پس دادن پول کیکاووس باشد و در این راه، ناچار می‌شود دست به کارهایی بزند که روزی از انجام آن‌ها بیزار بود. داستان بازی از کتاب‌های کهن ایرانی مانند شاهنامه الهام گرفته شده و به همین دلیل، عناصر و ویژگی‌های ایران باستان را شامل می‌شود. خوشبختانه تیم سازنده، ویژگی تصمیم گیری را در این بازی گنجانده است. به لطف این ویژگی، شما امکان تصمیم گیری در نقاط گوناگون داستان، از جمله نقاط حساسی که ممکن است پایان متفاوتی رقم بزنند، خواهید داشت.

    سازندگان جدای از داستان، روند موفقی در شخصیت پردازی طی کرده‌اند و شخصیت‌های بازی، به خوبی با داستان ارتباط برقرار می‌کنند. در پی داستان کاملا ایرانی، سازندگان از نام تمام ایرانی همچون فرید، کیکاووس، نیما، شهاب و غیره برای کاراکترها استفاده کرده‌اند.

     

                        دانلود بازی خاکستر سرد از مایکت             دانلود بازی خاکستر سرد از بازار

     

    نامزدهای بهترین بازی از نظر موسیقی

    سربازان وطن

    خاکستر سرد

    پوکه: مبارزان کمپانی

     

    برنده بهترین بازی از نظر موسیقی: خاکستر سرد

    بهترین بازی های موبایل ایرانی در سال ۱

    بازی خاکستر سرد به خاطر ارائه داستانی منحصر به فرد که شخصیت پردازی نسبتا خوبی را همراه خود ارائه می‌دهد، توانست عنوان بهترین بازی داستانی را از آن خود کند. اما جالب است بدانید که تیم توسعه دهنده در استفاده کردن از موسیقی‌های مناسب نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

    خواندن
    بهترین شرکت های بازی سازی

    با توجه به این که محیط بازی از ویژگی‌های ایران کهن بهره می‌برد، موسیقی‌های قرار داده شده در بازی نیز با ایران باستان هماهنگ شده‌اند. موسیقی بازی با توجه به شرایط محیط اطراف می‌تواند تغییر کند، به طور مثال در حین جنگ و مبارزه با دشمنانی که بر سر راهتان ظاهر شده‌اند، موسیقی حماسی شروع به پخش شدن می‌کند و در حین کشته شدن عزیزانتان، موسیقی حس و حال احساسی یه خود می‌گیرد.

    با توجه به این که امکان حضور و سر زدن به مکان‌هایی مانند باشگاه مشت زنی وجود دارد، موسیقی قرار داده شده در هر مکان نیز منحصر به فرد است که از روند یکنواخت می‌کاهد و بر تنوع گیم پلی بازی، می‌افزاید.

     

                          دانلود بازی خاکستر سرد از مایکت           دانلود بازی خاکستر سرد از بازار

     

    نامزدهای بهترین بازی از نظر خلاقیت

    سربازان وطن

    دبرنا (آنلاین)

    پیکچرز

    سیاه و سفید

    خونه ما

     

    برنده بهترین بازی از نظر خلاقیت: سیاه و سفید

    بهترین بازی های موبایل ایرانی در سال ۱

    بازی سیاه و سفید (Black and White) که توسط استودیو VCT برای پلتفرم موبایل عرضه شده، از گیم پلی جالب و خلاقانه‌ای بهره می‌برد. در ابتدای این بازی شما کنترل دو شخصیت سیاه و سفید را در دست می‌گیرید. این دو شخصیت در دنیایی جالب و نامفهوم، سرگردان شده‌اند و قصد دارند تا خود را به پورتال‌های خروج برسانند. این کار بر عهده شماست تا با گذراندن هر مرحله، خود را به پورتال‌های عبور برسانید.

    گیم پلی بازی به نحو جالبی طراحی شده است. در طول هر مرحله، سطوح زیادی وجود دارد که به دو رنگ سیاه و سفید هستند. نکته کار همینجاست: تنها شخصیت سفید می‌تواند بر روی سطوح سفید راه برود و در صورتی که شخصیت سفید قدم بر روی سطح سیاه رنگ بگذارد، در آن فرو رفته و کشته می‌شود. همین موضوع در مورد شخصیت سیاه نیز صدق می‌کند و نباید نزدیک به سطوح سفید شود.

    با توجه به نحوه گیم پلی بازی، روند آن تا حدودی سخت و مشکل است، تا جایی که امکان دارد مدت‌ها در یک مرحله ثابت بمانید و در سطوح گوناگون فرو روید، تا موقعی که بالاخره الگوی مناسب را پیدا کرده و خود را به پورتال‌ها برسانید. البته سازنده از روند سخت بازی آگاه بوده و به همین دلیل، امکاناتی مانند سوییچ بین دو شخصیت و یا تغییر رنگ سطوح در صورت نیاز را، به بازی اضافه کرده است.

    خواندن
    7 بازی برتر برای طرفداران سری God of War

     

                        دانلود بازی سیاه و سفید از مایکت             دانلود بازی سیاه و سفید از بازار

     

    نامزدهای بهترین بازی موبایل سال ۱۴۰۱

    خاکستر سرد

    پوکه: مبارزان کمپانی

    رانده شده

    من دزد نیستم

    فوتبالیا

     

    برنده بهترین بازی موبایل سال ۱۴۰۱: خاکستر سرد

    بهترین بازی های موبایل ایرانی در سال ۱

    در بین بازی‌های عرضه شده برای موبایل در سال ۱۴۰۱، کمتر می‌توان عنوانی پیدا کرد که بتواند از بسیاری از قسمت‌ها جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. بسیاری از عناوین، در بخش‌های موسیقی، داستانی، جلوه‌های ویژه و غیره توانسته‌اند اعتماد طرفداران ویدیو گیم را جلب کنند، ولی تنها عناوین کمی پیدا می‌شوند که بتوانند علاوه بر نوآوری و ارزش تجربه بالا، تمام این ویژگی‌ها را یک جا ارائه کنند.

    بازی خاکستر سرد نه تنها از نظر داستانی و موسیقی، می‌تواند در لیست بهترین‌ها قرار گیرد، بلکه ساخته شدن بر اساس کتاب‌های کهن ما و پایبند بودن به فرهنگ اصلی ایرانی، آن را از بسیاری عناوین دیگر متمایز می‌کند. توانایی سازندگان در ارائه داستان و شخصیت‌هایی که بتوانند حس و حال ایران باستان را به خوبی در خود جای دهند، کاری بسیار ستودنی است.

    ویژگی‌های تصمیم گیری در مکالمات و مراحل، باعث شده تا بازی آزادی بسیار بیشتری داشته باشد و بسیاری از اتفاق‌هایی که ممکن است در طول بازی بیفتند، به خود بازیکن بستگی داشته باشد. تمام این موارد در کنار جلوه‌های ویژه جذاب بازی و امکاناتی که در طول گیم پلی گنجانده شده‌اند، بازی خاکستر سرد را به عنوان بهترین بازی سال ۱۴۰۱ به ما می‌شناساند.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها