• در دنیای ویدیو گیم همیشه بازی هایی بودند که به دلیل کشش داستان و شخصیت ها و به کل دنیای خلق شده در آن به صورت دنباله یا فرانچایز درآمده اند و همه ما با نسخه های آن ها خاطرات مختلفی ساخته ایم . بعضی از آن نسخه ها را بیشتر دوست داشتیم و بعضی هایشان را حتی به پایان نرساندیم . 

    حال تعدادی از این فرانچایز ها همیشه سرگرم کننده بوده اند و حتی هنوز هم نسخه های جدید آن منتشر میشوند و بعضی با این که سال ها از انتشار از آخرین نسخه گذشته است اما هنوز هم تجربه ای متفاوت و دوست داشتنی برای ما به حساب می آیند . 

    در این مقاله سعی کردیم تا تا خاطره انگیز ترین آن هارا معرفی کنیم . هرچند که تعداد فرانچایز های بی نظیر دنیای گیم بیشتر از این است که در یک مقاله بگنجد و اگر فرصتی باقی باشد در ادامه و در مقاله های بعدی باز هم به معرفی و بررسی دنباله های خاطره ساز گیم  خواهیم رفت . 

     

    Call of duty

    1551047923061

    کمتر کسی پیدا میشود که حداقل یکی از نسخه های سری معروف ندای وظیفه را تجربه نکرده باشد . عنوانی قدیمی که همه ما از کودکی تا به امروز با آن خاطره داریم . 

    ساخته های اکتیویژن از همان ابتدا از کیفیت و پتانسیل فنی بالایی برخوردار بودند . عناوین مختلف سری ندای وظیفه که در سبک شوتر اول شخص به بازار عرضه میشوند و به نوعی همیشه جز پرفروش ترین و معروف ترین بازی های شوتر اول شخص منتشر شده تاریخ اند . 

    ندای وظیفه ازگذشته تا کنون در بین بازی های هم سبک همیشه از خط داستانی خوبی بهره میبرد . شخصیت هایی که برای همه ما حالا آشنا هستند و به نوعی به آن ها خو گرفته ایم . 

    در سال های اخیر Call of duty بازی های آنلاین محور و بتل رویال پرفروش و خوبی هم به بازار عرضه کرده است . از وارزون گرفته تا نسخه موبایلی که سود خوبی هم نصیب سازندگان کرده است . از قدیم در حوزه بازی های چند نفره همواره ندای وظیقه حضوری فعال داشته است . 

    خواندن
    15 تا از بهترین عناوین مستقل PS5 که باید تجربه کنید

    همانند تمام فرانچایز ها Call of duty هم از فراز و نشیب های بسیاری برخوردار بوده است اما بعد از انتقادات فراوان از نسخه های مختلف این دنباله الان واضح است که در نسخه های اخیر توانسته دوباره خودش را پیدا کند و حداقل طرفدارانش را راضی کند . 

     

    6Ed05Ced C49A 416B B1Fa 289898162811

    God of war

    1646448198 329152 1646448279 Noticia Normal

    سری خدای جنگ اگر نگوییم بهترین ، قطعا یکی از بهترین بازی های هک اند اسلش و اکشن منتشر شده تا به امروز است.  شاید تعداد عناوین منتشر شده از آن به تعداد دیگر فرانچایز ها نباشد اما آن چه روشن است این است که تمامی این عناوین با حوصله و ظرافت بسیاری ساخته شده اند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند . 

    داستان در بازی های این مجموعه همیشه رکن اصلی است و حتی قبل شروع نسخه ای از این سری میتوانید مطمئن باشید که قرار است داستانی زیبا و غافلگیر کننده و صد البته هیجان انگیز را بشنوید . 

    کریتوس این مرد گناه کار عصبانی و خشمگین که تبدیل به خدا شد به قدی شخصیت پردازی مناسبی دارد که همه گیمر ها را تحت تاثیر قرار میدهد و یکی از دلایل محبوبیت و فروش بالای این مجموعه قطعا حضور کاراکتری کاریزماتیک مانند کریتوس است . برای این که میزان این محبوبیت را متوجه شوید کافی است به واکنش تماشا چیان در کنفرانس E3 زمانی که اولین نمایش از God of war 2018 پخش شد دقت کنید . 

    سانتامونیکا دنباله ای را خلق کرده که حتی میتوان گفت سونی بخشی از محبوبیت کنسول های خود را مدیون آن است . این سیاست را سونی بار ها اجرا کرده و به وسیله ی محبوبیت god of war از فروش خوب کنسول هایش بهره برده است. 

    صحنه پایانی خدای جنگ دو را به یاد دارید ؟ همه ما منتظر ادامه داستان و نبرد هیجان انگیز خدایان و تایتان ها به رهبری کریتوس بودیم که بازی تمام شد و نسخه سوم آن روی کنسول جدید سونس منتشر شد !

    خواندن
    بهترین بازی های کامپیوتری در سال 2022

    همین حالا هم سونی با انتشار god of war بر روی کامپیوتر های شخصی کلی طرفدار جذب کرده که منتظر شنیدن قصه راگناروک هستند ولی برای این کار باید کنسول های سونی را تهیه کنند . 

    احتمالا همه موافق هستیم که خدای جنگ بدون شک از موفق ترین و به یاد ماندنی ترین فرانچایز های بازی های ویدیویی است . 

     

    Gow A Art.0

    Assassins creed

    Assassins Creed Symphonic Adventure Bandwagon 2021 2022

    یوبی سافت را میتوان یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی دنیا دانست . کمپانی ای که نه قدر خودش را دانست نه فرانچایز هایش را !

    یوبی سافت به قدری عناوین و دنباله های با پتاسیل بالا و خاطره ساز دارد که شرح آن از حوصله خارج است . اما آن طور که باید از موقعیتش استفاده نکرد و میتوان گفت این دنباله ها را نیز از بین برد . 

    در وصف خوب بودن و پتانسیل بالای فرانچایز های یوبی سافت همین بس هنوز هم با وجودی سیلی از ایرادات جز پرطرفدار ترین ها و پرفروش ترین ها هستند و حتی اگر همین حالا هم عنوانی در خور نامشان منتشر کنند میتواند جدی ترین نامزد جایزه بهترین بازی سال شود . 

    زمانی که اولین نسخه ها از بازی کشیش قاتل منتشر شد همه مخاطبان و منتقدین به تحسین آن پرداختند . داستانی زیبا همراه با کشش داستانی بسیار که حتی تا الان هم دنباله هایش منتشر میشود . 

    شخصیت های کاریزماتیک بی نظیر مانند اتزیو و الطایر که صد حیف که هیچ وقت تکرار نشدند و حالا کم کم به دست فراموشی سپرده میشوند . 

    مکانیزم های گیم پلی فوق العاده هیجان انگیز و سرگرم کننده که آن قدر تکرار شدند که دیگر هیچ جذابیتی ندارند . 

    هرچند یوبی سافت در سال های اخیر با تغییراتی که در این مجموعه به وجود آورد سعی در احیای آن داشت اما باز هم جای نسخه های اول را نگرفت . 

    شاید ایراد از نسخه های اول بود که بیش از حد خوب بودند که دیگر نمیشود عنوانی حتی نزدیک به آن ها هم خلق کرد . 

    خواندن
    15 تا از بهترین بازی‌ های VR که تجربه‌ای همه جانبه را ارائه می دهند

    Assassins creed را میتوان ناموفق ترین فرانچایز موفق تاریخ نامگذاری کرد !

     

    Prr4Fvsugck6Hp2Mgrecwk

    Dark souls

    1653806751 165014 1653806847 Noticia Normal

    همیشه برایم سوال بود که چطور میشود عنوانی خلق کرد با وجود سختی بیش از اندازه و تا مرز جنون پیش بردن مخاطب اما تا به این اندازه موفق و مورد تحسین باشد . به نظر جواب فقط یک کلمه است . زیبایی !

    ارواح تاریک سری بازی های ویدیویی که توسط میازاکی و استودیو فرام سافتویر به بازار عرضه شدند . طراحی کاراکتر ها و باس فایت ها به قدری زیبا بود که همه آرزو میکردند کاش بازی اینقدر سخت نبود تا بتوانند آن را تجربه کنند اما در جواب باید گفت هر چیز با ارزشی به سختی به دست می آید . 

    همه عناوین میازاکی از داستان های منحصر به فردی بر خوردارند که بعد از تجربه بازی تا مدت ها شما را درگیر خواهند کرد.  به علاوه میتوان گفت که هیجان و تلاشی که برای بقا در سری دارک سولز دارید در هیچ عنوان دیگری یافت نمیشود .

    زیبایی محض ، شخصیت های درگیر کننده و داستانی که شمارا میخکوب میکند . ساخته های یکی از خلاق ترین مغزهای حال حاضر دنیای ویددیو گیم در اختیار شما قرار دارد اما فقط زمانی به سراغ آن بروید که توانایی تحمل رنج بینهایت موجود در بازی را داشته باشید. البته اگر از دید مثبت به آن نگاه کنید قرار است هیجان و زیبایی تکرار نشدنی ای را تجربه کنید . شاید یکی از بهترین و خاص ترین تجربه های زندگی تان !   

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها