• استودیو ایرانی DeadMage بار ها ثابت کرده که در زمینه خلق بازی حرف هایی برای گفتن دارد و هرچند آن ها در ابتدا و با پروژه های نه چندان موفق شکست های سنگینی را متحمل شدند اما حالا با پیشرفت چشمگیرشان و انتخاب های صحیح به جایگاهی رسیدند که میتوان گفت از موفق ترین بازی سازان ایرانی اند . 

    بازی Children Of Morta حاصل پنج سال تلاش این استودیو خلاق ایرانی است که توانست بعد از انتشار از موفقیت های بسیاری بهره مند شود . 

    فرزندان مورتا داستان یک خانواده است که باید در مقابل نیرو های شیطانی که به دنیای آن ها نفوذ کرده است بایستند . بازی به خوبی تمام مفاهیمی که یک خانواده برای ما تداعی میکند را در خود جای داده است . عشق و فداکاری و اولویت خانواده و عزیزان قبل از هرچیزی و … 

    فرزندان مورتا از داستان و روایت داستانی بسیار خوبی برخوردار است . بر خلاف بازی های ایرانی که به دلیل ضعف های فنی در پیاده سازی داستان های مد نظرشان بسیار ضعیف عمل میکنند طوری که مخاطب هیچ چیز از داستان را نمیفهمد اما فرزندان مورتا به خوبی در این زمینه عمل کرده است و مخاطب هم با داستان و هم با شخصیت ها و هدف این خانواده خو می گیرد و همین موضوع به نکته ای برای عطش ادامه دادن بازی تبدیل میشود .  

    داستان بازی فرزندان مورتا به هیچ عنوان یک داستان کلیشه ای و ساده نیست و به خوبی مخاطب را درگیر میکند و همین موضوع در کنار جرئیاتی دیگر به یکی از عواملی تبدیل شده است که ارزش تکرار بازی را به شدت بالا میبرد . 

    در بازی هیچ کدام از کاراکتر ها حرف نمیزنند و کل بار این موضوع بر روی دوش راوی است . هرچند صدای راوی صدایی گرم است که به خوبی به فضا سازی و اتمسفر بازی کمک کرده است اما با توجه به ارتباط احساسی که بازیکن با کاراکتر های بازی میگیرد اگر هرکدام از شحصیت ها هم سخن میگفتند شاید نمود بهتری را در بازی پیدا میکرد . 

    ما در بازی در جایگاه خانواده برکسون ها قرار میگیریم که شش عضو دارد . خانه ی آن ها به نوعی هاب بازی است و اکثر ارتقا ها و همه ی تغییرات لازم از این منطقه انجام میشود . در همان ابتدا فضای گرم و صمیمی خانواده برکسون ها و اتمسفر خاص خانه ی آن ها آن حسی که از یک خانواده و یک خانه ی گرم و صمیمی خواهید گرفت را به شما منتقل میکند . 

    هرکدام از شش کاراکتر بازی هم جزئیات سلاح و شیوه مبارزه مخصوص به خودشان را دارند که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت . 

     

    Gm 9D261494 208E 4Aab 8C21 0620F80003B0 Children Of Mrota
    Nswitch Childrenofmorta 06
    Ss 074324B619A1Db674Fd935Bdeef4E0Ab165C55Ba.1920X1080
    Children Of Morta 3 1212X682 2
    Qbby7Htj2Hqa727Ptgnuge

    بازی از ترکیب چند سبک مختلف به وجود آمده است . بیشتر المان ها مربوط به سبک روگ لایک است و اگر بخواهیم بازی را در بین سبک ها دسته بندی کنیم قطعا سبک اصلی آن روگ لایک است اما مبارزات بازی هک اند اسلش است و همچنین بازی در موضوعاتی مانند درخت مهارت ها و ارتقا شخصیت ها بسیار به عناوین نقش آفرینی شبیه است . 

    خواندن
    نقد و بررسی بازی ایرانی فقط چپ رو بگیر

    مبارزات بازی بسیار به سری دیابلو شبیه است و دربازی با مبارزاتی بسیار جذاب طرف هستیم که به خوبی مخاطب را سرگرم میکنند و اعتیاد آور هستند . 

    اما در کنار همه این شباهت ها به بازی ها و فرانچایز های بزرگ بازی شخضیت مستقل خود را دارد و یک بازی با ارزش است . 

    در بازی با شش عضو از خانواده برکسون ها طرف هستیم که به مرور زمان و با پیش روی در بازی کاراکتر ها را میتوانید آزاد کنید . همچنین هرکدام از این شش کاراکتر درخت مهارت های خودشان را دارند و مهارت های مختلفی را در طول بازی کسب میکنند . سبک مبارزه آن ها با یک دیگر متفاوت است و از سلاح های مختلفی بهره میگیرند و همچنین شما میتوانید به صورت آنلاین و آفلاین درحالت کوآپ دو نفره به تجربه و پیشروی بازی بپردازید که با توجه به تنوع سبک مبارزات و سلاح ها نکته ای مثبت و جذاب برای بازی تلقی میشود . 

    شاید بتوان گفت قوی ترین و جذاب ترین نکته ی بازی طراحی هنری منحصر به فرد و خیره کننده بازی است . آن چه که از فرزندان مورتا شما را از دیدن یک تریلر و یک تصویر ترغیب به خرید و نصب و تجربه ی بازی میکند قطعا همین موضوع است . بازی از این حیث بی نظیر است . گرافیک بازی پیکسلی است که هنوز هم طرفدارن مخصوص به خودش را دارد و طراحی بازی و محیط های آن به گونه ای است که شما از نگاه کردن به آن سیر نمیشود . در فرزندان مورتا با یک بازی زیبا از لحاظ گرافیکی طرف هستیم که به خوبی توانسته تا آن چه را که میخواهد در این زمینه پیاده سازی کند . 

    Children Of Morta بازی است که ارزش زحمت چندین ساله ی سازندگان آن را داشت . بازی که باید به آن افتخار کرد . یک بازی ارزشمند و با شخصیت که حرف های زیاد و خوبی برای گفتن دارد . بازی تا حدودی مزد زحماتش را هم گرفت و به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد . 

    خواندن
    نقد و بررسی بازی شالیزار

    نسخه ی فارسی بازی به صورت قانونی در مارکت هیولا قرار دارد . هم چنین این بازی برای اکثر پلتفرم ها مانند کامپیوتر های شخصی ، پلی استیشن ، اکس باکس و نینتندو عرضه شده است . 

     

    تریلر بازی

    Children Of Morta 1
    پخش ویدیو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها