• بازی فقط چپ رو بگیر یک بازی ایرانی ساخته مهرداد رضایی و استودیو پرشالندز است که در دو نسخه فارسی و انگلیسی برای پلتفرم های موبایل و کامپیوتر در بازار های داخلی و بین المللی منتشر شده است.

    ادامه نقد و بررسی بازی ایرانی فقط چپ رو بگیر را با ورنا پلاس همراه باشید.

     

    فقط چپ رو بگیر یک بازی دو بعدی با نمای دوربین کنار یا ساید است که در سبک اشاره و کلیک توسعه داده شده است . این بازی در جشنواره های بین المللی بسیار زیادی هم شرکت کرده و جوایز مختلفی را در یافت کرده است و هم چنین نامزد دریافت بسیاری از جوایز دیگر هم بوده است که نشان از کیفیت ساخت بالا و مناسب آن دارد .

    داستان بازی درباره کارآگاهی به نام موریس است که برای یافتن یک الماس پا به قلعه ای موسوم به قلعه ی ارواح میگذارد و خیلی زود متوجه میشود که نه تنها خطرات خود قلعه او را در راه یافتن الماس تهدید میکنند بلکه موجودات دیگری هم در این راه در جلوی پای او سنگ اندازی خواهند کرد . از جمله یک موش که مثل این که او هم به آن الماس علاقه دارد و در این راه دشمن اصلی شما محسوب میشود .

    20201121235215 1

    اما فضای بازی به هیچ وجه یک فضای تاریک و ترسناک نیست بلکه کاملا برعکس سعی میکند تا با طنزی که در خودش جای داده است حسابی مخاطب را سرگرم کند . اتمسفر بازی و دشمنی موش و موریس به گونه ای است که کاملا شما را به یاد کارتون های قدیمی مانند تام و جری و پلنگ صورتی می اندازد . بازی از این بابت بسیار خوب عمل کرده و شاید تنها ایرادی که بتوان به بخش داستان و ماجراجویی های مخاطب در بازی گرفت این است که مراحل بازی بسیار کوتاه است و بازی بسیار زود تر از آن که فکرش را بکنید تمام میشود .

    خواندن
    نقد و بررسی بازی Children Of Morta

    همانطور که گفته شد بازی فضایی کاملا شبیه به فضای کارتون های نوستالژی و خاطره انگیز قدیمی دارد . همین نکته و خاص بودن سبک گرافیکی و البته کیفیت بالای آن به نقطه قوت اصلی بازی تبدیل شده است . بازی بسیار روان و دلچسب اجرا میشود و دلیل اصلی آن هم این است که برای بازی فقط چپ رو بگیر بیش از 3000 انیمیشن و تصویر به صورت دستی طراحی شده اند تا بازی کاملا به آن چیزی که مد نظرش بوده برسد .

    20201122002801 1

    گیم پلی بازی هم در سبک اشاره و کلیک است و بازیکن باید در مراحل مختلف معما ها و پازل ها را حل کند و بازی را پیش ببرد . برخی از این پازل ها به گونه ای است که سرعت عمل شما را به چالش خواهد کشید و برخی دیگر هم از شما میخواهد تا با تمرکز بسیار بالا فکر کنید تا بتوانید آن مرحله را بگذرانید . معما های بازی به گونه ای است که اگر نتوانید آن ها را با موفقیت پشت سر بگذراید ممکن است که کشته شوید و باید دوباره آن معما را از اول شروع به حل کردن کنید .

    موسیقی های بازی هم بسیار مناسب و با کیفیت کار شده اند و بافضای بازی هم همخوانی مناسبی دارند و به بهبود تجربه ی کلی بازی بسیار کمک کرده اند .

    در مجموع باید گفت بازی ایرانی فقط چپ رو بگیر یک بازی خوب و باکیفیت است که در سبک اشاره و کلیک و به صورت دو بعدی ساخته و منتشر شده و اگر به این سبک بازی ها علاقه دارید میتوانید همین حالا این بازی را به صورت قانونی خریداری کرده و از آن لذت ببرید . هر چند که بازی بدون ایراد هم نیست اما باید از زحمات سازنده آن تقدیر کرد و البته خیالتان هم راحت باشد که بازی به خوبی شما را سرگرم خواهد کرد .

    خواندن
    مقاله اختصاصی - نقد و بررسی بازی اسی دزدان فضایی

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

    Ss 89224D63D4E041478869F9C6643849C7D3F62E02.1920X1080

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها