• بازی‌هایی که چالش‌های خاصی ارائه می‌دهند، به هیچ عنوان روند ساده‌ای ندارند، اما جذابیت عجیبی در خود جای می‌دهند. البته هر بازی‌ای که سعی می‌کند چالش برانگیز باشد، نمی‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد. 

    برقراری تعادل صحیح در هنگام قرار دادن چالش‌های گوناگون در طول بازی، کاری نیست که هر توسعه‌دهنده‌ای بتواند از پس آن برآید. در این مقاله، ما قصد داریم به 10 تا از سخت ترین بازی های شوتر سوم شخص نگاهی بیندازیم که تجربیات چالش برانگیزی ارائه کردند.

    Returnal

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    یکی از جدیدترین عناوین منتشر شده که سعی می‌کند تجربه‌ای چالش برانگیز ارائه دهد، عنوان Returnal است. استودیو Housemarque همیشه به خاطر توسعه عناوین شوتر آرکید که باریکن را هر طور شده می‌آزمایند و این کار را به لطف استفاده از انواع چالش‌ها انجام می‌دهند، مشهور بوده است و عنوان Returnal نیز، همین فرمول را به یک تجربه کامل AAA تبدیل می‌کند. از همان ثانیه‌های اول تا لحظات پایانی بازی، Returnal می‌تواند به جهنمی از مشکلات و مراحل دشوار تبدیل شود.

    این بازی به لطف مکانیک‌های تیراندازی و حرکتی راحت، ساختار کاملا متعادل و مکانیک پیشرفت در بازی، به خوبی میزان سختی چالش‌ها را کنترل می‌کند و تعادل خوبی به وجود می‌آورد. با همه این‌ها این بازی روند چندان ساده‌ای ندارد و اگر گیم پلی خود را با چاشنی چالش می‌خواهید، عنوان Returnal بر سر راه شما قرار دارد.

    Vanquish

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    یکی از چندین عناوینی که توسط استودیو PlatinumGames ساخته شده و هرگز به موفقیت و شناختی که شایسته آن بود نرسید، بدون شک عنوان شوتر Vanquish است. 

    مانند بسیاری دیگر از بازی‌های ساخته شده توسط Platinum، این بازی شامل شخصیت‌های جالبی می‌شود و به همراه آن‌ها تمام ابزارهایی را که بازیکنان برای احساس بد بودن مطلق نیاز دارند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. تنها کاری که باید بکنید، این است که نحوه صحیح استفاده از ابزارها را یاد بگیرید.

    پیروزی در برخی مواقع می‌تواند کاری بسیار راحت باشد، حتی زمانی که تنظیمات بازی را روی بیش از حد سخت قرار می‌دهید هم اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما زمانی که در گیم‌ پلی لحظه به لحظه آن قرار بگیرید، متوجه روند مشکل آن خواهید داشت.

    Jak2

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    تبدیل شدن عنوان Jak 2 از یک بازی پلتفرمر (مانند نسخه قبلی خود) به یک عنوان شوتر سوم شخص بسیار عجیب بود، اما با این وجود نمی‌توان نتیجه گرفت که این عنوان با این تبدیل، خود را نابود کرده باشد، زیرا تغییرات گاهی در مسیر درست عملی می‌کنند. 

    خواندن
    15 تا از بهترین مراحل سری Hitman World Of Assassination Trilogy

    یکی از چندین فاکتوری که در تثبیت اصول گیم پلی Jak2 نقش داشت این بود که سازندگان می‌خواستند تا حد ممکن، آن را چالش برانگیز بیافرینند. با نگاهی به روند بازی، می‌توان نتیجه گرفت که سازندگان آن طور که باید، تعادل را در گیم پلی بازی رعایت نکردند.

    اما با این حال بیش از چند بخش در بازی وجود دارد که مبارزات دشوار و چالش برانگیزی را شامل می‌شود و بازی به لطف همین ویژگی، جای خود را در این لیست باز گرده است.

    50 Cent: Bulletproof

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    از میان بازی‌هایی که تا به حال در مورد چالش‌های آن‌ها صحبت کرده‌ایم، عنوان 50 Cent: Bulletproof قطعا از چند جهت یکی از عجیب و غریب‌ترین آن‌ها است. علی رغم این که بسیاری با این بازی حس نوستالوژی دارند، اما مشکلات بازی را به محض شروع کردن متوجه خواهید شد. مهم‌تر از آن، حتی در زمینه آفریدن چالش‌های گوناگون نیز بازی عملکرد خوبی ندارد و تعادل را در این بین رعایت نمی‌کند. بسیاری از چالش‌هایی که بازی ایجاد می‌کند مانند طراحی ضعیف و گیم پلی آن از ایرادهای گوناگون بهره می‌برند.

    با این حال، اگر به دنبال تجربه عنوان شوتری هستید که از چالش‌های زیادی بهره می‌برد و با وجود ویژگی‌های خود ممکن است شما را ناامید کند، عنوان 50 Cent: Bulletproof موردی بسیار مناسب است.

    The Thing

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    شاید نام The Thing به عنوان غول عناوین شوتر در جایی ثبت نشده باشد، اما طبق نظر کسانی که آن را بازی کرده‌اند، این عنوان مطمئنا یکی از منحصر به فرد‌ترین بازی‌ها در نوع خود است و بخشی از آن، به لطف چالش‌های گوناگون داخل این بازی است. 

    چالش‌های آن نه تنها روند بازی را دشوارتر می‌کند، بلکه تنها شامل حال شما نمی‌شود و هم تیمی‌تان نیز باید مراقب رفتار خودش باشد. اگر رفتار عجیبی داشته باشید یا کارها را آنطور که باید، انجام ندهید، امکان دارد متحدان خود را علیه خود برانگیزید و روند این عنوان شوتر را بیش از پیش، سخت‌تر کنید.

    ساخت آن به خوبی انجام گرفته، هر چند آن طور که باید تعادل در مورد چالش‌ها رعایت نمی‌شود (که تعجب آور نیست زیرا بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد). بازی The Thing هنوز هم به خاطر ایده‌های منحصر به فرد خود، قادر است امتیازات بالایی را از منتقدان این صنعت دریافت کند.

    خواندن
    5 تا از بهترین بازی های ترسناکی که باید بازی کرد.

    The Devision 2

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    میزان سختی Division 2 با هیچ کس شوخی ندارد. البته بخش‌های زیادی در بازی وجود دارد که به راحتی انجام می‌شوند و سختی خاصی در خود ندارند، اما به همین اندازه، موارد بسیاری وجود دارند که می‌توانند شما را به شدت کلافه کنند. 

    استودیو Massive Entertainment در طراحی این عنوان شوتر و جهان باز، کار تحسین برانگیزی انجام داده است و طیف وسیعی از دشمنان گوناگون نیز در این بازی گنجانده شده‌اند. این دشمنان هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند و هر کدام به مهارت‌های خاصی برای شکست خوردن، نیاز دارند.

    حتی بعضی اوقات ممکن است با گروه‌های بزرگی از انواع مختلف دشمنان درگیر شوید، در این صورت ترکیب کردن صحیح مهارت‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن، می‌تواند کار بسیار پیچیده‌ای باشد، به خصوص اگر به صورت تک نفره بازی می‌کنید.

    Remnant: From the Ashes

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    این بازی انتخابی واضح برای این لیست بود. عنوان Remnant: From the Ashes اساسا یک تجربه Soulslike است، حتی اگر شکل اصلی آن از درگیر شدن در مبارزات گوناگون را در نظر بگیریم. هر بار رویارویی با دشمن مانند یک آزمون خطا برای مهارت‌های شما به نظر می‌رسد و یک اشتباه یا لغزش می‌تواند هزینه‌های مخربی داشته باشد. 

    بازی Remnant مانند اکثر عناوین مشابه خود، تعادل کاملی بین چالش‌ها و مهارت‌ها برقرار می‌کند، به طوری که غلبه بر هر چالشی با احساس خیلی خوبی همراه می‌شود و روند بازی هرگز بیش از حد آسان و یا سخت نمی‌شود.

    امیدواریم که ادامه این دنباله را به زودی دریافت کنیم و بتوانیم تجربه‌ای مشابه به همراه ویژگی‌های جدید، داشته باشیم.

    Maxpayne 3

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    بازی Max Payne 3 به عنوان یکی از بهترین عناوین شوتر سوم شخص ساخته شده در این لیست قرار می‌گیرد و چالش برانگیز بودن آن به طور قابل توجهی به این امر کمک می‌کند. زمانی که این عنوان عرضه شد، بسیاری از چالش‌های آن در نوع خود منحصر به فرد بودند. 

    هیچ کدام از این چالش‌ها ساده نیستند، اما وجود آن‌ها تقریبا در هر مرحله‌ای که انجام می‌دهید، سبب می‌شود بازی روند یکنواخت و تکراری‌ای نداشته باشد. استفاده از گزینه‌های حرکتی عالی بازی در حال مبارزه با دشمنان بسیار کلیدی است و هر کدام از این گزینه‌ها، تعادل خوبی بین چالش‌ها و مهارت‌ها ایجاد می‌کند.

    خواندن
    ۱۰ تا از برترین بازی‎‌ های ترسناک که عناصر و المان‌ هک اند اسلش را درون خود جای داده‌اند

    جالب این که حتی اگر درجه سختی بازی را روی پیش فرض تنظیم کنید، باز هم از این چالش‌ها، جان سالم به در نخواهید برد.

    Metal Arms: Glitch in the System

    سخت ترین عناوین شوتر سوم شخص

    عنوان Metal Arms: Glitch in the System قطعا یکی از بازی‌های کمتر شناخته شده و آندریتد این لیست است، اما کسانی که آن را بازی کرده‌اند می‌توانند تایید کنند که این بازی هر از گاهی، چقدر می‌تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. عنوان Metal Arms: Glitch in the System به هیچ عنوان یک بازی طاقت‌ فرسا نیست که نتوانید آن را به اتمام برسانید، اما وقتی چالش‌ها خودشان را نشان می‌دهند، مانند سدی بین شما و موفقیت قرار می‌گیرند.

    بازی Metal Arms: Glitch in the System عملکرد باورنکردنی‌ای در به وجود آوردن مناطق پر از دشمن دارد، تمام این دشمنان با هم همکاری می‌کنند تا شما را به بدترین شکل ممکن از پای درآورند، ترکیب همه این موارد با چالش‌های همزمان با هم، این عنوان را تبدیل به یکی از سخت‌ترین عناوین موجود می‌کند.

    Risk of rain 2

    Risk Of Rain 2

    رفتن از گیم پلی sidescrolling به اکشن سوم شخص یک حرکت جسورانه برای بازی Risk of Rain 2 بود، اما خوشبختانه پاسخ مثبتی داد و موفقیت آمیز بود. اگر چه نسخه جدید کاملا متفاوت از بازی اصلی است، اما یکی از جنبه‌هایی که تقریبا به خوبی حفظ شد، چالش‌های وحشتناک بازی بود که می‌توانتد روند بازی را برای شما، به یک کابوس تبدیل کنند. 

    البته، بسیاری استدلال می‌کنند که این ویژگی‌ها، باید در عناوین شوتر وجود داشته باشند، اما مطمئنا بازی Risk of Rain 2 نیز در این زمینه بیش از سایر بازی‌ها برتری دارد.

    صرف نظر از اینکه در کدام مکان بازی می‌کنید، به عنوان کدام شخصیت بازی می‌کنید یا ساختار فعلی مهارت‌های شما چیست، عنوان Risk of Rain 2 جزو عناوینی است که همیشه بازیکنان خود را به شدیدترین راه های ممکن به چالش می‌کشد.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها