• در چند سال اخیر عناوین بسیاری برای پلتفرم های مختلف عرضه شده‌اند. بسیاری از این عناوین از سبک‌های مدرن‌تری بهره می‌برند و همچنین به سبک‌های قدیمی وفادار مانده‌اند. عرضه بازی‌های جدیدتر به گونه‌های صورت گرفته است که نام بسیاری از این عناوین ممکن است تا به گوشتان نخورده باشد.

    برنامه ساخت و توسعه عناوین داخل کشور نیز روند خوبی داشته و عناوین داخلی در فروشگاه های خارج و داخل کشور پدیدار شده اند. در این مقاله، چند مورد معرفی بازی های ایرانی که توسط استودیوهای داخل کشور ساخته شده را معرفی می‌کنیم.

    بازی اتاق تاریک

    معرفی بازی های ایرانی

    در عنوان اتاق تاریک، شما در نقش شخصی قرار می‌گیرید که نمی‌داند کیست و از کجا آماده است. تنها چیزی که مشخص است، این موضوع است که شما در اتاقی ناآشنا از خواب برمی‌خیزید، بدون کوچک ترین اطلاعاتی از این که چه به سر شما آمده است. حال شما باید با گشت و گذار و کنکاش در محیط اطرافتان، به واقعیت ماجرا و این که شما چگونه به این مکان آورده شده‌اید پی ببرید.

    بازی اتاق تاریک در سبک اشاره و کلیک طراحی شده است. اتاق تاریک دارای نکات و ویژگی‌های مخفی بسیاری است که بازیکن برای رسیدن به آن‌ها و کشف حقایق پر اهمیت، نیاز به جستجوی محیط و بررسی دقیق دست نوشته‌هایی که پیدا می‌کند دارد. کشف کردن معماها و رمز و رازها در این بازی از الگوی خاصی بهره می‌برد که روند بازی را چالش برانگیز می‌کند.

     

    نام: اتاق تاریک

    توسعه دهنده: لکسیپ گیمز

    تاریخ عرضه: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    لینک صفحه بازی در هیولا: اتاق تاریک

     

    بازی ارتش‌های فرازمینی

    معرفی بازی های ایرانی

    کره زمین به دلیل جنگ‌های فراوان نابود شده و تقریبا چیزی از آن باقی نمانده است. به همین دلیل بسیاری از ساکنان این کره، آن را ترک کرده‌اند. با این وجود هستند کسانی که به هر دلیلی امکان ترک کردن کره زمین را نداشتند و در بین مشکلات باقی مانده‌اند. این افراد گروهی تشکیل داده و سعی می‌کنند تا با تصاحب انرژی‌ها، خود را نجات دهند. این گروه با مشکلات گوناگون دست و پنجا نرم می‌کند تا بتواند به هدف خود دست پیدا کند.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی - قسمت اول

    در این بین، شما در نقش یک جنگجوی پارسیس قرار می‌گیرید که درست مانند بقیه، به دنبال انرژی می‌گردد. شما باید به کمک اعضای گروهتان به دنبال بقای خود باشید و در این بین، ناچارید با دشمنان بسیاری در مکان‌های گوناگون کره زمین روبرو شوید. 

    توسعه دهندگان برای ساخت این بازی، از سبک شوتر اول شخص استفاده کرده‌اند. این بازی نامزد دریافت پنج جایزه گوناگون شده و موفق به دریافت عنوان مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۳ از نگاه وب سایت indiedb شده است.

     

    نام: ارتش‌های فرازمینی

    توسعه دهنده: راسپینا

    تاریخ عرضه: ۴ دی ۱۳۹۶

    لینک صفحه بازی در هیولا: ارتش‌های فرازمینی

     

    بازی سیاووش

    معرفی بازی های ایرانی

    بازی سیاووش عنوان در سبک اکشن ماجراجویی می‌باشد. در این بازی شخثیت‌های آشنای بسیاری مانند رستم، گیو، گدرز، بیژن، کیخسرو و افراسیب حضور دارند. 

    داستان بازی زندگی سیاووش را به تصویر می‌کشد که در زمان ورود افراسیاب به ایران قصد آزاد کردن این سرزمین را دارد. مرزهای ایران توسط تورانیان اشغال شده و این قهرمان قصد دارد تا ایران و مردمش را از دست دشمنان نجات دهد.

    گیم پلی بازی شامل مبارزات گوناگون، استفاده از سلاح های قدرتمند و کسب جادوها و توانایی‌های متنوع برای مبارزه با دشمنان می‌باشد. مهارت‌های به دست آمده در پیشروی در طول بازی و شکست دادن دشمنان تاثیر مهمی دارد. 

    علاوه بر مرحله‌های داستانی، تعداد زیادی مراحله جانبی نیز در بازی گنجانده شده است. بازی سیاووش در دومین جشنواره بازی‌های ریانه‌ای در تهران موفق به کسب عنوان بهترین بازی در سال ۹۶ شده است، این بازی همچنین عنوان بهترین بازی سال را در جشنواره رسانه‌های دیجیتال کسب کرده است.

     

    نام: سیاووش

    توسعه دهنده: استودیو سورنا

    تاریخ عرضه: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    لینک صفحه بازی در هیولا: سیاووش

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها