• در چند سال اخیر عناوین بسیاری برای پلتفرم های گوناگون عرضه شده‌اند. بسیاری از این عناوین از سبک‌های مدرن‌تری بهره می‌برند و بسیاری نیز به سبک‌های قدیمی وفادار مانده‌اند. عرضه بازی‌های جدیدتر به گونه‌ای صورت گرفته که نام بسیاری از این عناوین ممکن است تا به حال به گوشتان نخورده باشد. 

    خوشبختانه ساخت و توسعه عناوین داخل کشور نیز روند خوبی داشته و عناوین داخلی بسیاری در فروشگاه‌های خارج و داخل کشور پدیدار شده‌اند. 

    در این مقاله، چند مورد از عناوین جذابی را که توسط استودیوهای داخل کشور ساخته شده‌اند معرفی می‌کنیم. ادامه مقاله معرفی بازی های ایرانی را با ما همراه باشید.

    کانال سکوت

    بازی کانال سکوت که توسط تنها یک نفر ساخته شده است، شما را در نقش یک روزنامه نگار به نام جان مارتین قرار می‌دهد. پس از شنیدن اخبار و شایعات بسیاری در مورد یک کلبه مرموز، شما تصمیم می‌گیرید سفری به محل وجود این کلبه داشته باشید و آن را از نزدیک بررسی کنید. 

    وظیفه شما، بررسی محیط این کلبه و اطراف آن و مطاحبه با افراد بومی محل است‌. پس از ورود به محل واقع شدن کلبه، متوجه می‌شوید که اسرار آن بسیار فراتر از شایعات گوناگون است.

    بازی روند بسیار جذابی دارد. گیم پلی بازی به صورت اول شخص طراحی شده و اغلب وظیفه شما، کاوش مناطق گوناگون برای پیدا کردن راه خروج و یا راز مربوط به آن منطقه است. برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستید گاهی باید دقیق باشید و محیط را به خوبی بررسی کنید‌. گاهی نیز باید کنجکاو شوید و شروع به پیدا کردن و سپس حل پازل‌ها و معماهاز گوناگون کنید. 

    محیط‌های اغلب متروک، وجود داستانی اسرار آمیز و بهرا بردن از مکانیک Jump Scare به ترسناک‌تر شدن این بازی کمک شایانی کرده‌اند. بازی کانال سکوت از طریق وب سایت هیولا و وب سایت استیم قابل خریداری است.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی The Tale of Bistun (افسانه بیستون)

    نام: کانال سکوت
    توسعه دهنده: Lexip Games
    پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز
    لینک دانلود: کانال سکوت

     

    افسانه بیستون

    The Tale Of Bistun Game

    افسانه بیستون یک بازی در سبک اکشن و ادونچر روایت محور است. شما در نقش یک سنم تراش قرار می‌گیرید که در یک کوهستان مه آلود از خواب برنیخیزد، بدون این که بداند کیست و از کجا آمده است. بازی را آغاز می‌کنید. سنگ‌تراشی که همه خاطرات و هویت خود را فراموش کرده است. درست در زمانی که سنگ تراش تصمیم می‌گیرد سفر خود را شروع کند تا بداند کیست و هویت خود را بفهمد، متوجه نیروی پلیدی می‌شود که سرزمین زندگی‌اش را در بر گرفته است‌. حال شما باید با گذشتن از دل دشمنان و مناطق خطرناک، گذشته خود را پیکه کرده و هویت خود را به یاد آورید.

    در طول بازی شما باید از مناطق بسیار بگذرید و در این بین، ممکن است به موجودات شرور بسیاری بربخورید. مبارزات گوناگون و نابودی این موجودات، اولین قدم در این سفر طولانی و خطرناک است. در برخی از مکان‌ها، می‌توانید با استفاده از سنگ‌های کشف شده مجسمه‌هایی را بتراشید که یادآور گذشته‌تان هستند. روند بازی و داستان آن، از کتاب خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی بر گرفته شده است.
    به دلیل اقتباس این بازی از آثار کهن ایرانی، فرهنگ باستان ایران را می‌توانید با تمام وجود در محیط، موسیقی، داستان و شخصیت‌ها احساس کنید. این بازی از طریق وب سایت هیولا قابل خرید است.

    نام: افسانه بیستون
    توسعه دهنده: Black Cube Games
    پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز
    لینک دانلود: افسانه بیستون

     

    گرشاسپ: گرز ثریت

    Ss 05Afd1Dccf1C3A1C91481E62Bcfaef07F455809E.1920X1080 1024X560 1

    روند بازی گرشاسپ بر اساس اساطیر کهن ایرانی است. سال‌ها پس از آن که آژدیهاک توسط فریدون نابود شده بود، دیوان شروری که تحت فرمان آژدیهاک بر سرتاسر سرزمین پارس حکومات می‌کردند، بر علیه مردم برانگیختند و شروع به کشتار مردمان ایران که در حال جشن و پایکوبی بودند، کردند. این بازی روایتگر جنگ حماسی قهرمان اساطیری ایران، گرشاسپ علیه دیوهای شرور در سرزمین‌های تاریخی است.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی – قسمت چهارم

    در این بازی شما در نقش گرشاسپ که قوی‌ترین اسطوره ایرانی در زمان خود است، قرار می‌گیرید. در این سفر گرشاسپ قصد دارد تا گرز افسانه‌ای خود را که متعلق به اجدادش می‌باشد و توسط دیوها ربوده شده است پس گرفته و سپس از آن‌ها انتقام بگیرد، سفری که ممکن است در نهایت اسرار بسیاری را فاش کند. مکانیک‌های اصلی این بازی حول جنگ‌ها، سکو و اکتشافات بنا شده است.

     

    نام: گرشاسپ گرز ثریت
    توسعه دهنده: Fan Afzar
    پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز
    لینک دانلود: گرشاسپ گرز ثریت

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها