• در چند سال اخیر عناوین بسیاری برای پلتفرم های مختلف عرضه شده اند. بسیاری از این عناوین از سبک‌های مدرن‌تری بهره می‌برند و همچنین به سبک‌های قدیمی وفادار مانده‌اند. عرضه بازی‌های جدیدتر به گونه‌های صورت گرفته است که نام بسیاری از این عناوین ممکن است تا به گوشتان نخورده باشد. 

    در این مقاله، چند مورد معرفی بازی های ایرانی که توسط استودیوهای داخل کشور ساخته شده را معرفی می‌کنیم.

    تگ و وی در سیاره میترا

    معرفی بازی های ایرانی

    تگ و وی در سیاره میترا یکی از عناوین اکشن و ماجراجویانه است که داخل خود تعداد زیادی از معماهای داستانی، مکان‌ها و شخصیت‌های گوناگون را جای داده است. توسعه دهندگان سعی کرده‌اند فنوانی متفاوت و جذاب را پدید آورند. در این بازی شما هم می‌توانید در نقش نگ و هم در نقش وی بازی را تجربه کنید. روند این بازی به گونه‌ای طراحی شده که تجربه آن برای تقریبا تمامی رده‌های سنی مناسب باشد.

    داستان این بازی در سیاره‌ای با نام جی رخ می‌دهد. بیگانه‌های زیادی این سیاره را محاصره کرده‌اند و بر حسب اتفاق، تگ را زندانی کرده و درون سیاه چال نگه داشته‌اند. وی که موجود کوچکی است، توانسته تگ را نجات دهد. حالا این دو ماموریت دارند تا به جنگ با بیگانگان بپردازند و سر از قضیه درآورند. در این بین ممکن است لازم باشد دیداری با دیگر اعضای سیاره داشته باشند.

    بازی تگ و وی که توسط رسانا افزار شریف توسعه یافته است، توانسته به جایگاه خوبی برسد و جوایز گوناگونی را دریافت کند. پورت ایکس باکس این بازی اولین بازی ایکس باکس به شمار می‌رود و مجله EDGE آن را جزو برترین عناوین ایندی ایکس باکس در سال ۲۰۱۰ به شمار آورده است.

    توسعه دهنده: رسانا افزار شریف

    تاریخ عرضه:۲۸ مهر ۱۴۰۰

    لینک صفحه بازی در هیولا: تگ و وی در سیاره میترا

    تندیس

    معرفی بازی های ایرانی

    بسیاری از بازی‌هایی که تا به حال با آن‌ها سر و کار داشته‌ایم، عناوین داستانی، جهان باز، شوتر، ریسینگ و غیره بوده‌اند که توانسته‌اند با ارائه ویژگی‌های جذاب و مناسب، یکی از بهترین تجربه‌ها را رقم بزنند. اما در این بین هستند عناوینی که سعی می‌کنند گیم پلی متفاوتی داشته باشند و از المان‌های متمایزی بهره ببرند.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی – قسمت پنجم

    تندیس یکی از همین عناوین است. در این بازی نیازی ندارید تا به دنبال خلافکاران باشید. نیازی ندارید تا در مسابقات گوناگون شرکت کرده و مقام اول را به دست آورید. تندیس یک بازی معمایی درباره اکتشاف شکل‌های هندسی است. 

    در تندیس می‌توانید با استفاده از تبدیلات ریاضی، شکل‌های هندسی جدید و شگفت انگیز کشف کنید. روند بازی می‌تواند بسیار آرامش دهنده باشد، به ویژه اگر در حین آن به موسیقی ملایم و آرام بخشی گوش کنید. خوشبختانه این ویژگی را دارید تا شکلی که ساخته‌اید را در قالب یک شی سه بعدی خروجی بگیرید.

    توسعه دهنده: مهدی بهرامی

    تاریخ عرضه: ۱۶ تیر ۱۴۰۱

    لینک صفحه بازی در هیولا: تندیس

    شهر پارسی – پرسیتی

    معرفی بازی های ایرانی

    عناوین شبیه ساز مدت‌هاست که راه خود را به میان بازی‌ها باز کرده‌اند. بسیاری از این عناوین جذابیت خاص خود را دارند و برخی به گونه متمایز از بقیه عمل کرده‌اند. 

    در این بین شبیه سازهای شهر سازی یکی از بهترین عناوین ساخته شده به شمار می‌آیند. این عناوین چندان که باید توسط استودیوهای داخل مورد توجه قرار نگرفته‌اند و به گونه‌ای، پرسیتی تنها عنوان شبیه سازی ایرانی برای رایانه‌های شخصی می‌باشد.

    در این بازی که به بهتر شدن مهارت‌های مدیدیتتان کمک می‌کند، شما بعد از مدت‌ها به همراه مشاورتان به سرزمین پادشاهی پدری خود بازگشته‌اید، و می‌بینید که جز خرابه‌ای از‌ آن به جا نمانده است. 

    حال باید ساخت شهر را از نیازهای اولیه مردم و کشاورزی شروع کنید و شهر خود را گسترش دهید تا اقتصاد استوار دوران پدری خود را دوباره پابرجا و زنده کنید. با پیشرفت در بازی رفته رفته به تکنولوژی ساختمان‌های جدیدتر دست پیدا می‌کنید و محصول‌های با ارزش‌تری برای صادرات تهیه می‌کنید.

    توسعه دهنده: استودیو تاد

    تاریخ عرضه: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    لینک صفحه بازی در هیولا: شهر پارسی – پرسیتی

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها