• در چند سال اخیر عناوین بسیاری برای پلتفرم های مختلف عرضه شده‌اند. بسیاری از این عناوین از سبک‌های مدرن‌تری بهره می‌برند و همچنین به سبک‌های قدیمی وفادار مانده‌اند. عرضه بازی‌های جدیدتر به گونه‌های صورت گرفته است که نام بسیاری از این عناوین ممکن است تا به گوشتان نخورده باشد.

    در این مقاله، چند مورد معرفی بازی های ایرانی که توسط استودیوهای داخل کشور ساخته شده را معرفی می‌کنیم.

    کوهستان سرد

    معرفی بازی های ایرانی – قسمت پنجم

    عناوین شوتر مدت‌هاست که در میان دیگر عناوین جا خوش کرده‌اند و طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده‌اند. این عناوین در دسته‌های گوناگون، توانسته‌اند مخاطبان زیادی را پای خود نشانده و امکان تجربه‌ای بی نظیر فراهم آورند. عنوان کوهستان سرد که در این مقاله آورده‌ایم، عنوانی شوتر و اول شخص است که توسط استودیو رویا پردازان کارا توسعه یافته است.

    روند این بازی پیرامون شخصیتی به نام کاوه می‌گذرد. پایگاه بزرگ و راز آلود Rabbit در منطقه‌ای یخی و کوهستانی پنهان شده است. نیروهای تجسس تصمیم می‌گیرند به این پایگاه نفوذ کرده و دشمن را غافلگیر کنند. کاوه که از کماندوهای گروه تجسس است، گروهی را برای خود انتخاب کرده و مخفیانه وارد پایگاه دشمن می‌شود.

    حال کاوه و تیمش باید با افراد دشمن بجنگند و در کوهستان پیشروی کنند. سبک بازی همان طور که اشاره کردم، شوتر اول شخص است. بازی از گرافیک و طراحی متوسطی بهره می‌برد و توسعه دهنده آن، چند درجه سختی گوناگون را درون آن گنجانده است.

     

    نام: کوهستان سرد

    توسعه دهنده: استودیو رویا پردازان کارا

    تاریخ عرضه: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    لینک صفحه بازی در هیولا: کوهستان سرد

     

    فرزندان مورتا

    معرفی بازی های ایرانی – قسمت پنجم

    معمولا بازی‌های سبک پلتفرمر با سبک هنری جذاب و مراحل چالش برانگیز خود شناخته شده هستند. این سبک در طول سال‌ها دچار تغییراتی شده، اما خوشبختانه تا به امروز جذاب و پرطرفدار باقی مانده است، به گونه‌ای که در حال حاضر سبک پلتفرمر خود به چند شاخه تبدیل می‌شود. عنوان فرزندان مورتا که در همین سبک توسعه پیدا کرده، توسط استودیو فن افزار در سال ۱۳۹۹ روانه بازار شده است.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی – قسمت سوم

    بازی فرزندان مورتا تمرکز خود را بر روی یک چیز می‌گذارد، خانواده. در دنیایی خیالی به نام رئا، خانواده‌ای متشکل از چندین عضو زندگی می‌کنند. با نزدیک شدن دشمنان و نیروهای فاسد اهریمنی به سمت این سرزمین، اعضای این خانواده با یکدیگر متحد شده تا با نیروها مبارزه کنند و سرزمین خود را نجات دهند.

    هر یک از اعضای خانواده از قدرتی منحصر به فرد بهره مند هستند. استعدادهای ذاتی آن‌ها در نبرد با نیروهای اهریمنی، کمک بسزایی در نجات دادن سرزمین رئا دارد.

    طراحی بازی به نحوه جذابی انجام گرفته، به گونه‌ای که ظاهر جهان ان هموارهددر حال تغییر است. انیمیشن‌ها نیز با وجود پیکسلی بودن بازی، بسیار پرجزییات طراحی شده‌اند. ویژگی‌های گوناگون داستان، با یکدیگر همراه می‌شوند تا نوید عنوانی خاص و منحصر به فرد را بدهند.

     

    نام: فرزندان مورتا

    توسعه دهنده: فن‌افزار

    تاریخ عرضه: ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    لینک صفحه بازی در هیولا: فرزندان مورتا

     

    بردیا

    معرفی بازی های ایرانی – قسمت پنجم

    داستان بازی بردیا در دوره آخر سلسله هخامنشیان جریان دارد. این دوره زمانی است که داریوش سوم بر ایران حکومت می‌کند و اسکندر مقدونی، حمله به ایران را آغاز کرده است. داستان بازی نحوه ایستادگی ایران در برابر اسکندر مقدونی و وضعیت دربار ایران است. در طول این بازی همچنین شاهد جنگاوران دلیری مانند آریو برزن هستیم.

    در این بین، بردیا که نوجوانی شجاع و چیره دست است، در جنگ با اسکندر مقدونی شرکت می‌کند. در طول بازی بازیکن در نقش بردیا قرار می‌گیرد. بازی بردیا در سبک اکشن ماجراجویی طراحی و توسعه یافته است. داستان بازی در بسیاری از قسمت‌های خود از تاریخ واقعی ایران الهام گرفته است و این موضوع به وضوح درون کات سین‌ها و گیم پلی بازی قابل مشاهده است.

    بازی علاوه بر مبارزاتی که با سلاح‌های گوناگون انجام می‌شوند، تعداد زیادی معما نیز در دسترس بازیکن می‌گذارد. بازی بردیا با بهره گیری از تاریخ ایران، روند جذابی را در خود جای داده است.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی - قسمت دوم

     

    نام: بردیا

    توسعه دهنده: استودیو بازی‌سازی مهاد رسانه

    تاریخ عرضه: ۱ مرداد ۱۳۹۸

    لینک صفحه بازی در هیولا: بردیا

     

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها