• در چند سال اخیر عناوین بسیاری برای پلتفرم های مختلف عرضه شده اند. بسیاری از این عناوین از سبک‌های مدرن‌تری بهره می‌برند و همچنین به سبک‌های قدیمی وفادار مانده‌اند. عرضه بازی‌های جدیدتر به گونه‌های صورت گرفته است که نام بسیاری از این عناوین ممکن است تا به گوشتان نخورده باشد.

    برنامه ساخت و توسعه عناوین داخل کشور نیز روند خوبی داشته و عناوین داخلی در فروشگاه های خارج و داخل کشور پدیدار شده اند. در این مقاله، چند مورد معرفی بازی های ایرانی که توسط استودیوهای داخل کشور ساخته شده را معرفی می‌کنیم.

     

    شبگرد: طلوع تاریکی

    معرفی بازی های ایرانی - قسمت دوم

    بازی شبگرد: طلوع تاریکی از دسته بازی‌های اکشن و سوم شخصی است که روند نسبتا متمایزی از دیکر عناوین ایرانی را بر عهده می‌گیرد. روند بازی با این که بیشتر به ماجراجویی و اکشن بازمی‌گردد، اما ممکن است شما را به یاد عناوین ابرقهرمانی بیندازد. داستان بازی در مورد زمینی است که شهر در تاریکی کانل فرو رفته است. خلاف همه جا و از همه کس سر می‌زند و کاری از دست قانون نیز برنمی‌آید. باندهای موارد مخدر در همه جا جولان می‌دهند و پلیس‌ها قدرت چندانی برای مبارزه با جرم و جنایت ندارند.

    در این بین، شبگرد تصمیم به پیده کردن کورسویی از امید می‌گیرد. شبگرد، مردب مرموز ایت که براثر حادثه‌ای نامشخص حافظه خود را از دست داده و نمی‌داند کیست و چه اتفاقی برایش افتاده است. اما او تنها یک چیز را می‌داند، این که در راه آشنا شدن به هویت خود، باید با نیروهای تاریکی مبارزه کند. همین، شبگرد را تبدیل به ناجی شهر می‌کند، کسی که جرم و جنایت به هیچ وجه از او گریزان نیست.

    سبک بازی چنان که گفته شد، اکشن و در حالت سوم شخص است. مکانیک‌های گوناگونی نیز در بازی قرار گرفته که از آن‌ها می‌توان به مکانی‌های شوتر، کاور گرفتن و QTE اشاره کرد. در طول بازی شخصیت‌های گوناگونی وجود دارند که امکان ملاقات با آن‌ها را خواهید داشت و برخی از این ملاقات‌ها ممکن اس به یک باس فایت بی انجامند. گرافیک بازی طراحی نسبتا آرکید و خوبی دارد و با ترکیب با دیگر مکانیک‌ها، سعی در ارائه گیم پلی با کیفیت‌تر دارد.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی - قسمت اول

     

    نام: شبگرد: طلوع تاریکی

    توسعه دهنده: پردیس گیم

    تاریخ عرضه: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    لینک صفحه بازی در هیولا: شبگرد: طلوع تاریکی

     

    بال‌های تاریک ۱

    معرفی بازی های ایرانی - قسمت دوم

    در مقاله قبلی که مربوط به معرفی بازی‌های ایرانی می‌شد، اشاره‌ای به بازی کانال سکوت از لکسیپ گیمز داشتم. خوشبختانه این بازی تنها عنوان پر ماجرای این استودیو نیست و لکسیپ گیمز عناوین گوناگونی چه در سبک ترسناک و چه در سبک معمایی و یا حتی ترکیب این دو ارائه کرده است. بازی بازی‌های تاریک نیز در همین دسته جای می‌گیرد. داستان بازی به سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد و زمانی رخ می‌دهد که فصل سرد زمستان فرا رسیده است.

    اما مشکلی که مردم را مدت‌هاست درگیر خودش کرده، سرمای زمستان نیست، بلکه مفقود شدن بازیگران گوناگون سینما است. این مشکل که در ذهن مردم و تحقیقا پلیس، عامل آن سایه شب نامیده شده، باعث ایجاد ترس و وحشت در افکار عمومی شده است. 

    ماجرا وقتی شروع می‌شود که سام حقیقی، سوپر استار و بازیگر معروف سینما مفقود می‌شود‌. همان شب سروان کارکشته‌ای به نام آرمان تیرداد رسیدگی به این پرونده را بر عهده می‌گیرد. بازیکنان در نقش سام حقیقی از خواب برمی‌خیزند، در جایی که مشخص نیست کجاست و چه اسراری دارد… . حال بازیکن وظیفه دارد تا با حل معماهای گوناگون، راز سایه شب را کشف کنند.

    روند بازی با توجه به سبک ماجراجویی آن، بیشتر به صورت اشاره و کلیک انفاق می‌افتد. هیجان داستان آن و کشف شدن اسرار گوناگون توسط گیمر نیز بر جذابیت آن می‌افزاید. بازی بال‌های تاریک در سال ۲۰۱۵ جزو پنجاه اثر برتر وب سایت IndieDB به شمار می‌رفت. صدا پیشگان مشهور گوناگونی در آن به فعالیت پرداخته‌اند که از جمله آنان، می‌توان به مجید قناد اشاره کرد که اتفاقا تهیه کنندگی بازی را نیز بر عهده گرفته بود. نسخه بازسازی (ریمیک) شده این بازی
    در خرداد ۹۹ مجدد عرضه شد.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی – قسمت سوم

     

    نام: بال‌های تاریک

    توسعه دهنده: لکسیپ گیمز

    تاریخ عرضه: سال ۱۳۹۵ (نسخه اصلی) و خرداد سال ۱۳۹۹ (نسخه ریمیک)

    لینک صفحه بازی در هیولا: بال‌های تاریک

     

    انقراض

    معرفی بازی های ایرانی - قسمت دوم

    عناوین سبک بقا بسیار مورد توجه گیمرها قرار گرفته‌اند. قرار گرفتن در یک محیط که المان‌های آسیب رسان خود را دارد و وظیفه نجات یافتن و زنده ماندن به هر قیمتی، هیجان بسیاری را نصیب طرفداران این سبک می‌کند. با این حال شاید عناوین اشاره و کلیک زیادی در سبک بقا ساخته نشده باشند، کاری که عنوان انقراض سعی کرده از آن استفاده کند. دنیای بازی انقراض، دنیایی آخرالزمانی است. ویروس کشنده‌ای جهان را در بر گرفته و انسان‌ها یکی یکی در حال کشته شدن هستند.

    در این بین سازمان دفاع از حقوق بشر سه کمپ را برای نجات از کشته شدن بنا کرده است. شخصیت اصلی بازی که اتفاقا یک آتش نشان است، خانواده خود را در همین مشکل از دست داده است. از آن جایی که سه کمپ گفته شده در شمالی‌ترین نقاط کره زمین بنا شده‌اند، سازمان دفاع از حقوق بشر تمامی باقی ماندگان را به سفر به این نقطه تشویق می‌کند. حال شخصیت اصلی بازی که در حال سفر به این نقطه است، با حوادث گوناگونی روبرو می‌شود که طی بسیاری از آن‌ها، باید هم نوعان خود را نجات دهد.

    گیم پلی بازی در سبک معمایی و با اشاره و کلیک است. معماها تنوع گوناگونی دارند و امکان دارد به انواع گوناگوی مانند معماهای پیدا کردن اشیا، محاسباتی، منطقی و غیره برخورد کنید. مجیط بازی نیز با خوجه به داستان آن طراحی ترسناک و دلهره آوری دارد که بازیکن را ملزم می‌کند تا سریع‌تر راه خود را پیدا کند.
    این بازی در خود بیش از ۳۰ نوع پازل، ۶ نوع محیط متفاوت، ۷ کاراتر درگیر داستان، موسیقی اورجینال، درجات گوناگونی سختی و بیش از چهار ساعت گیم پلی را در برمی‌گیرد.

    خواندن
    معرفی بازی های ایرانی – قسمت چهارم

     

    نام: انقراض

    توسعه دهنده: پویا توسعه آرتمین

    تاریخ عرضه: ۵ تیر ۱۳۹۸

    لینک صفحه بازی در هیولا: انقراض

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها