• در مقاله ای که قبلا درباره بازی Stray نوشته بودیم جهت معرفی بازی بود ولی اینبار بعد از عرضه شدن بازی می خواهیم بازی را بیشتر بررسی کنیم.

    داستان بازی درباره گربه ای است که در حین گذر با خانواده خود از خرابه هایی که با نام دیوار در بازی با آن آشنا می شویم در حال عبور است که ناگهان با افتادن از ارتفاع و جدا شدن از خانواده خود حال باید از درون شهر رباتی سایبرپانکی عبور کند و تا دوباره به خانواده خود برسد. 

    گذر از شهر بسیار تو در تو است و شما به راحتی راه خود را پیدا نمی کنید و باید راه خود را با جا به جا کردن اشیاء اطراف و در کل مسیر باید به دنبال سوراخ ها و پریدن از ارتفاعات باشید. البته به یاد داشته باشید شما گربه ای خاصی نیستید و یا قدرت های خاصی ندارید و مثلا گربه ای نیستید که توانایی خاصی هم داشته باشد، بلکه شما گربه ای بسیار معمولی هستید که دقیقاً کارهایی که گربه ها در دنیای واقعی انجام می دهند را در بازی انجام می دهید.

    مثلاً شما می توانید صدای میو را در بیاروید و یا آب بنوشید و یا خودتان را به پاهای ربات های داخل شهر بمالید تا آنها را خوشحال کنید و یا فرش خانه ها و تنه درختان را بخراشید.

    محیط بازی دارک است و از آنجا که ربات ها متوجه تمیزی و پاکیزگی نمی شوند شهری که در آن قدم می زنید شبیه به شهرهای آخرالزمانی است که انگار فقط برق دارد ولی بسیار از درون تاریک است و تنها موجود زنده در این دنیای مرده فقط شما هستید. که اسم شهر هم شهر مرده یا (Dead City) است و دقیقاً اسم و محیط شهر با هم همخونی دارند.

    در بازی شما هر از گاهی باید از دست موجوداتی عجیب که به دنبال شما می آیند باید فرار کنید و آنها با پریدن به پشت شما سعی دارند شما را متوقف کنند و در بعضی از نقاط بازی هم ربات های محافظی وجود دارند که با نوری جلوی خود از محیطی محافظت می کنند و با دیدن شما به سمت شما شلیک می کنند که برای صدمه ندیدن باید آهسته و بدون دیده شدن از کنار آنها عبور کنید.

    خواندن
    نقد و بررسی بازی Lego Star Wars The Skywalker Saga
    Bgoaggvji7T3Izgatvwvpc
    1658326456 3993 Card
    Iyzikkfskbsktq8Irkfx4V

    در وسط های راه با ربات کوچکی آشنا می شوید که با کمک آن می توانید با ربات ها صحبت کنید و صحبت های آنها را متوجه شوید و نوشته های روی دیوارها را برای راهنمایی و اطلاعات گرفتن متوجه می شوید. حتی با کمک او می توانید به جمع آوری کلکسیون های داخل بازی کنید. در بعضی از مناطق بازی وسایلی هستند که می توانید جمع آوری کنید.

    مکانیک های بازی بسیار ساده هستند و قرار نیست جزء پریدن و دویدن و راه رفتن و صدای میو درآوردن کار خاص دیگری انجام دهید و بیشتر باید از ذهنتان در عبور از موانع استفاده کنید ولی بهتر می بود آزادی بیشتری در مکانیک پریدن برای بازیکن ایجاد می شد چون در بازی شما هر زمان که دلتان بخواهد نمی توانید بپرید و حتما باید علامت پرش ظاهر شود تا بتوانید بپرید.

    در حدود 5 ساعتی که برای بازی وقت می گذارید قرار است از آن لذت ببرید و کلی از ذهن خود کار بکشید و فعالیت های گربه ها را در دنیای این بازی انجام دهید که حس جذاب و بامزه ای دارند و این بازی بیشتر برای کسانی مناسب است که بازی های ماجراجویی بدون اکشن را دوست دارند چون این بازی تقریباً هیچ اکشنی ندارد و جز فرار کردن از ربات های کوچک و عجیب و ربات های محافظ باقی کار ها بیشتر جنبه ماجراجویی دارند.

    اما این بازی امتیاز های خوبی را کسب کرده و از IGN توانسته امتیاز 8 از 10 را دریافت کند.

    تریلر بازی

    1 46
    پخش ویدیو

    گیم پلی بازی

    Bgoaggvji7T3Izgatvwvpc
    پخش ویدیو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها