• دنیای ویدیو گیم مدت‌هاست که با عرضه عناوین جذاب، طرفداران بسیاری پیدا کرده که برای زمان‌های طولانی به آن پایبند مانده‌اند. سبک‌های انگشت شماری که در ابتدا وجود داشتند نیز تحت تاثیر همین مورد، شاخه شاخه شده و هر کدام باعث به وجود آمدن عناوین جدیدتری شدند. 

    در اولین مقاله از سری مقالات آندریتد پلاس سراغ چند عنوان از همین بازی‌ها رفته‌ایم، عناوینی که با وجود این که زیاد نامی از آن‌ها برده نمی‌شود، اما حرف زیادی برای گفتن دارند.

    Morduau

    آندریتد پلاس

    عنوان Morduau که توسط استودیو Triterion توسعه یافته است، یک بازی در سبک مبارزه و هک اند اسلش است که سعی در به چالش کشیدن بازیکنان دارد. توسعه دهندگان این بازی را با الهام از عناوینی مانند Chivalry ساختند و سعی در استفاده کردن از ویژگی‌های متمایزی داشتند. روند بازی کاملا آنلاین است و حداکثر ۴۸ بازیکن را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

    روند بازی برخلاف بسیاری از عناوین دیگر، در قرون وسطا شکل می‌گیرد. زمانی که لردهای اروپایی هر گدام قلعه وسیعی برای خود دست و پا کرده بودند و از سربازان فلز پوش بسیاری برای محافظت از خود استفاده می‌کردند. بازیکنان در قالب همین سربازان و درون همین قلعه‌ها به مبارزه و جنگ با یکدیگر می‌روند. البته حالت‌های دیگری برای پبارزه با نیزه، پرتاب چاقو، مبارزه در حالت سواره نظام و… نیز در این بازی گنجانده شده است.

    حالت‌هایی که در این بازی گنجانده شده است عبارتند از Team Deathmatch، Deathmatch، Skirmish، Horde ، Invasion، و Frontline. بازی همچنین حالت بتل رویال که با ۴۸ بازیکن شکل می‌گرفت را در خود جای می‌داد که البته اکنون این حالت از بازی حذف شده است. ساخت بازی توسط یک تیم چند نفره که اعضای آن گیمرها و توسعه دهندگانی از سراسر جهان بودند به انجام رسیده است.

    نام: Morduau

    توسعه دهنده: Triterion

    تاریخ عرضه: ۲۰ آوریل ۲۰۱۹

    لینک صفحه استیم بازی: Morduau

    خواندن
    آندریتد پلاس – قسمت چهارم

     

    Meet Your Maker

    آندریتد پلاس

    تجربه‌ی بازی‌های اول شخص معمولا به صورت مبارزه‌ای و حتی آنلاین اتفاق می‌افتد. برخی از عناوین نیز ممکن است سبک بقا، ترسناک، معمایی و حتی ارکیبی از همه‌ی این‌ها را ارائه کنند. اما کمتر بازی‌ای پیدا می‌شود که از سبک level editor استفاده کند. عنوان Mert Your Maker که توسط استودیو Behaviour Interactive توسعه یافته و اخیرا عرضه شده است، این سبک را به همراه سبک شوتر اول شخص ارائه می‌کند.

    در این بازی که روندی آنلاین دارد، بازیکنان به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول، بازیکنانی هستند که می‌توانند به ساخت و ویرایش پایگاه‌های فضایی گوناگون بپردازند. این پایگاه‌ها باید از تله‌ها و ویژگی‌ها گوناگونی بهره ببرند. هر پایگاه باید دو شرط مهم را رعایت کند: اول این که در مرکز آن باید ماده‌ای تحت عنوان GenMat قرار گیرد و دوم این که باید راهی برای نفوذ به پایگاه و راهی برای فرار از پایگاه وجود داشته باشد.

    بازیکنان دسته‌ی دوم، وظیفه دارند پایگاه‌های ساخته شده توسط دسته‌ی اول را کاوش کنند. وظیفه‌ی دسته‌ی دوم این است که وارد پایگاه شوند، GenMat را بردارند و سپس از پایگاه فرار کنند. بازیکنان می‌توانند به صورت تک نفره یا با همگاری یکدیکر این کار را انجام دهند. بازیکنان دسته دوم ماموریت خود را در قالب شوتر اول شخص و با به کار بردن اسلحه، نارنجک، سلاح دستی و… انجام می‌دهند.

    تمام بازیکنان می‌توانند هم به ساخت و طراحی پایگاه بپردازند، هم به پایگاه‌های دیگر نفوذ کنند. ابزارهای بازی به بازیکنان در ساخت پایگاه کمک می‌کنند و بازیکن می‌تواند با استفاده از این ابزارها میزان قدرت پایگاه و غیرقابل نفوذ بودن آن را بررسی کند.

    نام: Meet Your Maker

    توسعه دهنده: Behaviour Interactive

    تاریخ عرضه: ۴ آوریل ۲۰۲۴

    لینک صفحه استیم بازی: Meet Your Maker

     

    Ghostwire Tokyo

    آندریتد پلاس

    بسیاری از بازی‌هایی که در آن‌ها شاهد تسخیر شدن و یا نابود شدن شهرها هستیم، روندی آخرالزمانی دارند و در آن‌ها شهرها از خطرات و تهدیدهای مربوط به آخرالزمان رنج می‌برند. حتی ممکن است شهرها پر از زمابی‌هایی باشند که به دنبال نابودی تمام چیزهایی هستند که بر سر راه خود می‌بینند. در این بین برخی از عناوین شهرها را با خطرات دیگری پر می‌کنند، خطراتی مانند روح و اشباح گوناگون.

    خواندن
    آندریتد پلاس - قسمت 1

    استودیو Tango Gameworks کار مشابهی را با عنوان Ghostwire Tokyo انجام داده است. در این بازی که با توجه به نام آن در شهر توکید به وقوع می‌پیوندد، شهر توسط ارواح گوناگون تسخیر شده و به همین دلیل، خطرات گوناگونی آن را تهدید می‌کند. در این بین تنها امیدی که باقی مانده شما هستید تا بتوانید با دشمنان بجنگید و آن‌ها را از بین ببرید.

    گیم پلی بازی به صورت اول شخص طراحی شده است. در طول بازی مبارزه‌های گوناگونی را با ارواح انجام می‌دهید. بیشتر روند مبارزات مشابه ورزش‌های رزمی و کاراته انجام می‌پذیرند. هر روح در داخل بدن خود یک هسته دارد که زندگی‌اش به آن وابسته است. با مبارزه و پس از خسته کردن یک روح، هسته‌ی او نمایان شده و فرصتی را برای نابود کردن او به وجود می‌آورد. هر بار نابود کردن یک روح امتیازات و پاداش‌های گوناگونی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

    نام: Ghostwire Tokyo

    توسعه دهنده: Tango Gameworks

    تاریخ عرضه: ۱۲ آوریل ۲۰۲۳

    لینک صفحه استیم بازی: Ghostwire Tokyo

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها