• این آخر هفته‌ چی بازی کنیم ؟ آخر هفته‌ها همیشه زمانی است که از تعداد زیادی کار و استرس راحت می‌شویم، زمانی که بالاخره می‌توانیم هر چقدر می‌خواهیم استراحت کنیم. با وجودی که اساسا آخر هفته زمان آزاد ماست، اما شاید بخواهیم باز هم برای تفریحاتمان برنامه‌ای بچینیم و زمان آزادمان را بیهوده هدر ندهیم.

    در این بین برای تفریحات غیر حرکتی، می‌توان مثال‌های زیادی آورد. از دیدن مجموعه‌های تلویزیونی گرفته تا تماشای انواع فیلم‌های تازه عرضه شده، فیلم‌های اکشن و حتی فیلم‌های کلاسیک.

    یکی از همین تفریحات، پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای است. بسیاری از طرفداران در حالت عادی هم نمی‌توانند عناوین مورد علاقه خود را در طول هفته تجربه کنند و مجبورند آن را به آخر هفته موکول کنند، چه رسد به گیمرها و کسانیرکه از بازی‌ها به عنوان تمام زندگی خود یاد می‌کنند! هدف از نوشتن این مقاله هم همین است.

    ممکن است به آخر هفته رسیده‌اید و دنبال عنوانی جذاب می‌گردید تا آخر هفته خودتان را با انجام آن حسابی شارژ کنید و یک استراحت حسابی به خود بدهید. در این مقاله ما سعی می‌کنیم از گوشه و کنار صنعت ویدیو گیم عناوینی مناسب آخر هفته را برای شما انتخاب کرده و به معرفی شان بپردازیم.

    Grand Theft Auto IV

    Sleeping Dogs

    عناوین جهان باز توانسته‌اند توجه بسیاری را در چندین سال اخیر به خود جلب کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که باعث جلب این حجم از توجه شده، میزان آزادی‌ای است که توسعه دهندگان در عناوین خود به بازیکن می‌دهند. حتی برخی از این عناوین بسیاری از مراحل جانبی و اصلی خود را مدیون جهان باز بودن هستند. در این بین، برخی از عناوین از چنان ویژگی‌هایی برخوردارند که توسط بسیاری با دنیای واقعی مقایسه می‌شوند و عناوین سری Grand Theft Auto از بارز ترین موارد به شمار می‌روند.

    نیکو بلیک یک کهنه سرباز از کشور صربستان است. او که در جنگ‌های یوگسلاوی شرکت داشته و حتی پس از آن هم تقریبا دست خود را به هر کاری آلوده کرده است، تصمیم به ساختن زندگی جدید و بدون دردسری می‌گیرد. به همین دلیل با دریافت نامه‌ای از پسر عموی خود رومن بلیک، تصمیم به سفر به ایالات متحده آمریکا می‌گیرد تا بتواند به رویای آمریکایی برسد. اما پس از رسیدن به خاک این کشور و رویارویی با پسر عموی خود، نیکو متوجه می‌شود که صحبت‌های مس عمویش دروغی بیش نبوده و حتی خود رومن زندگی سخت و مشقت باری دارد.

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت اول

    مشکلات رومن یقه نیکو را نیز گرفته و باعث می‌شود او در این کشور نیز روی به کارهای خلاف بیاورد و با دزدی، گروگان گیری و ترور اشخاص مهم، پول به دست آورده و زندگی خود را بگذراند. به عقیده بسیاری از بازیکنان، بازی gta iv تاریک ترین داستان در بین دیگر عناوین این سری را دارد که باعث شده از بسیاری نظرها متمایز شود. توسعه دهندگان دنیای بازی را مشابه نیویورک و به نام لیبرتی سیتی طراحی کرده‌اند. جزییات بازی، فیزیک واقع گرایانه ان و مراحل جانبی بسیار، از دیگر دلایل متمایز شدن این عنوان هستند.

    نام: Grand Theft Auto IV
    توسعه دهنده: Rockstar Games
    لینک صفحه استیم بازی: Grand Theft Auto IV

    Sleeping Dogs

    Sleeping Dogs

    بالاتر گفتم که عناوین جهان باز محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و شاید یکی از مهم ترین دلایل این محبوبیت، میزان آزادی این عناوین باشد. خوشبختانه این موضوع تنها محدود به عناوین خاصی نمی‌شود و در بسیاری از موارد، حتی ممکن است در قالب متفاوتی اتفاق بیفتد. عنوان sleeping dogs که توسط استودیو Square Enix توسعه یافته، یکی از متفاوت ترین عناوین جهان باز با رومدی متمایز به شمار می‌آید.

    در این بازی شما در نقش یک افسر پلیس به نام وی شنگ قرار می‌گیرید. وی مدت‌ها در کشور ایالات متحده آمریکا زندگی کرده و اکنون، به زادگاه خود چین بازگشته است. از آن جایی که او قبلا در بین خلافکاران و گانگسترها رشد کرده، اداره پلیس تصمیم می‌گیرد تا او را به عنوان یک مامور مخفی به میان خلافکاران بفرستد و این مورد، دقیقا یک از دلایل متمایز بودن بازی به شمار می‌رود. 

    شما می‌توانید هر گونه که می‌خواهید خلاف کرده و حتی آدم بکشید، اما تمام این‌ها به نام مامور مخفی بودن اتفاق می‌افتد و در نهایت شما طرف آدم خوب‌ها باقی می‌مانید.

    شهر این بازی از شهر هنگ کنگ در کشور چین الهام گرفته شده است و حتی نام مشابهی دارد. در گوشه و کنار شهر می‌توانید فعالیت‌های جانبی، مراحل تصادفی و حتی فروشگاه‌های که امکان خرید از ان‌ها را دارید بیابید. 

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت دوم

    از ان جایی که بازی در چین اتفاق افتاده و شخصیت اصلی نیز اهل همان جاست، توسعه دهندگان امکان استفاده از کنگ فو را در بازی گنجانده‌اند. بنابراین تنها در بخش کوچکی از مبارزات به اسلحه احتیاج پیدا می‌کنید و بیشتر آن‌ها با استفاده از فنون کنگ فو انجام می‌گیرد.

    نام: Sleeping Dogs
    توسعه دهنده: Square Enix
    لینک صفحه استیم بازی: Sleeping Dogs

    Bully

    Sleeping Dogs

    تا سال ۲۰۰۶ و پیش از آن، توسعه دهندگان از موضوعات بسیاری برای عناوین خود استفاده کردند. اما تقریبا می‌توان گفت هرگز، کسی به ساخت یک بازی با موضوع بچه مدرسه‌ای‌ها فکر نکرده بود! این وضعیت فرصت مناسبی را برای استودیو راکستار گیمز فراهم آورد تا یکی از عناوین طنز و در عین حال جذاب خود را پدید آورد، بازی‌ای تحت عنوان Bully. در این بازی شما در نقش جیمی هاپکینز قرار می‌گیرید، نوجوانی که به خاطر شرارت‌های خود همه جا شناخته شده و به همین دلیل، مدرسه پیشین او، او را اخراج کرده است.

    مادر جیمی به تازگی با پدر خوانده‌اش ازدواج کرده و هر دو قصد دارند به ماه عسلی یک ساله بروند. به همین دلیل مادر جیمی، او در bullworth که مدرسه‌ای مخصوص قلدرها و شرورهاست ثبت نام می‌کند تا به گونه‌ای از دست او خلاص شده و ماه عسل خود را راحت سپری کند. 

    جیمی به محض ورود به مدرسه با چند نفر از قلدرها درگیر می‌شود و این گونه، ورود خود را به این مکان جشن می‌گیرد. بازیکنان در نقش جیمی، امکان گشت و گذار در سرتاسر بازی را دارند. سیستم آموزشی بازی، به شما اجازه می‌دهد تا در کلاس‌های گوناگون مانند انگلیسی، ریاضی، آزمایشگاه و غیره شرکت کنید.

    بازی از تعداد زیادی مرحله نیز بهره می‌برد. نکته جالب این که با توجه به ماهیت بازی، توسعه دهندگان تمام مراحل را به گونه‌ای نوجوانانه طراحی کرده‌اند. در نتیجه مرحله می‌تواند در مورد اذیت کردن معلم‌ها، آسیب زدن به امول عمومی مدرسه و یا حتی جلب توجه دختران باشد! متاسفانه استودیو راکستار گیمز پس از عرضه پورت اندروید این بازی، مانند دیگر عناوین خود آن را مورد توجه قرار نداده و با وجودی که خبرهایی از ساخت نسخه دوم به گوش می‌رسید، اما همچنان عرضه آن در حد حدس و گمان باقی مانده است.

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت دوم

    نام: Bully
    توسعه دهنده: Rockstar Games
    لینک صفحه استیم بازی: Bully

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها