• این آخر هفته‌ چی بازی کنیم ؟ آخر هفته‌ها همیشه زمانی است که از تعداد زیادی کار و استرس راحت می‌شویم، زمانی که بالاخره می‌توانیم هر چقدر می‌خواهیم استراحت کنیم. با وجودی که اساسا آخر هفته زمان آزاد ماست، اما شاید بخواهیم باز هم برای تفریحاتمان برنامه‌ای بچینیم و زمان آزادمان را بیهوده هدر ندهیم. 
    در این بین برای تفریحات غیر حرکتی، می‌توان مثال‌های زیادی آورد. از دیدن مجموعه‌های تلویزیونی گرفته تا تماشای انواع فیلم‌های تازه عرضه شده، فیلم‌های اکشن و حتی فیلم‌های کلاسیک.

    یکی از همین تفریحات، پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای است. بسیاری از طرفداران در حالت عادی هم نمی‌توانند عناوین مورد علاقه خود را در طول هفته تجربه کنند و مجبورند آن را به آخر هفته موکول کنند، چه رسد به گیمرها و کسانیرکه از بازی‌ها به عنوان تمام زندگی خود یاد می‌کنند! هدف از نوشتن این مقاله هم همین است. 

    ممکن است به آخر هفته رسیده‌اید و دنبال عنوانی جذاب می‌گردید تا آخر هفته خودتان را با انجام آن حسابی شارژ کنید و یک استراحت حسابی به خود بدهید. در این مقاله ما سعی می‌کنیم از گوشه و کنار صنعت ویدیو گیم عناوینی مناسب آخر هفته را برای شما انتخاب کرده و به معرفی شان بپردازیم.

     

    Assetto Corsa Competizion

    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم؟

    عناوین ریسینگ مدت‌هاست که راه خود را به سمت دنیای ویدیو گیم باز کرده‌اند. تنوع و تعداد این عناوین در دنیای امروز به حدی رسیده که انتخاب از بین آن‌ها نیازمند بررسی موارد بسیاری است. شاید یکی از دلایلی که بازی‌های ریسینگ به دو دسته واقع گرایانه (Realistic) و آرکید (Arcade) تبدیل می‌شوند نیز همین باشد و سری بازی‌های Assetto corsa در دسته اول جای می‌گیرند.

    بازی Assetto Corsa Competizion که بیشتر حالت نسخه ارتقا یافته و جدیدی برای Assetto Corsa دارد، توسط استودیو ایتالیایی Kunos Simulazioni طراحی و توسعه یافته است. این بازی درون خود تعداد بسیاری خودرو جای می‌دهد که همه به طور کامل لایسنس شده‌اند و برای تهیه و تولید مدل‌های آنان نیز از پیشرفته‌ترین دوربین‌های اسکن سه بعدی استفاده شده است. بازی در کنار این خودروها تعداد زیادی مسیر در دسترس شما قرار می‌دهد که در کشورهای گوناگون جای گرفته‌اند.

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت دوم

    توسعه دهندگان حالت‌های گوناگون آب و هوایی مانند باران، ابری، آفتابی و ساعات مختلف شب و روز را در این بازی گنجانده‌اند و بازیکن می‌تواند به دلخواه خود، آب و هوا و چرخه شب و روز را تعیین کند. به محض ورود به بازی، می توانید از بخش‌های کوناگون مانند مسابقات آزاد، حالت حرفه‌ای، مسابقات درگ و … انتخاب کرده و رانندگی با خودروهای گوناگون را تجربه کنید.

    نام: Assetto Corsa Competizion
    توسعه دهنده: Kunos Simulazioni
    لینک صفحه استیم بازی: Assetto Corsa Competizion

     

    Life is Strange

    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم؟

    جلوتر در مقدمه مقاله اشاره کردم که تماشای فیلم و یا مجموعه‌های تلویزیونی چندان ایده بدی به حساب نمی‌آید تا زمان خود را برای آخر هفته پر کنید. اما واقعیت این است که برخی از بازی‌ها چنان روند جذابی دارند که با راحتی می‌توانند از یک فیلم پیشی بگیرند و شما را پای خود میخکوب کنند. 

    روند این بازی‌ها به گونه‌ای است که شما خود را داخل آن‌ها می‌ینید و به گونه‌ای با شخصیت‌های بازی ارتباط برقرار می‌کنید که گویی آن اتفاق‌ها برای خودتان افتاده است. سری Life is Strange در همین بخش جای می‌گیرد‌.

    با این که تمام عناوین این سری عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند، اما در این مقاله ما تنها بازی اصلی Life is Strange را مورد معرفی قرار خواهیم داد. مکس کالفیلد که دختری نوجوان است، در مدرسه‌ای در رشته عکاسی تحصیل می‌کند. 

    این مدرسه در Arcadia Bay که مکانی خیالی است واقع شده و خود مکس نیز زمانی که کودکی بیش نبوده در همین محل زندگی می‌کرده است. به همین دلیل، او به خوبی با این مکان آشنایی دارد. یک روز و به طور اتفاقی زمانی که مکس از کلاس خود خارج می‌شود، متوجه می‌شود که قابلیت بازگرداندن زمان را دارد.

    پس از این اتفاق مکس به طور غیر منتظره با دوست دوران کودکی خود کلویی برخورد می‌کند و از قدرت خود به او می‌گوید. هر دو پس از آن با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند که اتفاقا بدون قدرت بازگرداندن زمان مکس، توانایی مقابله با آن‌ها را نداشتند. روند بازی چنان جذاب است که شما به خوبی با شخصیت‌های بازی ارتباط برقرار می‌کنید. بازی Life is Strange به لطف داستان و گیم پلی جذاب، امتیاز ۸۳ را از منتقدین وب سایت متاکریتیک به دست آورده است.

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت سوم

     

    نام: Life is Strange
    توسعه دهنده: Don’t nod
    لینک صفحه استیم بازی: Life is Strange

     

    Albion Online

    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم؟

    دو عنوان دیگری که در این لیست به سراغ آن‌ها رفتیم بیشتر بر حالت تک نفره استوار هستند (هر چند مورد اول قابلیت آنلاین نیز دارد). اما بازی Albion Online روند کاملا آنلاینی دارد. در طول این بازی شما به همراه دیگر بازیکنان سفری دور و دراز را شروع می‌کنید، سفری که ممکن است خطرات گوناگونی به همراه داشته باشد. هدف شما و همراهان در این بازی یافتن سرزمین آلبیون است.

    پس از گذشت مدت‌ها و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و خطرات گوناگون بالاخره موفق می‌شوید سرزمین آلبیون را پیدا کنید. سرزمین آلبیون که بسیار گسترده است، منابع بسیاری را در خود جای می‌دهد و از آن‌ جایی که شما و دیگر بازیکنان با دست خالی سفر را به پایان رسانده‌اید، باید با گشت و گذار در طول این سرزمین شروع به جمع آوری منابع کنید. منابعی که جمع می‌کنید می‌توانند به عنوان مواد اولیه برای ساخت و ساز، غذا، مواردی برای شخصی سازی کاراکترتان و … باشند.

    در حین پیدا کردن منابع، دشمنان زیادی بر سر راه شما سبز می‌شوند و شما می‌توانید به کمک دیگر بازیکنان، آن‌ها را از سر راه بردارید. با استفاده از انواع حالت‌های بازی یک نفره، مبارزات به کمک دیکر بازیکنان، باس فایت‌ها و غیره شما باید بتوانید منابع گوناگون را پیده کرده و پیروز از میدان بیرون آیید. با استفاده از بسیاری از منابع خود، می‌توانید شروع به ساخت و ساز مسکن کنید و با گسترش کار خود، شهر وسیعی را به وجود آورید. با به دست آوردن منابع بیشتر، حتی این امکان را دارید که برای خود کارگرهایی استخدام کنید.

     

    نام: Albion Online
    سازنده: Sandbox Interactive GmbH
    لینک صفحه استیم: Albion Online

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    2 دیدگاه

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها