• این آخر هفته‌ چی بازی کنیم ؟ آخر هفته‌ها همیشه زمانی است که از تعداد زیادی کار و استرس راحت می‌شویم، زمانی که بالاخره می‌توانیم هر چقدر می‌خواهیم استراحت کنیم. با وجودی که اساسا آخر هفته زمان آزاد ماست، اما شاید بخواهیم باز هم برای تفریحاتمان برنامه‌ای بچینیم و زمان آزادمان را بیهوده هدر ندهیم.

    در این بین برای تفریحات غیر حرکتی، می‌توان مثال‌های زیادی آورد. از دیدن مجموعه‌های تلویزیونی گرفته تا تماشای انواع فیلم‌های تازه عرضه شده، فیلم‌های اکشن و حتی فیلم‌های کلاسیک.

    یکی از همین تفریحات، پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای است. بسیاری از طرفداران در حالت عادی هم نمی‌توانند عناوین مورد علاقه خود را در طول هفته تجربه کنند و مجبورند آن را به آخر هفته موکول کنند، چه رسد به گیمرها و کسانیرکه از بازی‌ها به عنوان تمام زندگی خود یاد می‌کنند! هدف از نوشتن این مقاله هم همین است.

    ممکن است به آخر هفته رسیده‌اید و دنبال عنوانی جذاب می‌گردید تا آخر هفته خودتان را با انجام آن حسابی شارژ کنید و یک استراحت حسابی به خود بدهید. در این مقاله ما سعی می‌کنیم از گوشه و کنار صنعت ویدیو گیم عناوینی مناسب آخر هفته را برای شما انتخاب کرده و به معرفی شان بپردازیم.

    Watch Dogs

    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم

    تمرکز بازی‌های جهان باز معمولا بر روی ارائه دنیایی پویا گذاشته می‌شود. دینیی بزرگ و در برخی موارد بسیار پر جزییات، که ممکن است کاوش کردن در آن و کشف تمام اسرار آن به نظر غیر ممکن بیاید. 

    با این حال نمی‌توان حتی در عنوانی جهان باز هم از داستان که یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی به شمار می‌رود صرف نظر کرد. به همین دلیل تمرکز همزمان بر روی ارائه جهانی پویا و پرجزییات که روایت جذابی را داخل خود مرور کند، از چالش‌ها و موانع بزرگ بر سر راه استودیو‌های گوناگون به شمار می‌رود.

    یکی از معدود استودیوهایی که موفق به ارائه جهانی با جزییات بالا و داستانی فوق العاده شده، استودیو یوبی سافت است. در دورانی که بیشتر بازی‌های جهان باز با فرمولی مشابه و روندی یکنواخت عرضه می‌شدند، استودیو یوبی سافت شروع به ساخت عنوان جذاب سگ‌های نگهبان کرد. 

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت اول

    سگ‌های نگهبان (Watch Dogs) که اولین عنوان این فرنچایز به شمار می‌رفت، دنیایی جهان باز را در قالب شیکاگو درون خود جای می‌داد. این بازی یکی از اولین عناوینی بود که تا این حد درون هک و دنیای هکرها ورود پیدا کرده و روند خود را بر پایه آن بنا کرده بود.

    داستان بازی ضد قهرمانی با نام آیدن پیرس را دنبال می‌کند. سیستم اشتراک گذاری و حفاظت از اطلاعات شهروندان در دست باندهای مافیایی و شرکت‌های خصوصی قرار گرفته و سو استفاده از آن، مشکلات بسیاری به وجود آورده است. 

    در پی یکی از همین مشکلات، بزرگ‌ترین باند مافیایی تصمیم به قتل آیدن می‌گیرد. اما اشتباهی پیش آمده و به جای آیدن، خاهر زاده ۶ ساله او جان خود را از دست می‌دهد. آیدن که هرگز نمی‌تواند خود را به خاطر این موضوع ببخشد، تصمیم می‌گیرد که یک بار و برای همیشه به فرار از قانون پایان دهد و انتقام مرگ خواهر زاده خود را بگیرد.

    اولین عنوان سگ‌های نگهبان به دلیل تفاوت فاحش بین ویدیوی نمایش داده شده در مراسم e3 و گیم پلی اصلی، مورد انتقاد فراوانی قرار گرفت. با این وجود این بازی تنها عنوان سری بود که توانست داستان فکق العاده‌ای ارائه دهد. توسعه دهندگان همچنین در روند توسعه بازی تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند و با چندین شرکت در زمینه امنیت سایبری روابطی برقرار کردند، تا کیفیت بازی و جذابیت هک کردن را واقع گرایانه‌تر کنند.

    نام: Watch Dogs
    توسعه دهنده: Ubisoft
    لینک صفحه استیم بازی: Watch Dogs

     

    Just Cause 3

    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم

    یکی از موادی که بالاتر به آن اشاره کردم، این بود که بیشتر سازندگان نمی‌توانند در عناوین جهان باز خود، تعادل خوبی بین داستان و جهان پویا برقرار کنند. واقعیت این است که برخی از سازندگان، ممکن است هر کدام از داستان و جهان پویا را فدای دیگری کنند که معمولا باعث موجی از انتقادات می‌شود. اما جالب این که بسیاری از عناوین، با وجودی که هیچ تعادلی در روند خود ندارند، باز هم موفقیت بسیاری به دست می‌آورند و بازی Just Cause 3 هم یکی از آن‌ها است.

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت سوم

    داستان بازی بسیار ساده است. شخصیت اصلی بازی مانند نسخه‌های پیشین، ریکو رادریگز است. منتهی ظاهر او کمی تغییر کرده و نسبت به نسخه‌های پیشین، کمی بزرگسال‌تر و تنومندتر شده است. دنیای بازی توسط نیروهای ستمگر و ارتش وسیعی که تحت حمایت ژنرال Di Ravello به محاصرا درآمده و ریکو رهبری شورشیان و جنبش گرانی را بر عهده دارد که از ظلم و ستم به تنگ آماده و به دنبال آزادی هستند. ریکو وظیفه دارد پایگاه‌های دشمن را یکی یکی نابود کرده و ارتش ژنرال را از صفحه روزگار محو کند.

    داستان بازی تقریبا در تمام چهار نسخه به همین شکل خلاصه می‌شود، با این تفاوت که مواردی مانند آنتاگونیست، نیروهای دشمن، سرزمین بازی، دوستان و غیره در هر نسخه تغییر می‌کنند. با توجه به جنین داستان ساده و یکنواختی، چرا این بازی موفقیت خوبی به دست آورده است؟ دلیل آن داستان نیست، در واقع ممکن است بسیاری از بازیکنان حتی چیزی از داستان ندانند! اما همه از کیفیت تخریب محیط، کشت و کشتار و انفجار این بازی مطلع هستند و این، همان دلیل موفقیت بازی است.

    از آن‌جا که بر اساس داستان بازی، به شما وظیفه‌ای جز کشتن، تخریب و منفجر کردن داده نمی‌شود، همین خود بهانه‌ای برای جذاب‌تر شدن بازی شده است. بمب گذاری مناطق گوناگون، تخریب کردن پل‌ها و دستگاه و منفجر کردن مخازن عظیم سوخت، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های جذاب این بازی به شما می‌روند. نسخه بعدی این بازی تحت عنوان Just Cause 4 در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، اما نتوانست موفقیت نسخه پیشین خود را تکرار کند.

    نام: Just Cause 3
    توسعه دهنده: Avalanche Studios
    لینک صفحه استیم بازی: Just Cause 3

     

    Call Of Duty Black Ops III

    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم

    تا این جای کار از عناوینی صحبت کردیم که روندی جهان باز داشتند و هر کدام به نوبه خود، ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌دادند. با این حال برای آخرین بازی این لیست، به سراغ یکی از عناوین متفاوت رفتیم که با ارائه دنیایی جذاب و داستانی خارق العاده، توانسته موفقیت خوبی به دست آورد. بازی Call Of Duty Black Ops III با ارائه داستان و المان‌های جذاب، روند متفاوتی نسبت به بسیاری از عناوین این فرنچایز در پیش گرفته است.

    خواندن
    این آخر هفته‌ چی بازی کنیم - قسمت سوم

    داستان این بازی مربوط به زمانی می‌شود که سربازان ارتش آمریکا، متوجه به وقوع پیوستن برخی خرابکاری‌ها در نقاط حساس نظامی می‌شوند. وقاع این خرابکاری‌ها هیچ ویژگی مشخصی ندارد و معلوم نیست چه کس و یا کسانی علت این حوادث هستند. از این جهت، چندین نفر از افراد گاهر ارتش به این مناطق فرستاده می‌شوند تا موقعیت را بررسی کنند. اما جالب این که همین افراد یکی یکی در طول مراحل از گروه جدا شده و خودشان به خرابکارهای جدیدی تبدیل می‌شوند. وظیفه بازیکن کشف دلیل این موضوع و از بین بردن هر چه سریع‌تر آن است.

    دنیای بازی متشکل شده از چندین منطقه که بیشتر آن‌ها ظاهری کاملا تفاوت از بقیه دارند. شما در این بازی لحظاتی را در دنیای زامبی‌ها، دنیای جنگ جهانی دوم، دنیای آینده و دنیاهای متروک می‌گذرانید! برحسب اتفاق یکی از جذابیت‌های این بازی، در تغییر کردن دنیای آن و ثابت نبودن روند آن خلاصه می‌شود.

    نام: Call Of Duty Black Ops III
    توسعه دهنده: TreyArch, Aspyr
    لینک صفحه استیم بازی: Call Of Duty Black Ops III

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها