• بسیاری از ما به سبک ترسناک و المان‌های آن، علاقه فراوانی داریم و از دیدن آن‌ها و حس کردنشان با تومام وجودمان سیر نمی‌شویم. جالب این که بهترین سطوح ترسناک در درون بازی‌های ویدیویی نه تنها از دشمنان و هیولاهای ترسناک برای ایجاد حس ترس و وحشت استفاده می‌کنند، بلکه دارای عناصر قدرتمندی هستند که فراموش کردن سکانس‌های ترسناک را دشوار می‌کند.

    بسیاری از بازی‌های ترسناکی که اخیرا منتشر شده‌اند از این ویژگی استفاده کرده‌اند. در این مقاله، ما 15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

    Resident Evil: Village

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    عنوان Resident Evil: Village، از بسیاری از جهات، ترکیبی از بهترین ویژگی‌های این فرنچایز است، زیرا این بازی ویژگی‌های متفاوت وحشت را از بقا گرفته تا اکشن و موارد دیگر را در خود جای می‌دهد. با این وجود، ویژگی‌های House Beneviento بدون شک یکی از وحشتناک ترین ویژگی‌های بازی است که به لطف جو عالی و دشمنانی که مانند بدترین کابوس‌های بازیکنان هستند، حس وحشت را درون شما به وجود می‌آورند.

    این بازی المان‌های ترسناک بسیاری را در خود جای می‌دهد و با استفاده مناسب از هر کدام، باعث ایجاد حس ترس و وحشت بسیاری می‌شود.

    Detroit Become Human

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    همان طور که از نام آن پیداست، بازی Detroit: Become Human در دنیای اتفاق می‌افتد که پر از تکنولوژی‌های گوناگون و قطعات رباتیک است. از آنجایی که بیشتر اندام‌های شما قطع شده است، باید از میان انبوه قطعات یدکی تکان بخورید و قطعات سازگار با خود را پیدا کنید، تا بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و دوباره روی پاهای خود بایستید.

    در طول این بازی وسایل گوناگونی در سراسر جهان آن وجود دارد که برخی از آن‌ها عملکرد غافل گیر کننده‌ای دارند. استفاده عالی از نور تاریک و فضای بارانی نیز این بازی را به گونه‌ای از دیگر عناوین متمایز کرده و باعث قرار گرفتن آن در این لیست شده است.

    The Last of Us Part 2

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    عنوان The Last of Us Part 2 پر از لحظات ناراحت‌کننده و احساسی است، اما با این وجود باس فایت‌های گوناگون و المان‌های آن، جزو مواردی هستند که به این زودی‌ها از یادتان نخواهند رفت. این عنوان زامبی محور که ویژگی‌های ترسناک بسیاری را روبروی شما می‌گذارد، ویژگی‌های بقا خود را به مانند بسیاری دیگر از عناوین زامبی محور استفاده کرده است.

    باس فایت‌های این بازی به عنوان دسته‌ای متشکل از بهترین و قدرتمندترین باس‌ها توصیف می‌شوند و به لطف بدن عجیب و غریب خود، طراحی بسیار وحشتناکی دارند. شرکت در باس فایت‌ها در این بازی تنها جنبه نمایشی و داستانی ندارد و به معنای واقعی شما را ناچار به استفاده از همه مهمات و قدرتتان می‌کند.

    باس فایت‌ها جدا از چالش‌هایی که پیش رویتان می‌گذارند، به خوبی نشان می‌دهند که الی تا چه حدی حاضر است برای محافظت از اطرافیان خود، دست به خطرهای گوناگون بزند.

    خواندن
    ۱۵ تا از بدترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ که باید از آن‌ها دوری کنید

    Resident Evil 2 Remake

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    بازی Resident Evil 2 Remake به راحتی عنوان یکی از بهترین ریمیک‌های اخیر را از آن خود می‌کند و بسیاری از آن‌ها را، باید به این نکته نسبت داد که چگونه استودیو Capcom حال و هوای نسخه اصلی را دست نخورده نگه داشت و همزمان تغییرات اساسی‌ای در گیم‌ پلی ایجاد کرد.

    ایستگاه پلیس همچنان بهترین بخش بازی است که در طراحی ترسناک نیز خود را به خوبی به نمایش می‌گذارد. راهروهای هزارتو و طراحی گرافیکی آن، صحنه‌ای جذاب را برای رویارویی با انواع زامبی‌ها که از گوشه و کنار به سمت شما حمله می‌کنند، ایجاد می‌کند.

    Resident Evil 7

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    فرنچایز Resident Evil به لطف عنوان Resident Evil 7 بازگشت بزرگی به هسته اصلی خود داشت، چیزی که کمتر به گیم پلی اکشن RE6 پرداخته بود و بیشتر سعی بر عرضه عنوانی در سبک ترسناک و بقا داشت. عمارت بیکر به عنوان درب نقطه‌ای عالی برای این هدف عمل می‌کند.

    توسعه دهندگان در طراحی این مکان، کار تحسین برانگیزی انجام دادند و تلاش کردند تا هر دو معنی وحشت در حال فروپاشی را در آن بگنجانند. فضای شوم و ترسناک این عمارت تنها در طراحی آن خلاصه نمی‌شود و به وقوعیوستن مبارزات گوناگون و مقابله با حملات زامبی‌ها، به افزایش اهمیت این مکان کمک بزرگی می‌کند.

    Phasmophobia

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    با وجودی که عنوان Phasmophobia امکان تجربه گروهی به همراه دوستانتان را در دسترس شما قرار می‌دهد، اما وقتی نوبت به کاوش کردن در نقشه‌های مرموز آن می‌رسد، به هیچ وجه نمی‌توانید از ترس و وحشت فرار کنید. دبیرستان براون استون به راحتی یکی از بهترین نقشه‌هایی است که کاوش کردن در طول آن، حس ترس را درون شما برمی‌انگیزد.

    این مدرسه دارای مسیرهای طولانی، چندین ارتفاع بلند و اتاق‌های تنگ و راهروهای باریک است که به لطف دید بسیار کم در شب، می‌توانند بسیار ترسناک به نظر برسند.

    Dead Space Remake

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    بازی Dead Space Remake ریمیکی فوق العاده از یکی از عناوین کلاسیک ترسناک بقا است. با توجه به این مورد که محیط‌ها بیشتر شبیه نسخه اصلی هستند، این ریمیک نیز از نظر ایجاد ترس و وحشت، دست کمی از عنوان اصلی خود ندارد. آزمایش‌های پزشکی به عنوان یکی از ویژگی‌های جالب بازی به شمار می‌روند و با بهره گیری از جو عالی و تصاویر آزار دهنده خود، همواره حس ترس را درونتان القا می‌کنند.

    آزمایش‌های انجام شده درون بازی نتایج مرگباری داشتند که برای کشف این نتایج، باید با نکرومورف‌های زیادی مبارزه کنید.

    The Medium

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    ممکن است عنوان The Medium نتوانسته باشد به تمام وعده‌های خود وفا کند، اما حتی با این وجود هم همچنان عنوانی جذاب و ترسناک به شمار می‌آید که ارزش امتحان کردن را دارد. اگر این بازی را تجربه کنید، با هتل نیوا برخورد خواهید کرد، مکانی که با ویژگی‌های خاص خود جزو نکات برجسته بازی به شمار می‌آید.

    خواندن
    بهترین بازی های آنلاین موبایل

    روند بازی The Medium در جنگلی ساکت و بی‌صدا آغاز می‌شود، جایی که صدای خش خش برگ درختان و قدم‌های شما تنها چیزهایی هستند که صدایی از آن‌ها شنیده می‌شود. این ویژگی‌ها خود مقدمه‌ای جذاب برای ورود به هتل متروکه نیوا به شمار می‌رود که خود پر از رازها و معماهای گوناگون است.

    The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    روند بازی The Dark Pictures Anthology: Man of Medan از جایی شروع می‌شود که گروهی از دوستان تصمیم می‌گیرند با یکدیگر به تعطیلات بروند، اما سفر آن‌ها به سرعت به مبارزه‌ای برای بقا تبدیل می‌شود. در طول بازی گروه با انواع گوناگونی از لحظات وحشتناک (چه فراطبیعی و چه فراطبیعی) مواجه می‌شود.

    همه اتفاقات بازی درون کشتی ارواح به واقعیت تبدیل می‌شوند که با فضای وحشتناک خود، این سفر را به سفر مرگ تبدیل می‌کنند. سرنوشت هر شخصیت در کشتی بسته به تصمیماتی که می‌گیرید می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند، اما حس کلی ترس و وحشت در هر مرحله درون این کشتی ارواح، در تمام مراحل ثابت باقی می‌ماند.

    Little Nightmares 2

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    عنوان Little Nightmares 2 عملکرد بسیار خوبی را در ایجاد فضایی ترسناک انجام می‌دهد که باعث می‌شود ناخودآگاه در طول تجربه بازی، ترس به بدنتان سرازیر شود. در پس زمینه یک بیمارستان منزوی، شما باید راه خود را از طریق راهروهای متروکه طی کنید و از عروسک های مکانیکی ترسناکی که شما را دنبال می‌کنند، فرار کنید.

    حتی زمانی که فرصتی به دست می‌آورید و از این تعقیب و گریز طولانی راحت می‌شوید، باید از اتاق هایی پر از تصاویر ترسناک و وسایل مرموز عبور کنید. علاوه بر همه این‌ها، بازی با رویارویی با یک نوزاد بد شکل و وحشتناک به پایان می‌رسد، چیزی که احتمالا تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود هواهد کرد.

    The Last of Us Part 1

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    عنوان The Last of Us Part 1 روند هیجان انگیزی دارد و مراحلی مانند The Sewers به خوبی از ویژگی‌های هیجان انگیز این بازی استفاده می‌کنند. در طول مراحلی از این دست شما هیچ گاه تنها نخواهید بود و همواره احساس می‌کنیو کسی شما را زیر نظر دارد. این بازی از نظر جذابیت دست کمی از عنوان دوم خود ندارد و ویژگی‌های ترسناک و المان‌های گوناگون آن، در ایجاد حس ترس در وجود بازیکنان موثر هستند.

    Dead by Daylight

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    درست مانند عنوان Phasmophobia که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، عنوان Dead by Daylight عنوانی است که ویژگی تجربه به همراه دوستان و دورهمی را به شما ارائه می‌دهد. این بازی دارای قلمروهای متنوعی برای همه بازیکنان است، اما به جرئت می‌توان گفت که قلمرو MacMillan Estate به عنوان یکی از وحشتناک ترین مکان در میان قلمروها شناخته می‌شود.

    در مجموع 5 نقشه در این قلمرو وجود دارد که هر کدام به طور قابل توجهی با دیگری متفاوت است. راهروهای تنگ Groaning Storehouse تضاد کاملی با Ironworks of Misery خود ایجاد می‌کنند. هر یک از این نقشه‌ها با استفاده هوشمندانه از رنگ های تیره و مه غلیظ، پس زمینه‌ای عالی برای رویارویی‌های پرتنش ایجاد می‌کنند.

    خواندن
    بهترین بازی های ماشینی

    The Evil Within

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    تقریبا یک دهه از عرضه عنوان The Evil Within می‌گذرد و این واقعیت که همچنان این بازی یکی از بهترین تجربه‌های ترسناک موجود را ارائه می‌دهد، خود به تنهایی گویای کیفیت بازی است. فصل سوم بازی یکی از برجسته ترین نکات آن را تشکیل می‌دهد و به لطف فضایی که به خوبی طراحی شده و موانع متفکرانه‌ای که شما را مجبور می کند با احتیاط پیش بروید.

    شما تجربه بازی را از نزدیک رودخانه‌ای شروع می‌کنید و از میان ساختمان‌های سنگی کم‌ نور به سمت روستایی پیش می‌روید که خانه‌های زیادی دارد و باید در جستجوی کلید آن‌ها باشید. هر خانه پر از انواع مختلفی از ویژگی‌های وحشتناک است، از تله‌های انفجاری گرفته تا انبوه زامبی‌ها و حتی باس فایت‌هایی که با ابزاری مانند اره برقی، به پیشواز شما می‌آیند.

    .P.T

    15 مورد از ترسناک ترین بازی ها و مراحلی که مو به تنتان سیخ می‌کنند

    این موضوع واقعا مایه شرمساری است که پروژه Silent Hills کونامی هرگز واقعا اه نتیجه‌ای نرسید، زیرا عنوان .P.T با وجود این که کمتر از یک ساعت زمان داشت، همچنان یکی از بهترین تجربه‌های ترسناک نسل گذشته باقی مانده است. عنوان .P.T که در خانه‌ای به ظاهر معمولی اتفاق می‌افتد، با حس قدم زدنش، حضور در این خانه را به یک کابوس وحشتناک تبدیل می‌کند.

    پیام‌های آزاردهنده و فضای وهم آور این بازی، باعث می‌شود ناچار شدید حرکت خود را آهسته و با دقت انجام دهید. اندازه خانه به خودی خود بسیار کوچک است، اما از فضای آن به شکل معناداری استفاده شده است تا محیط بازی ترسناک‌تر از قبل شود.

    Fatal Frame 2: Crimson Butterfly

    عنوان Fatal Frame 2: Crimson Butterfly که اخیرا ریمیک آن عرضه شد، یکی از بهترین ریمیک‌های عناوین کلاسیک به شمار می‌رود، عنوانی که توسعه دهندگان در آن به سطح جدیدی از کیفیت رسیده‌اند و ارتقاهای بصری گوناگونی را به آن اضافه کرده‌اند.

    چپتر هفتم این بازی به نام Sae شما را در جایگاهی قرار می‌دهد که باید راه خود را تا خانه تاچیبانا بروید، خانه‌ای قدیمی که برای حضور شبح‌ها و مظاهر ماورایی شهرت دارد. محیط این خانه کاملا با شمع روشن می‌شود و پر از گوشه‌های تاریک و نقاط کور است که شما را از موجوداتی که ممکن است هر لحظه ظاهر شوند می‌ترساند. زوایای ثابت دوربین نیز به خوبی با ویژگی‌های اکشن همراه می‌شوند و عبور از سکانس‌های متفاوت چالش‌های خود را دارد.

    رسانه ورنا پلاس را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، آپارات، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها