• بازی Steelrising از جدید ترین آثار سبک سولزلایک که با نمایش های پیش از عرضه اش توجه مخاطبین ویدیو گیم را به خود جلب کرده بود حالا بعد از انتشار هم نکات قابل بحث زیادی را در خود جای داده است . با نقد و بررسی این بازی همراه ورناپلاس باشید .

    از زمانی که بازی های دیمنز سولز و دارک سولز خلق شدند تا کنون شاید مدت زیادی نگذشته باشد باشد اما تاثیر گذاری این بازی ها در ویدیو گیم تحولات زیادی را ایجاد کرده است. 

    زمانی که میازاکی سری سولز و بازی های دیگری مانند بلادبورن و یا الدن رینگ را توسعه میداد احتمالا اصلا به فکر این نبود که درحال خلق یک سبک جدید از بازی های ویدیویی است. 

    اما این اتفاق رقم خورد و این روز ها سولزلایک یک سبک جداگانه از دیگر سبک های بازی های ویدیویی است که مخاطبان خاص و پر پا قرص خودش را دارد . گیمر هایی که به جز بازی های این سبک سراغ آثار دیگر نمیروند و روز به روز هم بر تعدادشان افزوده میشود .

    حال ابن فقط میازاکی و فرام سافتویر نیست که آثار این سبک را تولید میکند بلکه بسیاری از سازندگان دیگر هم به سراغ ساخت آثاری با المان های این سبک از بازی های ویدیویی رفته اند و علاوه بر افزایش تعدا طرفداران این مجموعه از بازی ها حالا سازندگان آن ها هم افزایش پیدا کرده است .

    امسال سال بسیار شلوغ و پر سر و صدایی برای دوستداران سولزلایک بوده است و در این بین بازی Steelrising از بازی های تازه منتشر شده ای است که توانسته نامش را به گوش مخاطبان برساند .

    نقد و بررسی بازی Steelrising

    داستان بازی روایتی متفاوت و مستقل از واقعیت تاریخی است که در انقلاب فرانسه رخ داد . در داستان بازی لویی شانزدهم با ارتش مکانیکی در مقابل مردم معترض ایستاده است و قصد ندارد تا تاج و تخت خودش را رها کند . در این بین ما در نقش رباتی به نام ایجس قرار میگیریم که محافظ شخصی ماری آنتوانت ، همسر پادشاه است . حال ایجس در بازی روایتی جذاب و ارزشمند را تجربه میکند  در مقابل ارتش مکانیکی پادشاه قرار میگیرد .

    Steelrising برای مخاطبینی که به دنبال بازی هایی با داستان جذاب و گیرا میگردند بسیار لذت بخش خواهد بود . بازی شخصیت پردازی های بسیار مناسبی انجام داده و اکثر کاراکتر های اصلی بازی به خصوص پرتاگونیست دوست داشتنی آن حسابی با مخاطب ارتباط میگیرند و همین به جذابیت داستان بازی و علاقه مخاطب به ادامه دادن آن و شنیدن کامل قصه بسیار کمک کرده است .

    خواندن
    بررسی بازی Resident Evil Village: Shadows of Rose

    Steelrising از نظر داستانی برای شما هیچ چیز را کم نمیگذارد و با یک داستان زیبا با کشش زیاد و جزئیات مناسب و شخصیت هایی قابل ارتباط طرف خواهید بود .

    هم چنین ایده کلی داستان بازی و وجود ارتش مکانیکی و یک ربات به عنوان شخصیت اصلی در بازی و ارتباط گیری مناسب با آن و تجربه اتفاقات انقلاب فرانسه که به خودب خود از جذابیت کافی برخوردار است یک ایده واقعا خلاقانه برای ساخت بازی بود که توسط سازندگان به خوبی هم اجرا شده است و با یک بازی غیر کلیشه ای و داستانی جذاب از همه نظر رو به رو هستیم . 

    نقد و بررسی بازی Steelrising

    از نظر بصری بازی زیبایی چشم نوازی را به شما ارائه میدهد . طراحی هنری محیط های پاریس واقعا چشم نواز انجام شده است و گشت و گذار در محیط بازی را بسیار لذت بخش میکند . علاوه بر زیبایی ، محیط ها از جزئیات بالایی هم برخوردارند و با محیط هایی بزرگ طرف هستیم که میتواند حسابی کنجکاوی مخاطب را ارضا کند و به هیچ وجه تا پایان بازی خسته کننده نخواهد شد .

    هر آن چه که درباره محیط های بازی گفتیم کم و بیش درباره کاراکتر های بازی هم صدق میکند . طراحی کاراکتر های بازی هم بسیار جذاب و دیدنی است . دشمنان مکانیکی و رباتیک بازی از جذابیت های زیادی برخوردارند و هنگام مقابله با آن ها از تماشایشان و دیدن این هنر جاب به کار رفته در طراحی آن ها حسابی به وجد خواهید آمد . این وضوع نمود بیشتری را در باس فایت های بازی نشان میدهد. 

    از جمله عوامل مهم در بازی های سولزلایک باس فایت های آن هستند که از همه نظر برای مخاطبین اهمیت پیدا میکنند و برای گیمر مهم است که کسی که با او میجنگد و مقابله میکند و قرار است هزار بار برای رد کردن او کشته شود و ساعت ها وقت بگذارد ارزش این همه مشقت را دارد یا نه. 

    زیبایی و جذابیت باس فایت ها یکی از موضوعات مهم برای طرفداران بازی های سولزلایک است که در Steelrising به خوبی رعایت شده و با باس فایت هایی رو به رو خواهید شد که با جذابیتشان حسابی شما را به وجد خواهند آورد .

    شاید تنها ایرادی که بتوان به Steelrising در این موضوع گرفت این است که تنوع دشمنان بازی بسیار کم است و در یک سوم پایانی بازی دشمن جدیدی را مشاهده نخواهید کرد که این موضوع میتواند مخاطب را از حوصله خارج کن و با کمی دقت متوجه این میشوید که همواره در بازی های سولزلایک موفق تنوع دشمنان و طراحی متفاوت آن ها از هم بسیار حائز اهمیت است که باید گفت Steelrising در این رابطه عملکرد چندان موفقی از خود به جای نگذاشته است .

    خواندن
    نقد و بررسی بازی Amnesia The Bunker
    نقد و بررسی بازی Steelrising

    گیم پلی بازی مشابه با آن چیزی است که در سایر بازی های هم سبک مشاهده کرده اید اما باید گفت با یک سولزلایک ناقص و به بلوغ نرسیده طرف هستیم .

    بازی در ابتدای شروع خود از شما میخواهد تا کلاس مبارزه خود را از بین چهار کلاس ارائه شده انتخاب کنید . مطابق انتظار شما در طول بازی با کشتن دشمنان مقداری پول به دست می آورید و میتوانید با آن پول قابلیت های جدید به دست آورید و یا قابلیت های فعلیتان را ارتقا دهید.

    همچنین میتوانید انواع سلاح های جدید را مطابق با سبک بازی خود به دست آورید . در Steelrising شما طبق انتظار از یک بازی نقش آفرینی سبک بازی خود و کاراکترتان را میسازید و تعیین میکنید و آن را ارتقا میدهید .

    بخشی در مبارزات بازی ارائه شده تا افراد کم توان یا افرادی که به هر دلیلی از تجربه بازی با سختی فراوان موجود در آثار سولز لایک سرباز میزنند بتوانند آن را آن طور که میخواهند شخصی سازی کرده و تجربه کنند که جای تقدیر از سازندگان را دارد و به شخصه آرزو داشتم تا این گزینه در بازی های آقای میازاکی هم دیده میشد .

    اما در حالت اصلی هم باید گفت احتمالا با آسان ترین بازی سولزلایک موجود در بازار طرف هستیم و این به هیچ وجه نکته مثبتی برای بازی در این سبک نیست !

    حرکات دشمنان بازی بسیار شبیه به هم است و بعد از مدتی کاملا قابل پیش بینی میشود و با توجه به تنوع کم دشمنان و یکسانی تقریبی سبک مبارزه آن ها بازی را از چالش مورد نیاز بی بهره میسازد . اما این قضیه وقتی بیشتر به بازی آسیب میزند که به مبارزه باس فایت های بازی میروید . باید گفت باس فایت های بازی هم بدون چالش چندان زیاد قابل رد کردن و مقابله هستند و هر چقدر طراحی آن ها جذاب بود مبارزات آن ها چندان چنگی به دلتان نخواهد زد .

    خواندن
    نقد و بررسی ریمیک بازی Resident Evil 4

    نکته مثبت گیم پلی بازی سیستم استقامت آن است که در حین مبارزات باید حواستان به نوار استقامتتان باشد چرا که این نوار خبر از داغ شدن بیش از حد قطعات داخلی ربات میدهد و باید اجازه دهیم تا سیستم کولینگ آن را خنک کند و در صورتی که باز هم بی مهابا به حمله و مبارزه ادامه دهید برای حدود ده ثانیه از توانایی مبارزه محروم خواهید شد .

    هم چنین یک قلاب برای کاراکتر طراحی شده که با آن میتواند خیلی راحت تر حرکت کند و روی جاهای مختلف بپرد .

    نقد و بررسی بازی Steelrising

    بازی هر چقدر از نظر هنری خوب عمل کرده بود از نظر فنی روی لبه ی تیغ است . انیمیشن های طراحی شده بعضا غیر روان و نامناسب اجرا میشوند که این موضوع میتواند بسیار آزار دهنده باشد . هرچند در طول بازی باگ یا گلیچ خاصی شما را طوری اذیت نخواهد کرد که از ادامه دادن آن سر باز بزنید اما باید گفت این به دمعنی روان و بی نقص اجرا شدن بازی نیست و درکل بازی شاید از نظر فنی شما را اذیت نکند اما لذت بخش هم نخواهد بود .

    نقد و بررسی بازی Steelrising

    اما یکی از نکات مثبت بازی بدون شک موسیقی و صداگذاری آن است . صداگذاری شخصیت اصلی یکی از جذابیت های غیر قابل انکار Steelrising است . علاوه بر آن در طول بازی موسیقی هایی که میشنوید به خوبی شما را با نیا و اتمسفر بازی هماهنگ میکنند و هم چنین تمپوی بازی را هم به خوبی حفظ کرده و مواقعی از بازی هیجان را تزریق میکنند و مواقعی از بازی هم شما را در خلسه ای عجیب فرو میبرند .

    موسیقی و صدا گذاری در بازی ها به همان اندازه که در سینما و مدیوم های دیگر تاثیر گذارند مهم ایند و به تنهایی میتواند از یک اثر متوسط یک تجربه ماندگار را خلق کند و یا برعکس آن اتفاق بیفتد که باید گفت در بازی Steelrising این موضوع تاثیری کاملا مثبت بر روی بازی میگذارد . 

    در مجموع باید گفت Steelrising یک بازی با طراحی های هنری و دنیای بسیار زیبا و داستانی شنیدنی و موسیقی های به یادماندنیست که به هیچ وجه بدون ایراد نیست و مخصوصا اگر ازسولزلایک باز های سخت گیر باشید ممکن است بازی دلتان را بزند اما چیزی که به نظر خودم آمد این بود که با یک بازی زیبا و هنرمندانه و خلاقانه طرف هستیم که در کم ترین حالت ارزش یک بار تجربه کردن را خواهد داشت .

    ما را در اینستاگرام و یوتیوب دنبال کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    لغو پاسخ

    تازه ترین ها